826 visninger
|
Oprettet:
Bange eller ej? {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Jeg har lige to sprøgsmål.
1. Min hund gør og knurer af fyrværkeri, er det fordi hun er bange eller bare fordi hun skælder det ud?
2. Min hund kan ikke være alene hjemme i 10 min uden at lave ulykker. Det er først kommet, da jeg flyttede, det gamle sted kunne hun være alene hjemme hele dagen uden at hun bed i sko. Er hun bare kommet i lømmelalderen igen eller keder hun sig?
Håber på nogle gode svar
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.731
Det var godt nok en hurtigt dianogstisering af hunden. At den har angst fordi den gøer af fyrværkeri. Det mener jeg ikke man kan udtale sig om hvis man ikke har set hunden i situationen. Og slet ikke med så lidt beskrivelse som trådstarter kommer med.
Trådstarter: Hvad gør du når hunden knurrer eller gøer af fyrværkeriet? Er det når I er indendøre? Virker hunden trykket, bange eller bare opmærksom?
okt 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 5
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 30 Svar: 226
dec 2007
Lene R: Hvor gammel er hunden? Ikke noget med at pylre eller skælde ud. Hunden er opmærksom på at der er nogen udenfor den ikke kan se og alarmere os, det vil vi gerne have. Jeg vil bruge den kommende tid op til nytår på at træne hunden til at den gerne må være opmærksom men ikke behøver at give lyd fra sig.
Dette kræver at du har en hund der er velmotioneret og mentalt stimuleret. En hund med meget energi vil reagere mere på lydene end en afslappet hund. Prøv at give hunden nogle øvelser som afleder hunden af at gø eller knurre af lydene. Hver gang der er optakt til at hunden vil reagerer så find et par godbidder frem og træn lidt sit og dæk eller andet som du kan rose hunden for. Brug træning og afledning til at lære hunden at den ikke behøver at reagere på de lyde som kommer ude fra. Giv f.eks. et marvben eller en søge aktivitet, så hunden holdes beskæftiget.
Til nytårs aften ville jeg rulle for ved vinduerne, tænder noget musik (gerne lidt højt) så det overdøver det mest af det der sker udenfor. Og så forsæt med træningen.
Håber du kan bruge rådene
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.375
Jeg vil umiddelbart tro hun hører bragene som noget hun skal være på vagt overfor og derfor advarer hun ved at gø.
En angst hund vil tit have andre tegn på angst end at gø. Den kan ofte virke skræmt (ser man på dens kropssprog), den kan savle, gemme sig, fælde og i det hele taget virke urolig og rastløs.
feb 2006
okt 2011
Lise Ø
Ja det er også det jeg tror. For det er kun de første brag, men ellers lægger hun sig bare ned og skal kæles for eller sove. Så du vil ikke sige hun er bange, men bare vagtsom?
feb 2006
okt 2011
feb 2006
Det er vigtigt du mentalt stimulerer hende. At bruge sin hjerne / snude til at løse "problemer" er noget af det mest trættende (og derfor afslappende) for en hund.
Du kan finde en masse måder at gøre det ved at søge herinde eller på google....på træning / mental træning / etc.......så får du mange gode forslag.
Det er vigtigt at du træner før du går fra hunden og at det er en rolig træning uden den store fysiske aktivitet.
Når du så går så sørg for at der ikke ligger sko og andre småting hun kan bide i, men giv hende i stedet et ben, eventuelt et hult marvben fyldt med leverpostej og derefter frosset, og sørg for hun er i en lille rum.
dec 2007
okt 2007
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 4 Emner: 216 Svar: 1.402
ude er de ikke bange. og hvis vi åbner havedøren så løber de bare ud i haven og kigger. vores drenge er ikke bange for fyrværkeri, men gør opmærksom på der er noget derude...
Bange eller ej?