{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

Bange eller ej? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg har lige to sprøgsmål.

1. Min hund gør og knurer af fyrværkeri, er det fordi hun er bange eller bare fordi hun skælder det ud?

2. Min hund kan ikke være alene hjemme i 10 min uden at lave ulykker. Det er først kommet, da jeg flyttede, det gamle sted kunne hun være alene hjemme hele dagen uden at hun bed i sko. Er hun bare kommet i lømmelalderen igen eller keder hun sig?

Håber på nogle gode svar smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af kædelås 500 kr.
  • Fiks af strøm på badeværelset 600 kr.
  • Ophængning af spejl + afmontering af hylder 1.299 kr.
  • Rengøring af køkken 500 kr.
  • Udskiftning af ventilator i badeværelse. Nuværende defekt. Virker ikke mere. 1.400 kr.
  • Opsætning af gardinskinne 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bange eller ej?
  • #2   20. dec 2011 Krumme:
    Det var godt nok en hurtigt dianogstisering af hunden. At den har angst fordi den gøer af fyrværkeri. Det mener jeg ikke man kan udtale sig om hvis man ikke har set hunden i situationen. Og slet ikke med så lidt beskrivelse som trådstarter kommer med.

Trådstarter: Hvad gør du når hunden knurrer eller gøer af fyrværkeriet? Er det når I er indendøre? Virker hunden trykket, bange eller bare opmærksom?

• #3   20. dec 2011 Louise Britt P: Jeg siger til hende at hun skal tie stille, og at hun skal komme her op til mig og putte. Ja det er kun når vi er indendøre at hun gør det, vi kan sagtens gå ture uden at hun gør af det. Hun er bare opmærksom på lydene og skælder det ud, for det skal jo ikke ind i hendes hjem. Hun løber faktisk ud til døren for at se om der er nogen derude ved.

• #5   20. dec 2011 Krumme , slap lidt af .... Hun mener jo bare at det er lidt hurtigt at sige .. kommer da an på hvordan hunden ser ud når den gør af fyrværkeriet smiley

• #6   20. dec 2011 Krumme: Bare rolig, jeg siger ikke at jeg er ekspert. Men at sige at hunden er angst syntes jeg er at være for hurtig på aftrækkeren. Jeg ser ikke det at være angst som det samme som at være utryg.

Lene R: Hvor gammel er hunden? Ikke noget med at pylre eller skælde ud. Hunden er opmærksom på at der er nogen udenfor den ikke kan se og alarmere os, det vil vi gerne have. Jeg vil bruge den kommende tid op til nytår på at træne hunden til at den gerne må være opmærksom men ikke behøver at give lyd fra sig.
    Dette kræver at du har en hund der er velmotioneret og mentalt stimuleret. En hund med meget energi vil reagere mere på lydene end en afslappet hund. Prøv at give hunden nogle øvelser som afleder hunden af at gø eller knurre af lydene. Hver gang der er optakt til at hunden vil reagerer så find et par godbidder frem og træn lidt sit og dæk eller andet som du kan rose hunden for. Brug træning og afledning til at lære hunden at den ikke behøver at reagere på de lyde som kommer ude fra. Giv f.eks. et marvben eller en søge aktivitet, så hunden holdes beskæftiget.

Til nytårs aften ville jeg rulle for ved vinduerne, tænder noget musik (gerne lidt højt) så det overdøver det mest af det der sker udenfor. Og så forsæt med træningen.

Håber du kan bruge rådene

• #7   20. dec 2011 Lene....din hund er af en race der tit er meget vagtsom.....og jeg kan se den ikke er så gammel.
    Jeg vil umiddelbart tro hun hører bragene som noget hun skal være på vagt overfor og derfor advarer hun ved at gø.

En angst hund vil tit have andre tegn på angst end at gø. Den kan ofte virke skræmt (ser man på dens kropssprog), den kan savle, gemme sig, fælde og i det hele taget virke urolig og rastløs.

• #8   20. dec 2011 Louise Britt P's råd til at modvirke den vagtsomhed er rigtig fine....

• #10   20. dec 2011 Louise Britt P: Hun er 1½ år, så hun har da prøvet en nytårsaften. Men det er ikke altid til at sige hvornår bragene kommer, men det er også kun de første to/tre stykker og ellers lægger hun sig bare til at sove igen. Men jeg vil da helt klar prøve de råd som du er kommet med. Men det er ikke sådan at hun står med halen mellem benene.

Lise Ø
    Ja det er også det jeg tror. For det er kun de første brag, men ellers lægger hun sig bare ned og skal kæles for eller sove. Så du vil ikke sige hun er bange, men bare vagtsom?

• #11   20. dec 2011 En hund der er angst for fyrværkeri vil absolut også være det når den færdes udenfor....har selv en hund med angst for fyrværkeri, så jeg har det tæt på livet.

• #12   20. dec 2011 Lise Ø: Hun er overhovedet ikke bange når vi går tur udenfor, når der skydes. Så det er kun et problem indenfor

• #13   20. dec 2011 Uanset hvad grunden til hendes gøen er, så vil afledning være et godt råd. Du kan jo eventuelt lave noget "hjernegymnastik" for din hund. Det vil også være en hjælp til det andet problem du har.
    Det er vigtigt du mentalt stimulerer hende. At bruge sin hjerne / snude til at løse "problemer" er noget af det mest trættende (og derfor afslappende) for en hund.
    Du kan finde en masse måder at gøre det ved at søge herinde eller på google....på træning / mental træning / etc.......så får du mange gode forslag.
    Det er vigtigt at du træner før du går fra hunden og at det er en rolig træning uden den store fysiske aktivitet.
    Når du så går så sørg for at der ikke ligger sko og andre småting hun kan bide i, men giv hende i stedet et ben, eventuelt et hult marvben fyldt med leverpostej og derefter frosset, og sørg for hun er i en lille rum.

• #14   20. dec 2011 Alt hvad du kan rose for, så ros! Hvis hunden ikke reagere eller reagere som du gerne vil have på gåturer så ros behersket og med guffer eller leg og berøring. Det kan smitte af på hvad hunden gør hjemme.

• #15   20. dec 2011 Vores drenge gør også af fyrværkeri når vi er inde.
    ude er de ikke bange. og hvis vi åbner havedøren så løber de bare ud i haven og kigger. vores drenge er ikke bange for fyrværkeri, men gør opmærksom på der er noget derude...

Kommentér på:
Bange eller ej?

Annonce