Sprøgsmål HJÆLP ang. Mops {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg håber der er nogen som kan svare/vejl. med mine sprøgsmål.
Det er første gang jeg har hund, og jeg elsker at have hund.
Ved ikke hvad jeg skulle gøre uden min lille Mops Buster.
Men jeg har nogle sprøgsmål, som jeg håber nogle mere erfarne kan hjælpe mig med.
- Hvordan lære jeg ham bedst ikke at bide i mine bukseben, han gør det fx. når jeg snakker i telefon, eller hvis jeg har været i bad, og tager tøj på. Jeg prøver og sige fy og nej. Men det hjælper ikke.
- Kan man godt have både en han og en hun hund på samme tid. Altså kan de godt være alene hjemme sammen osv. Jeg kunne nemlig goft tænke mig en pige mops også. Så Buster har en at lege med. Men ved ikk om det er bedst med en han mere, eller hvordan fungere det bedst?
Håber i kan hjælpe mig.
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 182 Svar: 2.662
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 4
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 182 Svar: 2.662
aug 2007
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 956
Altså flyt opmærksomheden hen på noget andet
Hvis du skal have en tæve mere, skal din han enten kastereres, eller hunne sterilliseres. Ellers får du jo hvalpe når hun kommer i løbetid.
Men ellers er det lækkert at have en af hvert køn. Det har jeg selv, og de har enorm stor glæde af hinanden.
To hanner går ikke altid så godt sammen, da de skal se hvem der bestemmer.
Held og lykke med det.
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 322
Du kan sagtens have 2 han hunde sammen, men det kræver jo som altid med 2 hunde at de får kemi sammen. Men når du gerne vil have en tæve skal du bare sørge for de er adskilt når hun er i højløb - det bedste er hvis du kan få hende eller ham passet hos familie eller andet mens hun er løbsk.
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.236
Men du kan også sagtens ha en tæve med ham. Bare vær obs i løbetiderne.. Det kan godt blive slemt, som med alle andre racer....
aug 2007
Dejligt at det godt kan lade sig gøre med både en han og en hun. Og nej ville ikke kasterere nogen af dem. Specielt ikke, hvis jeg nu vil avle på dem. Men det har jeg ikke taget beslutning til endnu, da det jo er en stor og svær opgave at avle på mopse. De er er jo ikke ligefrem verden bedste mødre
Selvom det ikke er til og forstå, - Mopse er jo ellers sådan nogle dejlige og kærlige væsner
Men jeg takker mange gange for alt feedbacken.
God sommer
Sprøgsmål HJÆLP ang. Mops