{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
911 visninger | Oprettet:

kommer ikke når jeg kalder {{forumTopicSubject}}

hejsa allesammen når jeg går steder hvor man kan have løse hunde slipper jeg altid nevada hun plejer at komme når jeg kalder men lige for tiden føler jeg bare hun gør grin med mig når jeg kalder hun løber rundt om mig hele tiden det er bare rigtig ireterene og især hvis der kommer en anden hund så er hun bare væk så skal hun lige hen og hilse også kommer hun tilbage igen det er bare ikke så fedt hvis det er en hund i snor ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre hvis hun er meget slem går jeg den anden vej så kommer hun godt nok løbene men det er ikke sjovt at skulle gå den anden vej hele tiden nogen der har nolge i deer til hvad jeg kan gøre på forhånd mange tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kommer ikke når jeg kalder
  • #1   4. okt 2009 Hvor gammel er hun?

  • #2   4. okt 2009 Brug en lang line så længe hun ikke er indkaldssikker. Dernæst så hav nogle ekstra lækre guffer med når du træner indkald.

    Når hunden stikker af er det iøvrigt en god ide at løbe den anden vej, mens man siger sjove lyde og vifter med arme og ben. Må den måde skulle man meget gerne være meget mere interressant end det hunden løber efter.
    Det virker ihvertfald på mine hunde.


  • #3   4. okt 2009 Hun er i lømmelalderen.

  • #4   4. okt 2009 nevada er kun 7 måneder



  • #5   4. okt 2009 det har jeg prøvet men det hjælper ikke når hun ser den anden hund og det med den lange line så vil hun bare gø hele tiden fordi hun vil løbe og lege og det er ikke sjovt at høre på og folk bliver bange for hende

  • #6   4. okt 2009 Det kan også være fordi hun måske er ved at komme i løbetid. Min hund glemmer ørerne derhjemme, når hun kommer i løb ;O)

    Men som Anne Julie skriver, er det vigtigt at du gør det så tiltrækkende og interessant som muligt at komme hen til dig.
    Øv indkald mange gange, når du er ude med hende, masser af ros, godbidder leg o.s.v. når hun kommer på indkald og giv så fri igen. Hun skal forbinde det at komme hen til dig som noget af det bedste i verden.


  • #7   4. okt 2009 miemiv du har nok rat i at det skal være sjovt at komme hen til mig når jeg kalder nevada gøer altid når hun er i snor og har lagt mærke til at når jeg kalder på hende når hun er løs tror hun straks der kommer nogle også begynder hun at kigge rundt og gøer når jeg holder fast i selen

  • #8   4. okt 2009 jeg hade enlig også over vejet at gå til noget hunde træning med hende men jeg tror bare det er lidt for sent

  • #9   4. okt 2009 Camilla : Det er aldrig for sent at begynde på hundetræning. Hun har faktisk en fin alder til at starte, og du er jo selv begyndt at lære hende de grundlæggende ting, så det lyder som en rigtig god ide.

  • #10   4. okt 2009 okay troede bare ikke jeg kunne begynde på et hvalpe hold når hun er 7 måneder altså hun er meget lydig her hjemme men når hun kommer ud er hun en helt anden hund hun lukker fuldstændig af for mig hun gøer rigtig meget af hunde så jeg er også bange for at hun ikke vil få noget ud af det fordi hun hun hellere vil lege med dem og når hun ikke kan det gøer hun bare helt vildt og trækker for at komme hen til hundene

  • #11   4. okt 2009 Nej det er så nok heller ikke et decideret hvalpehold I skal på, men et begynderhold. Hvalpehold er ofte for helt unge hvalpe og kaldes også tit for hvalpemtivation. Prøv f.eks. at forhøre dig ved DCH i dit lokalområde.

  • #12   4. okt 2009 Når hunden ikke kommer når man kalder på den, så er det mangel på træning.
    Det vil sige, så slipper man ikke sin hunde, før at hunden har lært at komme når man kaler på den, (og især nu hvor man vil stramme loven omkring hunde)..

    Få at gøre sin hund sikker i indkald, så skal en del af lydigheden være på plads, og det gælder i alle situationer.

    Så så længe at hunden ikke kommer, så skal der være line på., også de steder hvor man må slippe den!!!!!

