{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.047 visninger | Oprettet:

hund der snapper. {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem jeg ikke helt ved hvordan jeg griber an, og søger derfor hjælp.
Jeg er blevet "medejer" af en blanding af en rottweiler og en grand danois. den er lidt over 2 år.
Jeg har selv altid haft am bulldog, og ikke stor erfaring med andre hunde.
Han har nu 3 gange indenfor 1½ år snappet efter børn, men der er aldrig sket noget endnu. vi har selvfølgelig overvejet kraftigt hvad udfaldet skal være, og undersøger nu hvad vi kan gøre for at rette op på det. (frem for aflivning).
Har advarer ikke på nogen måde eller gør tegn på agtsomhed. Det virker lidt som en reaktion i kådhed. som om han tror de vil lege.
Vi har ikke selv børn, som vi kan "træne" ham med. er der nogen der har noget ideer? han er en lydig hund ellers og lærenem...

Jeg har oplevet 2 gange hvor jeg er kommet hjem og han bliver overgearet over der kommer nogen, hvor han har snappet mine hænder hurtigt, ikke noget der på nogen måde gør ondt men nærmere et tegn på giv mig opmærksomhed. Vi har fået lært ham at han ikk får opmærksomhed før han falder til ro. men det har ikke afhjulpet det andet.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund der snapper.
  • #1   5. jan 2010 Gaia snapper når hun stresser -ikke noget ondt og ikke hårdt, men nok til at det kan gøre ondt hvis hun får "rigtigt" fat.

Hun har en meget stabil "sit" og den bruges som "stopklods" når hun gearer for meget op.

Derudover undgår jeg self så vidt muligt at stresse hende. Og det er blevet en hel del bedre, jo mere ro hun har fået på.

• #2   5. jan 2010 Jeg ville holde ham væk fra børn... smiley Min gamle hund kunne ikke lide børn, ergo var han aldrig sammen med dem smiley

• #3   5. jan 2010 Michelle: det kan være vi skal arbejde med at gøre ham mere rolig i stedet for det at arbejde med ikke at bide.
    Joan. Det ville da være det nemmeste, men vi er begge 26 og regner med at få børn om et par år, så skal han jo kunne fungere sammen med dem... så det er enten lærer han det ellers skal han væk. smiley det vil vi gerne undgå da han jo er en dejlig hund.

Kommentér på:
hund der snapper.

Annonce