{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.011 visninger | Oprettet:

kommer ikke når han skal {{forumTopicSubject}}

min hund kommer ikke når jeg kalder på den hvis vi går tur og han ser en anden hund vil han meget gerne der over så hvis jeg kalder på ham kommer han ikke til mkig heller ikke hvis vi løber rundt ude for såå kommer han heller ikke nar han skal

hvad kan jeg gøre for at få ham til det ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kommer ikke når han skal
  • #1   2. feb 2010 Sæt lang line på og træn ham i indkald.

Så længe du ikke kan kalde ham til dig, skal han ikke være løs.

Og så længe han kan stå nogle meter væk og sige "rend mig", så er det umuligt at lære ham at komme smiley

Så lang line, guffer (hvis han er madglad) eller bold/legetøj og så er det med at nøkke i snoren mens du lokker ham ind.. Og masser af ros og guffer, når han kommer :o)

• #4   2. feb 2010 Øh, det er da forhåbentlig ikke din amstaff fra 2006, der ikke kommer, når du kalder - og som alligevel får lov at gå løs???

• #5   2. feb 2010 Sæt den i snor!

• #6   2. feb 2010 Karina og Møghundene- halvt medlem af tavlemafiaen

Og bemærk at den ikke kan med hanhunde!

• #7   2. feb 2010 Sæt den i snor...kort og godt..

• #8   2. feb 2010 Snor, og lad den kun gå fri i aflukkede områder hvor du kan se ankommende hunde FØR din hund kan.

• #9   2. feb 2010 Gssssip - håber ikke du bor i mit område....

• #10   2. feb 2010 han har altid snor på det er mest når vi er på stranden og skoven såå syntes jeg ikke han skal have det på og jer der ikke ved noget om det og kun skriver han skal i snor

i får udstemmer

• #11   2. feb 2010 han er 3 år gammel og har altid gået i snor

men vil gerne have han kan løbe lidt rundt

• #12   2. feb 2010 han gør ikke noget ved nogle han vil bare snakke og han har mundkurv på så der kan ikke ske noget ved det

• #13   2. feb 2010 alle jer der kun kan skrive lort om amstaff skal ikke skrive

såå får i udstemmer

• #14   2. feb 2010 Kan ikke forstå du tør at gå med ham uden snor, når du ikke kan kalde ham ind. Selv om han har mundkurv på, så kan der sagtens opstå farlige situationer:-(

alternativt kan du jo bruge en longe line så han kan tumle rundt, men så har du jo i hvertfald mulighed for at få fat i ham igen.

• #15   2. feb 2010 det er mest når han bader til sommer der gider jeg ikke hoppe rundt ude u vandet 2-3 timer med ham men han kommer også men hvis han har gang i noget andet høre han ikke noget

• #16   2. feb 2010 du må slet ikke have ham uden snor på strandene fra 1. april til 1. oktober, så iflg. loven, giver det jo sig selv:-)

• #17   2. feb 2010 hornbæk der måå jeg gerne de sidste 300meter

• #18   2. feb 2010 og man må heller ikke have hund uden snor i skoven.

• #19   2. feb 2010 Han kan ikke gå løs, før han har lært at lystre.. så let er det..

• #20   2. feb 2010 luna tillykke du fik en udstemme

• #21   2. feb 2010 tanja

hornbøk skoven må man gerne ned til det stykke strand hvor man også gerne måå

• #22   2. feb 2010 sune B
    Skrevet: 02-02-2010 13:12:27

han gør ikke noget ved nogle han vil bare snakke og han har mundkurv på så der kan ikke ske noget ved det
    Lige netop dette problem står jeg med til dagligt, og så vidt jeg ved siger loven allerede at alle hunde skal føres i snor, også i skove og ved strand.
    Din hund må være løs i de såkaldte hundeskove.
    Stakkels hund, godt du ikke bord nær mig.

• #23   2. feb 2010 Giver Jeanette og Luna helt ret...

Lystrer han ikke, må der snor på...

• #24   2. feb 2010 Uden snor – men under kontrol og ansvar

• #25   2. feb 2010 udstemmer til jer alle sammen hehe

mange tak for den hjælp jeg ikke fik nu vil jeg løbe en tur med min hund såå pas nu på der ude

• #26   2. feb 2010 Okay, så en udstemme for at give et godt råd? Du er da for latterlig..