    Træn i små doser, så hunden fatter at det er den det hander om, hundeføreren skal være motiveret, og gør sig intersant for hunden, så kontakten til hundeføreren kommer på plads,

    Ta hunden hen et sted, hvor du kan træne indkald, og så gælder det om hundeføreren sætter sig med ryggen til hunden, samtid med at denne kalder på hunden, hundeføreren kan pille i græsset og tale højlydt til græsset, for at få hunden opmærksomhed, og så han en 4-5 guffer parat i den ene hånd,

    Når hundens nysgerighed er vækket, så vil den søge hen til HF. og se hvad der er så spændende, og når hunden kommer hen til hf. så gi hunden en godbid, og fortæl den hvor dygtigt den er, og lad hunden rende igen,

    Du gentager samme mønster 5-6 gange, og den sidste gang tager du hunden i halsbåndet og sætter line på den. den skal også ha sin belønning og ros.

    Sådan forsætter træningen de næste 8-10 dage. og så vil hunden komme hver gang du kalder.


  • #13   4. okt 2009 okay jeg tror også det ville være rigtig godt for hende hvis hun ikke bare gøer hele tiden men hvordan finder jeg dch i mit lokal om råde og mange tak for din hjælp

  • #14   4. okt 2009 der er bare det at jeg har prøvet at sætte mig ned på hug og pile i græsset men nevada er lige glad hun løber bare rundt hun har så meget krudt i numsen så det gør helt ondt hehe det er jo kun dejligt at se hun er så glad hun skal jo bare lære at komme når jeg kalder


  • #15   4. okt 2009 På deres hjemmeside http://www.dch-danmark.dk/ er der under fanen hundetræning et link til oversigten over lokalforeningerne.

    Gode råd fra Patruljehunden Babett .


  • #16   4. okt 2009 Nogle hf. opgiver meget let. - men igen har det noget med lydigheden ikker er helt på plads..
    og så er det op til hf. at få dette plå plads.


  • #17   4. okt 2009 men ville du ad bare blive siddene til hunden kom hen til dig selvom der kan gå helt op til ti minutter jeg slipper hende heller ikke så meget mere når hun ikke vil kommer når jeg kalder og hvis hun ikke kommer med det samme jeg kalder kommer hun i snor når jeg får hende kaldt til mig på et tidspunkt går lige ind og ser på dchs hjemmeside tror hun vil have godt af det og det er jo sjovt både for hunden og for os smiley


  • #18   4. okt 2009 jeg har lige kigget på det der dch og så på lokal foreningerne er det derinde man skal kigge

  • #19   4. okt 2009 hov kunne se at du hade skrevet at det var der jeg skulle kigge men ved du om de adreeser der står om det er der der holdes hunde træning for ellers har jeg fundet et sted der lå rimelig tæt på hvor jeg bor og det kunne jo være rigtig dejligt


  • #20   4. okt 2009 Ja. De fleste lokalforeninger har deres egen hjemmeside med oplysninger om hold, træningstider, kontaktpersoner o.s.v. Der er links i oversigten.

  • #21   4. okt 2009 hmmm den kan ikke vise siden desværre kan man så bare ringe til det nummer man kan se og er det lige meget så hvornår man ringe hvis altså du ved det smiley

  • #22   4. okt 2009 Ja så er det vel bare at prøve at ringe på forskellige tidspunkter på dagen, indtil du kommer igennem. Det kan jo godt være en der har et alm. job ved siden af.

  • #23   4. okt 2009 ja okay jeg må bare prøve mig lidt frem men du skal have mange tak for din hjælp tror jeg vil gå en god lang tur med nevada inden jeg går i seng du må sove godt når du når dertil

  • #24   4. okt 2009 Mange tak og i lige måde, det var da så lidt. Vil også snart gå en tur med min tøs.

  • #26   5. okt 2009 Vil lige nævne, at det er en god ide, at ringe efter arbejdstid til trænere i hundeklubber - vi har næsten alle sammen "rigtige" jobs ved siden af smiley

  • #27   5. okt 2009 okay men det har jeg bare lidt svært ved for jeg arbejder 13 til 21 også bliver det jo sent før jeg kan ringe ik

Kommentér på:
kommer ikke når jeg kalder

Annonce