{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Alene hjemme sprøgsmål? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg undre mig lidt.. Hvad går galt når ens hund ikke kan være alene hjemme?

Jeg har Bamse, som aldrig er blevet trænet i at være alene hjemme. Men han acceptere det bare fuldstændig. Før jeg er ude af døren har han lagt sig under dynen. engang imellem står han lige og kigger på jeg kører men går så ind for at ligge sig. Han har aldrig gøet, pevet eller ødelagt noget når han har været alene.

Jeg fik ham som sagt da jeg var 17år. Jeg gik i skole, og min mor var altid hjemme. Dvs. Han har aldrig rigtigt været alene heller. Rigtigt nok så han at jeg forlod hjemmet dagligt for at tage i skole.

Trille kan også sagtens være alene hjemme. Men hører hun mig udenfor så gøer hun lidt. Men det er udelukkende fordi hun har fundet ud af så "Kommer" jeg ind igen, for at bede hende om at tie stille. Ignorer jeg det så går der 2 min så er hun stille igen og ligger sig til at sove.

Den eneste jeg har haft med alene hjemmeproblem. Hun var skadet på så mange andre måder også. Jeg havde ikke kompentancerne til at redde hende.

Men hvad går galt siden at hunden ikke kan være alene hjemme?
Tilvænning? Træning?

Jeg har som sagt aldrig trænet Bamse til at være alene hjemme. Han kunne det bare ligepludselig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af kædelås 500 kr.
  • Fiks af strøm på badeværelset 600 kr.
  • Ophængning af spejl + afmontering af hylder 1.299 kr.
  • Rengøring af køkken 500 kr.
  • Udskiftning af ventilator i badeværelse. Nuværende defekt. Virker ikke mere. 1.400 kr.
  • Opsætning af gardinskinne 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alene hjemme sprøgsmål?
  • #1   28. apr 2014 Af hvad jeg har fundet frem til indtil videre er, at mange mennesker først og fremmest kigger på sin hund som det var et andet menneske. Ejeren har tendens til hermed at behandle sin hun på ligefod med sig selv. Kort sagt vælger hunden ikke sin ejer som alfa /leder , og tager måske derfor udfordringen i ejen hånd. Altså, hunden tager hermed rollen som alfa i en verden den ikke forstår.
    Når ejeren beslutter sig for at gå kan hunden føle det som om, at den mister en fra sin flok - hundens barn forsvinder ud af syne (ejeren) - den står altså og kalder på barnet (ejeren). Hvordan ville man selv have det hvis ens barn på to år besluttede sig for at gå alene ud? Hunden står så måske oh hyler, gør, eller bider i ting. Når hunden tygger, udløser hjernen endorfiner (stoffer, som beroliger).

Det var lidt den korte version. En hund er en ulv, og ikke et menneske. Ejeren skal blive leder af flokken, så hunden blot tænker, at man kommer tilbage igen - ejeren har styr på det. smiley ved ikke om det gav nogen mening?

• #2   28. apr 2014 Jeg har heller aldrig haft problemer med alene hjemme .Nu går jeg herhjemme ,men skal jeg noget går jeg bare Og det er som en selvfølge, for mine hunde De lægger sig bare til at sove De siger ikke noget og har aldrig ødelagt noget Så det må være grimt for dem, smiley som har så mange problemer med det

• #4   28. apr 2014 Det har intet med lederskab at gøre.

For hunde er det unaturligt at være alene, og for langt de fleste kræver det træning for at de føler sig trygge når de er alene hjemme, og det nemmeste er at træne det fra starten så man ikke pludseligt står med en hund med et alene hjemme problem.

• #5   28. apr 2014 Jeg har bare undret mig. Min veninde overtog en DSgårdhund blanding. og hun fik afvide at hun ikke kunne være alene hjemme og ødelagde osv. Men fra dag et af har hun aldrig ødelagt noget eller sagt det mindste. Hun elsker at komme med og vil da allerhelst med. Men hun ligger sig også bare til at sove.

Jeg har som sagt kun haft Tasja som ikke kunne være alene hjemme.

Men så igen, min søster har haft 2 hunde, en husky, sikkert en polsk hund, hvem ved hvad han havde været igennem. Som hun fik som 6måneder gammel. Og en Blanding, der selv den dag idag stikker af hvis hun får chancen. Hun ødelægger ikke noget mere.

Så det undre mig bare der kan være så stor forskel .. Når jeg ved at Lemon (Min søsters blanding) Har fået mere eller mindre samme "opvækst" som Bamse. Eneste forskel er at hun havde en anden hund at være sammen med.

• #6   28. apr 2014 Jo, det har også noget med lederskab at gøre. Hunde er flokdyr - og her er også en alfahan/hun. De hyler, gør osv. for at kalde på resten af flokken mv.
    Jeg siger ikke, at det udelukkende er ledeskab, men det er sørme en del af det.

• #7   28. apr 2014 Pernille det du siger er noget vås;) lederskab som du fremstiller det findes ikke mellem to arter, nemlig menneske og hund;)
    At nogle hunde i nogle situationer kan være alene uden væsentlig træning, har noget at gøre med tryghed og selvsikkerhed;) ikke en disse med lederskab!

• #8   28. apr 2014 http://hundesprog.dk/konsultation-2.html

Det er ikke vås. Men tror i tolker det jeg siger forkert.

Fortsat god dag.

• #9   28. apr 2014 Syntes du det bliver mere rigtigt af at henvise til den hjemmeside???

• #10   28. apr 2014 Pernille, du har overhovedet ikke ret. Lederskab og det dominans pjat er forældet smiley

• #11   28. apr 2014 Gider I lige slappe lidt af? Det er blot en henvisning.

Der er utrolig meget hønse-snak herinde. I dømmer helt vildt. Det er KUN jer, der har ret..... smiley suk. Det vil jeg ikke spilde min tid på.

• #12   28. apr 2014 Der var vist en, der tog munden lidt for fuld. smiley

• #13   28. apr 2014 slet ikke

• #15   28. apr 2014 Meget komisk faktisk;)

• #16   28. apr 2014 Pernille: Taget i betragtning af, at du ikke kan/vil argumentere for din viden, så må man jo konkludere du har rodet dig ud, hvor du ikke kan bunde.
    Men det er selvfølgelig lettere bare at sige andre er nogle idioter i stedet for at argumentere sin sag smiley

Kommentér på:
Alene hjemme sprøgsmål?

Annonce