1.430 visninger
|
Oprettet:
Slankekur. {{forumTopicSubject}}
Nu snakker folk om alle de her slankepiller og hurtige slankekure..
-Hvis nu jeg ikke er tilhænger af at æde en masse piller, er det så fysisk muligt at tabe mig 10 kg. inden nytår? -Og hvordan?
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.170
okt 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 28 Svar: 186
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Alle de "hurtige" slankekure virker slet ikke på langt sigt. Det kan godt være man kan tabe sig på dem, men det viser sig desværre ofte, at det slet ikke er holdbart i længden
Held og lykke
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.866
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.072
Det kræver en indsats - især mht kosten. Den er stort set alt afgørende.
Indtag 1200-1500 kcal afhængig af din daglige aktivitet (udover træning) - øg gerne dit protein indtag, og mindsk (ikke fjern helt) dit kulhydrat indtag.
Styrketræn og lav cardio - gerne med interval træning når/hvis du er i nogenlunde form.
For at gøre det lettere for en selv så man ikke skal stå og regne og tælle flere gange om dagen, så lav potion anretninger. Eller gerne gør mad til resten af dagen klar hvis det er muligt. Så man ved at det her - og kun det her - må jeg spise i dag.
Hvis du ønsker, vil jeg gerne sende en simpelt diæt plan til dig Send en PB hvis det er.
sep 2008
jun 2014
Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 923
Det er simpelthen så let hvis du har din hjerne og sjæl med i det.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.580
Min søn tabte sig 10 kg på 2 mdr ved at følge Paleo kuren, kan Googles. Den gad hen dog ikke i længden, men det gav et hurtigt vægttab. efterfølgende er han så gået over til at spise normalt men dyrker nu virkelig meget motion, og har på 1 år tabt yderligere 10 kg.
En af mine veninder har fulgt 5-2 kuren, og på den har hun tabt 1 kg om ugen, udover at den giver et hurtigt vægttab er den også vurderet til at være en forholdsvis sund kur da den har god effekt på udviklingen af nogle lidelser som forhøjet blodtryk og diabetes.
Jeg har selv tabt 10 kg , dog på 1 år, ved at gå mere og udelukke brød, ris og pasta fra min kost. spise magert kød, salater, frugt og skyr....
Det er 100% sikkert at når jeg i peroder spiser brød og kartofler så tager jeg på ...
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Jeg har lagt min kost om..
Min dag med mad ser sådan her ud:
Morgenmad: 1 1/2 dl havregryn, en håndfuld blåbær og minimælk..
Mellemmåltid: Grøntsagsstave (agurk eller gulerod)..
Frokost: 2 stykker groft rugbrød med Philadelphia Sweet Chilli (11% fedt), Levevis Hjortespegepølse og agurk..
Mellemmåltid: Grøntsagsstave eller protein smoothie..
Aftensmad: Kød (max 12% fedt), salat eller blandet grønt og skyrdressing..
Hvis jeg spiser pasta er det fuldkorns og hvis jeg spiser kartofler er det max 2 stk..
Mellemmåltid: Skyr blandet med vaniljepulver.. Ovenpå kommer der æbler, blåbær, frysetørret jordbær og kokos..
Alt er nøglehulsmærket og fuldkornsmærket (undtagen Philadelphia'en)..
Der er på lidt over 1 mdr røget 3,5 kg KUN ved kostomlægning..
Der kunne sagtens ryge mere af, men har pt. ikke tid til at træne pga. skole som jeg snart er færdig med, så der er pres på..
mar 2005
Følger: 12 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 593 Svar: 1.246
- Først og fremmest - hvorfor lige 10 kilo? og hvorfor inden nytår?
Et vægttab skal ikke gå hurtigt - gør det det er det oftest nogle usunde alternativer folk springer ud i og så holder det jo ikke i længden.
Start med at danne dig et overblik over, hvad det egentlig er du putter indenbord - de fleste mennesker ved jo i bund og grund godt hvad der er det "rigtige" og det "forkerte" at proppe indenbords... Nå.. Videre. Skær det dårlige fra og ind med mere af det gode.
Når man vil tabe sig handler det egentlig ikke om, at spise mindre - det tror mange desværre... (selvfølgelig ikke ment, at du skal proppe dig med mad) Det handler om at spise mindre portioner - helst hver tredje time, for hele tiden at holde din forbrænding oppe. Spis godt med kød (gerne kylling, fisk og magert oksekød - andet magert kød) - en maaaasse grønt og en lille smule gode kulhydrater (f.eks. havregryn, ris eller kartofler). Lav det til en vane kun at nyde noget syndigt en enkelt gang om ugen
Motion er som sådan ikke en nødvendighed for at tabe sig, men det skader helt sikkert ikke
okt 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 28 Svar: 186
Jeg har overvejet en 5 ugers smoothiekur, men det er jo bare dyrt.;)
-Dog har jeg tænkt mig at begynde at løbe så godt jeg kan - har et dårligt knæ efter en ride skade.:| Ellers piner jeg mig selv med mavebøjninger.;)
mar 2005
apr 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 806
sep 2008
sep 2013
Sabina - studier viser at der ingen forskel er på om du spiser 3 eller 6 måltider om dagen - hvis man indtager den samme mængde kalorier. Fatisk stiger risikoen for sukkersyge ved 6 måltider da kroppen vænner sig til at få mad hele tiden.
Det er gavnligt at lade kroppen komme ind "faste" perioder, derfor 5.2 kuren også er et godt alternativ hvis man ikke kan overskue kalorie fortælling.
Motion kan du ikke bare udelukke. Det frigiver hormoner der
øger forbrændingen. Ellers vil kroppen blive doven og tilpasse sig det nye indtag.