• #27   2. feb 2010 Vær en ansvarlig hundeejer

God fornøjelse med din hund.

• #28   2. feb 2010 http://www.naturlig-hund.dk/traening/indkald.htm rigtig godt link! Tak for det.. tænkte sjovt nok på igår at det jo egentlig ville være lækkert med et indkald der gjorde at hunden 100 % sikkert stod der!
    er der nogen der har erfaringer med VIP-indkaldet som beskrives?

Og lige en anden ting..
    Jeanette og Luna *: Du siger at man skal nøkke hunden til sig hvis den ikke reagerer eller stopper op på vejen. Er det sådan dine er trænet og har det hjulpet?

Coda er god til indkald men så har hun lige 'sine dage' hvor hun bare finder alt mulig andet spændende og stopper på halvvejen over til en!!

på forhånd tak og håber det er ok jeg spørger i denne tråd istedet for at lave en ny

• #29   2. feb 2010 Næh jeg har en hund, der kommer bare jeg lyder som en godbid.

Men det kommer vel også an på, hvad man lægger i ordet nøkke. Jeg mener små blide nøk, altså ikke ryk eller hiv. Mens man kalder og lokker..

• #30   2. feb 2010 Da jeg trænede indkald i tiderns morgen med Mickey, gjorder jeg mig spændende.. Dvs at jeg stod som en jublende hoppe idiot, men det virkede sgu smiley

• #31   2. feb 2010 Okay smiley hihi.. godt med madglade hunde!! Når coda er sulten går hun også spanske skridt ved min venstre side i håb om godbidder. Men nogen gange er andet bare mere spændende..
    Prøver også det med at hoppe, løbe, stampe, kalde med høj lys stemme og gå så hun ikke kan se mig men det er ikke altid nok! desværre! Men er altid konsekvent så hun ender med at komme / jeg går hen til hende og lader hende gå de sidste skridt mod mig og belønner.. så håber det en dag sidder der 99,9 %

• #32   2. feb 2010 nu er vores aldrig uden snor andet end i haven, men de tror begge at de hedder 'godbid' så de kommer når der kaldes;-)

• #33   2. feb 2010 haha.. smart! jeg skræmmer næsten folk fordi jeg overroser det lille dyr og poster godbidder i hende så tror desværre ikke det er nok smiley

• #34   2. feb 2010 Tak smiley så må det prøves.

• #35   3. feb 2010 Tja, ifølge hundeloven må hunden ikke gå uden snor, hvis der ikke er fuldt kontrol over den, og der er der jo ikke. Så er det ligegyldigt om det er en amstaff eller en pudel.

Sakset direkte fra loven: § 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem. En hund anses ikke for at være under ledsagelse, fordi den er under tilsyn fra besidderens bolig eller forretningslokale. Føres hunde i bånd, skal dette være så kort, at hunden holdes tæt ind til ledsageren. Såfremt hunde på de nævnte steder færdes løse uden at være i følge med en person, der har fuldt herredømme over dem, lader politiet dem optage og underretter besidderen. Er hunden ikke mærket og registreret, fremlyses den. Det gælder dog ikke, såfremt hunden bærer skilt som nævnt i § 1, stk. 1. Hvis besidderen ikke inden 3 døgn efter, at underretning eller fremlysning har fundet sted, indløser hunden ved at betale de udgifter, som optagelsen har medført, kan politiet afhænde hunden eller lade den aflive. Et eventuelt overskud ved afhændelsen tilfalder ejeren hvis han melder sig inden 3 måneder og godtgør sin ret, og ellers statskassen. Justitsministeren kan fastsætte nærmere regler om afhændelse af optagne hunde.

• #36   3. feb 2010 Det er lige præcis sådan nogle hundeejere som dig, der ødelægger det for andre. Selv du tror din hund ikke gør andre noget så kan den overraske dig, og hvis du ikke engang kan kalde den til dig under normale omstændigheder så kan du slet ikke hvis der opstår en situation med en anden hund. Min hanhund er blevet overfaldet tilstrækkeligt mange gange af løse hunde til, at han ikke bryder sig om løse hunde der kommer rendene op i snotten på ham. De signaler han udsender kan ganske givet "tænde" andre hanhunde, og hvis ikke ejeren kan kalde sin løse hund til sig, så ender det jo som regel med, at hunden der er i snor må lægge krop til bid mm. uden den har mulighed for forsvar.

Kommentér på:
kommer ikke når han skal

Annonce