{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slankekur.
  • #1   21. nov 2014 Har du prøvet at omlægge din kost? Spise kun de nødvendige kalorier? Så kroppen får hvad den har behov for, men ikke mere end det?

• #2   21. nov 2014 Er hoppet helt fra sodavand og lign. sukkerdrikke, og er begyndt at spise ting som agurk og gulerod som snacks. -Til aftensmad får vi mest kylling og kartofler, og kun én portion, så ved ikke hvad der er at ændre?:) Det er allerede svært at overholde nu, fordi jeg slet ikke føler mig mæt;)

• #3   21. nov 2014 Omlæggelse af kosten og motion er vejen frem smiley

Alle de "hurtige" slankekure virker slet ikke på langt sigt. Det kan godt være man kan tabe sig på dem, men det viser sig desværre ofte, at det slet ikke er holdbart i længden smiley

Held og lykke smiley

• #4   21. nov 2014 Massere af cardio smiley hvis du søger på blogilates på youtube eller går på blogilates.com kommer der en masse videoer smiley hun har også gratis træningsprogrammer, sunde opskrifter osv smiley

• #5   21. nov 2014 Du kan godt tabe 10 kg inden nytår, men det vil ikke være sundt eller gavnligt. Helst ikke over 1 kg/ugen. Den går måske liiiige hvis man regner væsketab med.

Det kræver en indsats - især mht kosten. Den er stort set alt afgørende.

Indtag 1200-1500 kcal afhængig af din daglige aktivitet (udover træning) - øg gerne dit protein indtag, og mindsk (ikke fjern helt) dit kulhydrat indtag.

Styrketræn og lav cardio - gerne med interval træning når/hvis du er i nogenlunde form.

For at gøre det lettere for en selv så man ikke skal stå og regne og tælle flere gange om dagen, så lav potion anretninger. Eller gerne gør mad til resten af dagen klar hvis det er muligt. Så man ved at det her - og kun det her - må jeg spise i dag.

Hvis du ønsker, vil jeg gerne sende en simpelt diæt plan til dig smiley Send en PB hvis det er.

• #6   21. nov 2014 En god, "nem" cardiovideo er den der dukker op hvis du søger på "blogilates fat burning ladder" smiley den er fantastisk og ikke alt for voldsom men effektiv!

• #7   21. nov 2014 Spis sundt og dyrk motion.

Det er simpelthen så let hvis du har din hjerne og sjæl med i det.

• #9   21. nov 2014 2 personer jeg kender har indenfor de sidse år tabt sig .

Min søn tabte sig 10 kg på 2 mdr ved at følge Paleo kuren, kan Googles. Den gad hen dog ikke i længden, men det gav et hurtigt vægttab. efterfølgende er han så gået over til at spise normalt men dyrker nu virkelig meget motion, og har på 1 år tabt yderligere 10 kg.

En af mine veninder har fulgt 5-2 kuren, og på den har hun tabt 1 kg om ugen, udover at den giver et hurtigt vægttab er den også vurderet til at være en forholdsvis sund kur da den har god effekt på udviklingen af nogle lidelser som forhøjet blodtryk og diabetes.

Jeg har selv tabt 10 kg , dog på 1 år, ved at gå mere og udelukke brød, ris og pasta fra min kost. spise magert kød, salater, frugt og skyr....

Det er 100% sikkert at når jeg i peroder spiser brød og kartofler så tager jeg på ...

• #10   21. nov 2014 80% af et vægttab består af kosten.. smiley

Jeg har lagt min kost om..

Min dag med mad ser sådan her ud:

Morgenmad: 1 1/2 dl havregryn, en håndfuld blåbær og minimælk..

Mellemmåltid: Grøntsagsstave (agurk eller gulerod)..

Frokost: 2 stykker groft rugbrød med Philadelphia Sweet Chilli (11% fedt), Levevis Hjortespegepølse og agurk..

Mellemmåltid: Grøntsagsstave eller protein smoothie..

Aftensmad: Kød (max 12% fedt), salat eller blandet grønt og skyrdressing..
    Hvis jeg spiser pasta er det fuldkorns og hvis jeg spiser kartofler er det max 2 stk..

