1.104 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

træning i snor træning i snor

hey jeg har en goden/boxer hvalp på snart 10 uger...

når vi går i snor flyver hun bare rundt og trækker virkelig virkelig meget. hva gør jeg med træning i snor? og hvor gamle plejer de af være når de kan gå pænt i snor?

træning uden snor.

hvor gammle skal den være før man kan træne den uden snor og hvordan gør man så det ?

sorry jeg er lidt uvidene men søger bare hjælp som en første gang ejere af en hund.. hun er virkelig en dejlighund:D

på forhånd tak for hjælpen smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  træning i snor
  • #1   23. okt 2010 Du skynder dig at melde dig til træning.

Det er næsten umuligt at råde dig, når man ikke har set jer sammen.

• #2   23. okt 2010 Christian

Du skal bruge lang line.

Og du kan smide den, når din hund kommer på 1. kald hver gang du kalder, - ikke før.

Loven foreskriver også, at du ikke må slippe en hund løs før du har fuld kontrol over den.

• #3   23. okt 2010 Lise:

Det gælder kun i det offentlige rum. Det er jo ikke sikkert Christian har tænkt sig at træne den der smiley

• #4   23. okt 2010 problemet er bare af her oppe i holte der er ingen træning før feb og der er hun 6 mdr smiley

og nej jeg slipper hende ik før der er 100% kontrol det er bare en drøm af jeg kn slippe hende og bare kaste en boldt og hun så bare spæner smiley

andre alternertiver ?

• #5   23. okt 2010 Camilse

Næ - det skriver han ikke noget om. Ej heller at hans spørgsmål kun gælder inde i hans have eller andet indelukke *s*

De fleste træner jo ikke kun på træningspladsen eller i den indelukkede have, hvis målet er en hund, man kan gå løs med. Derfor mit svar.

• #6   23. okt 2010 Du kan jo prøve at Google "Hundetræning nordsjlæland" og se om der ikke er nogle, der træner om vinteren:-)

• #7   23. okt 2010 Christian

Alternativet er jo, at du slipper hende og dermed giver hende valget, om hun vil komme eller ej.

Jeg starter nye kurser op til januar: www.hundeskole.dk
    eller
    www.hunde-psykologen.dk

• #8   23. okt 2010 Masser af ros og lækre godbidder hver gang den giver dig opmærksomhed. God kontakt til hunden er alfa og omega , Det siger min hunde træner, hi jeg øver stadig med min tæve.

• #10   24. okt 2010 HL - Pas lige på med at diagnostiserer... det drejer sig om en 10 ugers hvalp der ikke har lært indkald endnu.... Rolig nu

• #11   24. okt 2010 HL:

Jeg er bestemt ikke enig med dig i din diagnose af denne 10 uger gamle hvalp....
    For mig yder det til at være en ganske normal adfærd for en hvalp i denne alder... Det ses ofte at hvalpe, i 10 ugers alderen, ikke har forstået meningen med en snor og derfor enten "flyver" rundt eller nægter at røre sig ud af flækken.
    At anbefale enetimer hos en adfærdstræner.... Det er da vist spild af penge.... Tålmodighed, masser af godbidder og ros er vist en bedre investering... Et hvalpehold ville tllige være et stort plus smiley

• #12   24. okt 2010 Træn kontakt med hvalpen....mange gange om dagen.
    Når du har den kan du gå videre til næste trin.
    Men en ting af gangen og i den rigtige rækkefølge

Held og lykke

• #13   24. okt 2010 HL Jeg er ikke enig med dig, men er enig med fætter kanin. igang med kontakt træning også tag den derfra.
    Tag en godbid i hver hånd og hold dem tæt på hovedet, når hvalpen kigger på dig og ikke på hænderne giver du komandoen kontakt og udløser en godbid.
    Langsomt tager du hænderne fra hinanden stadig godbid hvis hunden kigger på dig og ikke på hænderne.

Når i så går tur så træn videre.

DU kan træne gå pænt i snor ved at gå foran hunden og når den så følger dig pænt giver du godbid.

Held og lykke - tror nu din hvalp er normal nok. de racer er jo aktive hunde

• #14   24. okt 2010 HL

Roooooooolig nu.

• #15   25. okt 2010 Hej Christian.

tror heller ikke du skal være nærvøs smiley

Prøv www.dyreinstut.dk

De starter hold op året rundt. Måske er der noget i nærheden af dig

• #16   25. okt 2010 Jeg har en hvalp på 14 uger, og jeg har en ambition om, at DENNE gang skal jeg ende med en hund, der kan gå i snor.

Nej, en hund på 10 uger ikke stresset fordi den vælter sig frem og tilbage i snoren, den er bare en hvalp, der ikke har lært hvad den skal endnu. Og min hvalp på 14 uger er heller ikke stresset fordi DEN laver sære ting i snoren ;o)

Nå - MIT projekt "får hunden til at gå uden at trække" har jeg indledt med det, man ofte bruger som fejltretning, nemling, at når linen er stram, så kommer man ingen vegne.
    Dertil kommer et ton af kontaktøvelser, som hunden i øvrigt responderer rasende godt på - men lige DET bliver overført til den fri ved fod, som hunden skal lave i sin sport. Den skiller sig ret meget ud fra det, vi ønsker når den går i snor i sin fritid...

Nå, det blev en smøre - men det fik mig til at tænke på noget meget vigtigt, nemlig, at inden man går i gang med at træne det ene eller det andet, så skal man have slutresultatet i mente. Hvad vil man gerne have, at hunden lærer?

JEG ønsker bare en hund, der ikke trækker. Det vil sige, at hunden må gerne gå frem i linen og bevæges sig rundt, men den må ikke gå i strakt line.
    Hvad, trådstarter, ønsker du af din hund, når træningen har givet pote?

Kommentér på:
træning i snor

Annonce