{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.066 visninger | Oprettet:

Kommer ikke når vi kalder {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er så heldig at have en rigtig dejlig hund på 14 md. og hun har altid lystret rigtig godt, men nu er hun begyndt på at løbe om bag i haven for at spise fuglefrø, og når vi så kalder kommer hun ikke, og hvis man råber nej lige idet hun løber så hjælper det heller ikke noget.. Det er meget frustrerende, da vi nu har hende i snor, for vi aner ikke hvad vi skal gøre, og dem vi bor ved er ikke ligefrem glade for at vores hund spiser fuglenes mad.. Nogen der har en god ide til hvordan man kan få hende til at hører igen? Vi har altid kun været positive når hun er kommet tilbage, så hun har ikke haft en dårlig oplevelse ved at komme hen til os...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kommer ikke når vi kalder
  • #1   12. feb 2010 helt enig med Kamilla

    stil ikke for store krav, gå gerne et skridt tilbage i opdragelsen...det er vigtigt med positive oplevelser med hvalpen i denne periode.

    men har hun været lydig før, så trøst jer med at det som regel kommer tilbage igen ret hurtigt


  • #2   12. feb 2010 Tak skal i have.. smiley Håber meget det bare er lømmel alderen, for er meget frustrerende.. Ved i hvor længe sådan en lømmelalder er?? smiley Er det indtil hun har været i løbetid en gang mere..?? Hun har kun været det en gang..

  • #3   12. feb 2010 det er svært at sige...synes der spiller mange faktore ind...mine har været meget forskellige i deres udvikling.



  • #4   12. feb 2010 Okaii., Men tak for jeres råd ihvertfald.. smiley Jeg må se tiden an..

  • #5   12. feb 2010 Hun får jo en lækker belønning hver gang hun er ulydig (fuglenes mad kan godt være lækker, det er reiki helt enig i;o))

    Så det gælder self om at sørge for at hun ikke sådan kan gå og belønne sig selv, så jeg mener du gør det rigtige ved at sætte snor på, selvom det kan være træls. Det er jo forhåbentligt kun en periode:o)

    Lømmelalder er ikke et usandsynligt bud, men uanset om det er lømmelalder eller ej, skal der jo stadig trænes. Som Connie siger er det en god idé at sætte kravene lidt ned når nu hørelsen er midlertidig ude af drift;o)
    -men træn endelig videre, når lømmelalderen er ovre, skal hun nok få sin hørelse igen, hvis bare i er flittige med træningen nu:o)


  • #6   12. feb 2010 Hvad Michelle siger smiley

  • #7   12. feb 2010 Kan kun tilslutte mig det de andre siger - det skal nok komme. Og det er meget fordkelligt hvor lang tid perioden varer - Det kan tage lige fra en uge til et par måner før hun er "tilbage" igen.

  • #8   12. feb 2010 Fyyy ha slemmeeeee Nova ;o)

  • #9   12. feb 2010 har en opdrætterkollega som har forsket lidt i unghundens mentale udvikling. hun skriver på sin hjemmeside at de kritiske perioder ligger i 13-16 uger, 7-10 mdr alderen og igen fra 18-22 mdr. så det kan være en af disse perioder hun har skubbet lidt med.

  • #10   12. feb 2010 Du kan jo evt. sætte et lille hegn op, der hvor fuglene fodres. Så kan de også spise i fred, og kan spise selvom hunden er ude.

    Hvis det var min hund, ville jeg nok, frem for at kalde, gå ned hvor hunden er, med noget legetøj eller andet sjov, og på den måde få hundens opmærksomhed og få den med ind.
    Så bruger man ikke tid på et forgæves indkald, som jo er noget uheldig indlæring..


  • #11   12. feb 2010 Ja jeg må nok hellere væbnes med tålmodighed.. Jeg kan desværre ikke sætte hegn op, da vi bor til leje, og dem som vi bor hos vil ikke have det.. Men så må den lange line på og så må hun rende med den..

    Tina F: Hende din veninde, må jeg få den hjemmeside?? Den kunne være meget interessant og kigge på smiley


  • #12   12. feb 2010 har skrevet pb

Kommentér på:
Kommer ikke når vi kalder

Annonce