Mellemmåltid: Skyr blandet med vaniljepulver.. Ovenpå kommer der æbler, blåbær, frysetørret jordbær og kokos.. smiley

Alt er nøglehulsmærket og fuldkornsmærket (undtagen Philadelphia'en).. smiley

Der er på lidt over 1 mdr røget 3,5 kg KUN ved kostomlægning.. smiley

Der kunne sagtens ryge mere af, men har pt. ikke tid til at træne pga. skole som jeg snart er færdig med, så der er pres på.. smiley

• #11   21. nov 2014 Uuuuh nu kribler det i mine små fingre for at deltage i sådan en debat... *lool*

- Først og fremmest - hvorfor lige 10 kilo? og hvorfor inden nytår?

Et vægttab skal ikke gå hurtigt - gør det det er det oftest nogle usunde alternativer folk springer ud i og så holder det jo ikke i længden.

Start med at danne dig et overblik over, hvad det egentlig er du putter indenbord - de fleste mennesker ved jo i bund og grund godt hvad der er det "rigtige" og det "forkerte" at proppe indenbords... Nå.. Videre. Skær det dårlige fra og ind med mere af det gode.

Når man vil tabe sig handler det egentlig ikke om, at spise mindre - det tror mange desværre... (selvfølgelig ikke ment, at du skal proppe dig med mad) smiley Det handler om at spise mindre portioner - helst hver tredje time, for hele tiden at holde din forbrænding oppe. Spis godt med kød (gerne kylling, fisk og magert oksekød - andet magert kød) - en maaaasse grønt og en lille smule gode kulhydrater (f.eks. havregryn, ris eller kartofler). Lav det til en vane kun at nyde noget syndigt en enkelt gang om ugen smiley

Motion er som sådan ikke en nødvendighed for at tabe sig, men det skader helt sikkert ikke smiley

• #12   21. nov 2014 Jeg laver ikke så meget, da jeg ikke føler at jeg kan være i et fitnesscenter - hvorfor ved jeg ikke, men jeg bliver rigtig utilpas og får bare lyst til at forsvinde.

Jeg har overvejet en 5 ugers smoothiekur, men det er jo bare dyrt.;)
    -Dog har jeg tænkt mig at begynde at løbe så godt jeg kan - har et dårligt knæ efter en ride skade.:| Ellers piner jeg mig selv med mavebøjninger.;)

• #13   21. nov 2014 Du behøver jo ikke nødvendigvis, at tage i motionscenter for at dyrke motion. Har du dårligt knæ og har svært ved at løbe - kan powerwalking også være et super godt alternativ. Lange gåture i et rask tempo er mindst lige så effektivt som en lang løbetur og så slider det knapt så meget på knæene smiley

• #14   22. nov 2014 Jeg tabte 60 kg på et år ved og powerwalke og simpelthen overveje hvad jeg puttede i munden så bare giv gas i den danske natur

• #15   22. nov 2014 De videoer jeg henviste til laver cardio hvor selv jeg med dårlig ryg og knæ kan være med smiley mavebøjninger får dig ikke til at tabe dig; for at forbrænde fedt skal du have pulsen op - cardio. Men ja, kost er 80%; du kan lave nok så meget cardio men hvis du spiser forkert kommer du ingen vegne smiley

• #16   22. nov 2014 Paleo kuren er lige til at lukke op og skide i smiley virker kortvarigt, men lige så snart du snuser til et kulhydrat næste gang vil du tage på igen

Sabina - studier viser at der ingen forskel er på om du spiser 3 eller 6 måltider om dagen - hvis man indtager den samme mængde kalorier. Fatisk stiger risikoen for sukkersyge ved 6 måltider da kroppen vænner sig til at få mad hele tiden.

Det er gavnligt at lade kroppen komme ind "faste" perioder, derfor 5.2 kuren også er et godt alternativ hvis man ikke kan overskue kalorie fortælling.

Motion kan du ikke bare udelukke. Det frigiver hormoner der
    øger forbrændingen. Ellers vil kroppen blive doven og tilpasse sig det nye indtag.

Glem alt om de mave bøjninger. Punkt fedtforbrænding eksistere ikke smiley

• #17   22. nov 2014 Johnny - hver sin mening smiley

• #18   22. nov 2014 Det er ikke min mening, der er videnskab smiley

• #19   22. nov 2014 Okay smiley Jeg havde i ihvertfald enormt gode erfaringer med at spise 6 måltider dagligt - hver 3 time.