Glem alt om de mave bøjninger. Punkt fedtforbrænding eksistere ikke
mar 2005
sep 2013
mar 2005
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Det er ikke at anbefale, men jeg har ikke appetit før efter 3 , om eftermiddagen , Så indtil da indtager jeg kun væske,,
jan 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 218
De hjælper dig med hvor meget du må spise
Du får 5 dage gratis, det kan give dig et indblik i hvor meget du må spise
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Ligesom ved stenalderkost giver det sig selv, at går man tilbage til gamle vaner, så tager man også på igen. Man skal blive ved på den måde
Og så er det alfa og omega at man på hvilken som helst diæt søger at stabilisere blodsukkeret. Ikke få det til at fise op og ned.
Nå - men - jeg er også nysgerrig i forhold til de 10 kilo og den der deadline.
Hvor meget vejer du og hvor høj er du?
Dette har alt at gøre med både hvor hurtigt man kan tabe sig og også hvordan det skal gøres.
apr 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 806
sep 2013
Sabine - Det skal også bare forstås på den måde, at så længe det samlede "regnskab" er ens, så er der ingen gavnlig effekt ved 6 dage om dagen.
Tulle - Kroppen kan sagtens selv stabilisere sit blodsukker ved at øge fedt forbrænding i faste perioderne imellem måltiderne, det kræver bare at kroppen lære det. Kroppens fedt er en stor reserve tank til tidspunkter hvor man ikke får energi igennem maden - Hvis man har hårdt fysisk arbejde kan det være nødvendigt. Hvis man spiser 6 gange om dagen, vender kroppen sig bare til konstant at få nye energi forsyninger - den eneste undskyldning er hvis man er hardcore bodybuilder. Den eneste grund til at man mærker at ens blodsukker falder helt vildt er pga. man spiser noget der får ens blodsukker til at stige hurtigt flere gange om dagen.
Hvis man har behov for lidt mere energi kan man spise lidt fedtholdige råvare til sine måltider, så som en lille håndfuld nødder - fedt tager længere tid for kroppen at nedbryde, og kroppen udnytter energien over lang tid.
apr 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 345
aug 2006
sep 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 107
Ikke at jeg ikke tror på dig, men jeg vil gerne læse de(n) undersøgelse ang. de 6 måltider, hvis du har den?
sep 2013
Her er feks en med mange referencer:
http://examine.com/faq/do-i-need-to-eat-six-times-a-day-to-keep-my-metabolism-high.html
Lidt dansk fra en anden vinkel:
http://news.bodylab.dk/vidensbank/nyt-fra-forskerne/17152-vaegttab-er-sundere-og-hurtigere-med-2-maaltider
Lidt BB perspektiv
http://www.t-nation.com/diet-fat-loss/whats-best-3-or-6-meals-per-day
Prøv at google "Study 6 meals" Eller "3 meals vs 6 meals"
Mit gæt er at myten er opstået fra Bodybuilder verdenen. De spiser 6 gange om dagen, men det er af helt andre årsager. De vil gerne holde en "konstant" strøm af aminosyre (proteiner) i kroppen, for maksimal muskelmasse. Og det er der sikkert en eller anden helse tosse ala Anne Beck der har kopieret ud i den normale verden og tjent fedt på det
sep 2008
Og på trods af kostomlægning, så skal der dælmer også være plads til at synde.!
Hvilket så betød at min aftensmad bestod af en højrebsbøf og noget tysk nuddelsalat..
Med macaroni, karotter, ærter, salt, peber, eddike og mayonaise..
Så kan vi hurtigt konkludere at nuddelsalaten er en kaloriebombe uden lige..
Men for satan hvor smagte det godt !
sep 2013
En ugentlig spise dag er også gavnligt under diæt, da det faktisk hjælper med at holde forbrændingen oppe. Hvis man er på diæt for længe uden dage med kalorie overskud, vil kroppen og forbrændingen stille og roligt tilpasse sig energi niveauet og "spare" på energien.
Jeg venter spændt på at denne frækkert rammer 93 grader
aug 2006
For det første hjælper det sjældent kun at tænke
For det andet, så er der rigtig mange forskellige processer i kroppen, der er bestemmende for hvordan man tager på og taber sig. Det handler både om hormoner, om immunsystem og om tarmens bakterieflora - og ikke mindst nervesystemet...
Det er ikke altid super-enkelt.
sep 2008
Jeg har en dag om ugen hvor jeg spiser usundt.. Som regel om fredagen, hvor der altid er en fra klassen som har kage med..
sep 2008
Udover den ene dag hvor jeg synder, så spiser jeg som en diabetiker..
Men ok, det bliver jo enkelt, sådan lidt automatisk når man bliver holdt i ørene af sygeplejersken og skal vejes + måles hos hende hver 14. dag..
aug 2006
Men ikke for alle - og kroppen er kompleks. Der kan virkelig komme rod i systemerne, når kemien bliver påvirket.
sep 2008
jun 2009
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 244
Hun var så træt fordi hendes hjerne fik ikke opfyldt sine glycogen depoter, og når det sker møder man muren, hjernen har ikke sukker til respiration eller lign. og det første der røg da hun tabte sig var hendes væske.
Der kommer nemlig først gang i fedt forbrændingen når man kommer til det aerobe arbejde, under træning, arbjede med ilt til, og ja det lyder lidt underligt.
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 240
Og spis alt der har under 5g kulhydrat pr 100g. Har det over, så lad det ligge. Det er en nem tommelfinger regel!
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 361
Jeg tror ikke på en kur, hvor man smider x antal kg på ingen tid. Du kan jo f.eks. ikke leve af smoothies resten af livet. Men du kan leve af sund mad og motion.
Slankekur.