{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.330 visninger | Oprettet:

Alene hjemme ;( {{forumTopicSubject}}

Mit hjerte græder virkelig meget over at skulle lad min hund være alene hjemme for første gang imorgen når jeg skal i skole, har ku haft hunden siden torsdag, og vi er allerede uadskillige! Han render mig i røven ligemeget hvor jeg går hen, han ligger sig på mig for at sove, hvis jeg går et sted hen uden han er med, står han og piver, jeg kan ingen gang gå på toilet uden ham?... Har lige været i bad hvor han skulle ligge med min to storesøster i stuen imens, men han sat sig bare foran døren og pev indtil jeg jeg kom igen, som om at de andre slet ik var der?!.. Hva skal jeg gøre. Kan virkelig ik holde ud at se ham sådan.. Han vil virkelig ik væk fra mig, jeg kan ingen gang gå i stalden og hente en cola før han sidder og piver, og jeg er den eneste han vil hører efter, og han er altså kun 13 uger og jeg har kun haft ham 3 dage!?... Hjælp modtages med kyshånd! Hurtigt muligt.. Hva kan jeg gøre når han skal være alene hjemme i morgen tidlig!?.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme ;(
  • #1   24. aug 2014 Du kan evt. Prøve at træne ham i det. luk ham ind i et rum i 5 min. (Saf med adgang til vand smiley og når de fem min er gået, så kan du gå ind til ham og rose ham evt. Med godbidder og så kan du prøve i 10 min. Osv. Det skulle gerne virke
    Noget andet du kan gøre er at give ham noget at tygge på, det gjorde jeg første gang min hund skulle være alene så han har noget at lave, og så ros ham MEGET. Når du kommer hjem igen,

Håber det hjalp smiley

• #2   24. aug 2014 Taak! Alt hjælp kan bruges lige nu, bare tanken om at skulle efterlade ham alene gør så utrolig ondt smiley

• #3   24. aug 2014 Kan godt forstå hvad du mener, men det er nemt at distrahere hunde især hvalpe så du kan tænde fjernsynet/radioen så han kan føle sig hjemme smiley

• #5   24. aug 2014 Vi har prøvet at sætte ham ind i rum alene omkring 5 minutter nogen gange, men uden han kan se os selfølgelig kan vi bare se og hører at han løber rundt og piver smiley

• #6   24. aug 2014 Og det er 3 timer ca. Hver dag

• #7   24. aug 2014 3-4 timer ..

• #8   24. aug 2014 Man plejer at sætte tre uger til at alenehjemme træne dem. Hvor man langsomt først lader hunden være alene i få sekunder af gangen, flere gange dagligt (men selvfølgelig ikke for meget heller)...i løbet af tre dage burde i være nået op på et kvarter, hvis altså i lige havde haft nogle dage til først at lade hunden være helt tryg ved hjemmet.

Det giver jo sig selv at man ikke bare begynder på førstedagen/e hvor hunden er helt ukendt i hjemmet.
    I bund og grund har du -lyder det til- lagt et fint fundament til alenehjemme træningen. Sørget for han var tryg..men derfra er der altså lang vej til han kan være alene hjemme i længere tid...3 uger så kunne man måske -alt efter hvor godt man klarer det, og hvor godt hvalpen klarer det...nå op på nogle få timer...

Jeg håber dine forældre har fri smiley så det ikke ender lidt traumatisk på sådan en lille en...han er jo bare baby endnu mentalt smiley

• #9   24. aug 2014 smiley ved ikke ellers hvad jeg kan gøre, hunden er jo meget afhængig af dig som jeg ser på det nu så jeg ved ik lige hvad jeg skal sige så langt rækker mine erfaringer ikke smiley

• #10   24. aug 2014 Hvis han piver har han været alene for længe...de må ikke nå at blive angste...

• #11   24. aug 2014 Men det er vigtigt at du roser ham og ikke siger hvor er det synd for dig måden så ved hunden hvad den skal gøre for at få dig til at komme så ros, ros, ros smiley

Kommentér på:
Alene hjemme ;(

Annonce