• #20   22. nov 2014 ville aldrig kunne spise så ofte..

Det er ikke at anbefale, men jeg har ikke appetit før efter 3 , om eftermiddagen , Så indtil da indtager jeg kun væske,,

• GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 218
    #22   22. nov 2014 Tres prøv at gå ind på iformkostdagbog

De hjælper dig med hvor meget du må spise

Du får 5 dage gratis, det kan give dig et indblik i hvor meget du må spise

• #23   22. nov 2014 Og så drik MASSER af vand!

• #26   22. nov 2014 Jeg tabte mig 23 kilo ved at skære hurtige kulhydrater ud af kosten.

Ligesom ved stenalderkost giver det sig selv, at går man tilbage til gamle vaner, så tager man også på igen. Man skal blive ved på den måde smiley
    Og så er det alfa og omega at man på hvilken som helst diæt søger at stabilisere blodsukkeret. Ikke få det til at fise op og ned.

Nå - men - jeg er også nysgerrig i forhold til de 10 kilo og den der deadline.
    Hvor meget vejer du og hvor høj er du?
    Dette har alt at gøre med både hvor hurtigt man kan tabe sig og også hvordan det skal gøres.

• #27   22. nov 2014 Man spiser ikke 6 gange om dagen for og holde forbrænding oppe men derimod for at holde blodsukkeret stabilt så man ikke bliver lækker sulten og kommer til og spise noget som ikke er så godt for slanke kuren

• #28   22. nov 2014 Paleo har sine gode sider - feks er der stor fokus på rene råvare og man er "tvunget" til at smide de værste lette kulhydrater væk. Men der er andre mangler, såsom kostfibre. Og kroppen skal have kulhydrater, hvis ikke den får det, så nedbryder den selv proteiner og danner det om til sukker smiley Jeg er nok lidt farvet at styrketræning, og her er Paleo = tyndarm smiley

Sabine - Det skal også bare forstås på den måde, at så længe det samlede "regnskab" er ens, så er der ingen gavnlig effekt ved 6 dage om dagen.

Tulle - Kroppen kan sagtens selv stabilisere sit blodsukker ved at øge fedt forbrænding i faste perioderne imellem måltiderne, det kræver bare at kroppen lære det. Kroppens fedt er en stor reserve tank til tidspunkter hvor man ikke får energi igennem maden - Hvis man har hårdt fysisk arbejde kan det være nødvendigt. Hvis man spiser 6 gange om dagen, vender kroppen sig bare til konstant at få nye energi forsyninger - den eneste undskyldning er hvis man er hardcore bodybuilder. Den eneste grund til at man mærker at ens blodsukker falder helt vildt er pga. man spiser noget der får ens blodsukker til at stige hurtigt flere gange om dagen.
    Hvis man har behov for lidt mere energi kan man spise lidt fedtholdige råvare til sine måltider, så som en lille håndfuld nødder - fedt tager længere tid for kroppen at nedbryde, og kroppen udnytter energien over lang tid.

• #29   22. nov 2014 kig på LCHF det har givet vægttab her i familien.

• #30   22. nov 2014 Det giver sig selv at det kun er raffinerede kulhydrater, der skal ud af kosten. Kulhydrater har vi brug for men kroppen skal arbejde for at fordøje dem.

• #31   22. nov 2014 Johnny J:

Ikke at jeg ikke tror på dig, men jeg vil gerne læse de(n) undersøgelse ang. de 6 måltider, hvis du har den?

• #32   22. nov 2014 Det er noget tid siden jeg læste om de studier - Og det er også relativt "nyt" (2-3 år) at man har aflivet myten. Og jeg kan ikke lige finde den om øget risiko for sukkersyge smiley
    Her er feks en med mange referencer:
    http://examine.com/faq/do-i-need-to-eat-six-times-a-day-to-keep-my-metabolism-high.html

Lidt dansk fra en anden vinkel:
    http://news.bodylab.dk/vidensbank/nyt-fra-forskerne/17152-vaegttab-er-sundere-og-hurtigere-med-2-maaltider

Lidt BB perspektiv
    http://www.t-nation.com/diet-fat-loss/whats-best-3-or-6-meals-per-day

