870 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Slankekur Slankekur

Hej,
Nogle der har et godt råd til hvordan man får sin hund til at tabe de overflødige kg. som dyrlægen siger ville være sundt for hunden.
Jeg har en blandings tæve på knap 2 år som vejer 1½ til 2 kg for meget, hun får ingen godbidder overhovedet og har det sidste halve år udelukkende spist fedtfattigt foder først 2x 45 g dgl. af HILL's RD med 8 % fedt, men det er hun ikke så glad for, nu æder hun Weight Loss fra Olivers hvilket hun æder med velbehag men også kun 2 x 45 g daglig det indeholder dog 12% fedt.
Som sagt får hun ingen godbidder og rigelig med motion mener jeg iflg. hendes str. vi traver 3 lange ture om dagen hvor hun også løber frit i skoven nok ialt 2-2½ time daglig.
I øjeblikket vejer hun 8,5 kg og skulle gerne ned på 6½-7 kg, men der sker intet med vægten, den står stadig på det sammen nu efter ½ år??
Gode råd søges tak.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slankekur
  • #1   12. apr 2010 Hvad med at gå nogle længere ture?

• #2   12. apr 2010 90 gr. om dagen lyder faktisk af rimeligt meget.

Som udgangspunkt siger man, at de skal have 100 gr foder pr. 10 kg. idealvægt. Dvs. jeres skal kun have 65-70 gr. Og så plejer man yderligere at trække 10% fra, når de skal tabe sig. Så jeg ville sætte hende ned på 60 gr. om dagen. Evt suppleret med alle de grøntsager, hun gider spise.

• #3   12. apr 2010 Prøv at sætte fodermængden lidt ned og evt give hunden en gulerod for mæthedens skyld

Det lyder som om den får motion nok

• #4   12. apr 2010 M&S,
    Der kan være dage hvor turene bliver til både 3-4 timer afhængig af tid og arbejde...det var et minimum jeg skrev

• #5   12. apr 2010 Hov undskyld. Fik vidst lige sprunget et par linier over i din tråd. Det lyder som om den får nok med motion.

• #6   12. apr 2010 Karina,
    Det var ikke meget foder hun må få...iflg. dyrlæge og Olivers må hun spise max 90 g, flere af mine hundevenner mener iøvrigt at det er for lidt og da jeg også har katte bliver hun lidt emsig overfor dem hvis ikke hun er mæt...så???

• #7   12. apr 2010 Tina...jeg forsøger indimellem med en gulerod, hun gider ikke spise den men gnasker den bare i 100 stykker...så det hjælper jo ikke meget på mætheden:-))

• #8   12. apr 2010 Da vi overtog Punktum vejede hun 19,2 kg - og hun skulle ned på 16,5-17. Hun blev sat helt ned på 120 gr om dagen, og så en MASSE grøntsager, og alligevel tog det tæt på ½ år smiley

Den der tommerfingerregel har jeg fra vores dyrlæge. Han trækker også 10% fra, hvis det er en tæve. Og 10% hvis hunden er neutraliseret. Du skal netop være obs på, at det der står på pakke/sækken altid er MAX - så langt langt langt de fleste hunde skal have mindre. Og du har jo selv konstateret, at hun ikke taber sig på 90 gr smiley

• #9   12. apr 2010 altså en hund der vejer for meget får for meget foder eller for lidt motion... det glæder også for mennesker smiley så bare skær 2-5 gram af pr. måltid... det er ikke meget men måske lige præcis det der skal til.. og så lad den arbejde for foderet... ud på græsplænen, aktiveringslegetøj el. noget.... væk med madskålen!

• #12   12. apr 2010 Det kan være at din hund har det som mig, spiser intet!!!!!!! og bliver tykkere og tykkere!! men det holder rynkerne væk!!!
    Spøg til side, jeg skifter noget af maden ud med kogte grønsager, baw de kan ikke lide det, men så er de jo heller ikke ved at dø af sult, Det er nemmere med hundene end mig selv, de kan ikke åbne køleskabet!!!!

• #13   12. apr 2010 ja grøntsager en en god ide... og vil de ikke spise det er de ikke sultne...

• #14   12. apr 2010 babe har osse lige været på skarp kur

hendes godbider er udskiftet med æbler, gulerødder, agurker og bananer, og ellers meget fedtfattige godbider.

hendes foder er reduceret til et mininum, hendes ture er sat op og hun svømmer osse et sted mellem 1-3 gange om ugen

hun er blevet fin slank og bliver stadig holdt ved lige, da hun er et madører

et godt råd til gulerødderne er, enten at skære dem ud i små bider eller rive dem

Babe splitter dem osse bare ad hvis hun får en hel, min mor er så den type som pænt har stået og skrællet og skåret dem ud, selv æbler bliver skåret i både hehe, men det har hjulpet med gulerødderne, de bliver spist i stedet for spredt ud over hele gulvet

• #17   12. apr 2010 Skær lidt af foderet hver uge, så vænner hendes mave sig til ikke at få så meget foder og så vil hun ikke føle sig så sulten, som hvis du bare gav hende meget mindre foder fra den ene dag til den anden.

Kommentér på:
Slankekur

Annonce