Prøv at google "Study 6 meals" Eller "3 meals vs 6 meals"

Mit gæt er at myten er opstået fra Bodybuilder verdenen. De spiser 6 gange om dagen, men det er af helt andre årsager. De vil gerne holde en "konstant" strøm af aminosyre (proteiner) i kroppen, for maksimal muskelmasse. Og det er der sikkert en eller anden helse tosse ala Anne Beck der har kopieret ud i den normale verden og tjent fedt på det smiley

• #33   22. nov 2014 Man skal i princippet bare tænke over hvad det er man putter ind i gabet.. smiley

Og på trods af kostomlægning, så skal der dælmer også være plads til at synde.! smiley
    Hvilket så betød at min aftensmad bestod af en højrebsbøf og noget tysk nuddelsalat..

Med macaroni, karotter, ærter, salt, peber, eddike og mayonaise..
    Så kan vi hurtigt konkludere at nuddelsalaten er en kaloriebombe uden lige..

Men for satan hvor smagte det godt ! smiley

• #34   22. nov 2014 Helt rigtigt smiley men for nogen kræver det at man sætter tingene i system smiley
    En ugentlig spise dag er også gavnligt under diæt, da det faktisk hjælper med at holde forbrændingen oppe. Hvis man er på diæt for længe uden dage med kalorie overskud, vil kroppen og forbrændingen stille og roligt tilpasse sig energi niveauet og "spare" på energien.

Jeg venter spændt på at denne frækkert rammer 93 grader smiley

profilbillede
  • #35   22. nov 2014 Arrh - det er lidt en tilsnigelse den der med at man bare skal tænke over hvad man putter ind... smiley

For det første hjælper det sjældent kun at tænke smiley

For det andet, så er der rigtig mange forskellige processer i kroppen, der er bestemmende for hvordan man tager på og taber sig. Det handler både om hormoner, om immunsystem og om tarmens bakterieflora - og ikke mindst nervesystemet...

Det er ikke altid super-enkelt.

• #36   22. nov 2014 Mmmh.. Det ser lækkert ud.. smiley

Jeg har en dag om ugen hvor jeg spiser usundt.. Som regel om fredagen, hvor der altid er en fra klassen som har kage med.. smiley

• #37   22. nov 2014 CH - For mig har det været meget enkelt.. smiley
    Udover den ene dag hvor jeg synder, så spiser jeg som en diabetiker..

Men ok, det bliver jo enkelt, sådan lidt automatisk når man bliver holdt i ørene af sygeplejersken og skal vejes + måles hos hende hver 14. dag.. smiley

• #38   22. nov 2014 Jeg er da også ret overbevist om at det for de flestes vedkommende kan gøres sådan.

Men ikke for alle - og kroppen er kompleks. Der kan virkelig komme rod i systemerne, når kemien bliver påvirket.

• #39   22. nov 2014 Det kan der bestemt.. smiley

• #40   22. nov 2014 Jeg så for et godt stykke tid siden et program på DR3 hvor der var en pige som gerne ville tabe sig og brugte den der smoothie kur, hun kom ud for at hun kunne ikke noget som helst, det var fx hun stod op næsten lige før hun skulle på arbjede.
    Hun var så træt fordi hendes hjerne fik ikke opfyldt sine glycogen depoter, og når det sker møder man muren, hjernen har ikke sukker til respiration eller lign. og det første der røg da hun tabte sig var hendes væske.
    Der kommer nemlig først gang i fedt forbrændingen når man kommer til det aerobe arbejde, under træning, arbjede med ilt til, og ja det lyder lidt underligt.

• #41   22. nov 2014 Lchf kombineret med 16:8 har jeg hørt rigtig godt om!

Og spis alt der har under 5g kulhydrat pr 100g. Har det over, så lad det ligge. Det er en nem tommelfinger regel!

• #42   23. nov 2014 Jeg tabte mig 10 kg på et halvt år. Jeg var ikke på kur, men ændrede livsstil.
    Jeg tror ikke på en kur, hvor man smider x antal kg på ingen tid. Du kan jo f.eks. ikke leve af smoothies resten af livet. Men du kan leve af sund mad og motion.

Kommentér på:
Slankekur.

Annonce