{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.023 visninger | Oprettet:

Vores hund snapper!! {{forumTopicSubject}}

Vi har en labrador retriver, Nala. Nala er desværre begyndt at snappe ud efter vores datter på 7 måneder. Hun bider ikke, men markér. Hun gør det i forskellige situationer. Men dog kun når vores datter prøver at snakke med Nala, hun er meget glad for dyr og specielt vores hund. Hvis Nala selv kontakter vores datter er der ikke noget, så kan de godt snakket sammen.

Vi er nu lidt i vildrede og ved ikke hvad vi skal gøre. Vi er jo meget glade for vores hund:-( Men vi kan bare ikke have at der skulle ske vores datter noget.

Er der nogen der har nogle forslag, ideer eller andet så vi kan finde en løsning på problemet.??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores hund snapper!!
  • #1   4. nov 2009 et barn på 7mrd er ikke speciel god til at ae hunde,de krammer,det lyder til hunden bliver utryg, måske skulle barnet ikke kunne nå hunden når i ikke lige kigger på,brug evt et baby gitter

• #2   4. nov 2009 susan S

Jeg ville holde jeres datter fra at søge kontakt til Nala, jeres datter er ikke så gammel, og hun er i den alder hvor alt er spændene og hun skal have fat i mange ting, og når de små får fat så hiver de til, jeg tror Nala er utryg ved jeres datter, når hun søger kontakten.

• #3   4. nov 2009 Du har næsten selv skrevet løsningen...

Sørg for at din datter kun har kontakt med hunden når hunden opsøger hende og ellers hold dem adskilt. Hunden er tydeligvis usikker på jeres datter..

• #4   4. nov 2009 babyers lyde kan også gøre hunde utrygge,det har jeg tit set

• #5   4. nov 2009 Jeg beskriver lige en situation som jeg har været i. Vi sidder i stuen og min datter sidder ved mig. Nala sidder ved siden af og kigger på hende, vores datter rækker ud efter noget på bordet og nala hapser ud efter hende.

Vi må prøve og få fat i en låge så vi kan holde dem lidt adskilt.

• #7   4. nov 2009 ....jeg synes det virker helt uacceptabelt og absolut ikke holdbart i længden.
    -på mig virker det mere som en magtkamp du beskriver, jeg tror hunden er møghamrende jaloux og irritabel over den lille har taget hendes plads, og jeg tror kun et gitter vil forværre den situation.. det er bare ikke en holdbar løsning.

det hunden skal og må lære er at din datter kommer først! dermed naturligvis ikke sagt at hun skal ha' lov at behandle hunden eller røre ved den for den sags skyld som hun vil, men det dur da ikke at hunden tror dens plads er blevet taget.

• #8   5. nov 2009 Jeg ville ikke turde at risikere det..

Min mening er at skille sig af med hunden hvis det ikke på mirakukøs måde med det samme bliver bedre !

Når hunden snapper ud efter barnet mens i sidder lige ved siden af så synes jeg at det er en voldsom situation.. Barnet er ikke i sikkerhed selvom at i er med hende..

Og det er synd for hunden at lukke den væk når i er sammen med jeres datter. Så er det jo kun et par timer om aftenen at den får lidt social tid..

Har selv 2 små børn og er glad for at min hund er så ung og tolerant som hun er. For har også og ér stadig meget opmærksom på at de ikke generer hende..
    Men begyndte hun at snappe efter børnene fordi at hun følte sig utryg/truet e.lign - så måtte hun leve under et andet tag end her..

• #9   5. nov 2009 @ceteris... hvordan kan en hund være utryg ved et barn på 7 mdr. rækker ud efter noget på et bord?
    selvfølgelig kan hunden føle sig tilsidesat i forhold til datteren, ..som du skriver
    "En hund som er sikker på sin overlegenhed vil næsten aldrig bide og snappe underlegne individer"
    og det er jo netop hvad denne hund ikke længere er... en ting er hvordan hierakiet fungerer hunde imellem, det mener jeg så ikke man bare uden videre kan overføre til forholdet mellem mennesker og hunde, ..der skal det menneskelige aspekt tages med i overvejelserne og ikke udelukkende foregå på hundens præmisser.

derfor er deciderede magtkampe-snak også helt overflødig, medmindre man er tilhænger af milan's metoder, ..hunden skal derimod vises og forstå at kampen er unødvendig, ..at fede ting kan ske sammen med barnet, ..skønne gåture, fælles sofahygge osv.

jeg tror et gitter vil forværre hundens fornemmelse af at være tilsidesat i forhold til barnet og mener derfor ikke det vil være holdbart i længden.

• #10   5. nov 2009 Jeg tror nu det samme som Karen A.

- alt den snak om tilhænger af cæsar eller positiv træning synes jeg er sort og hvid herinde, man kan godt blande de metoderne ved at se lidt flere nuancer.
    - men hold fast han er ulidelig at se på tv, han minder mig lidt om ham der der døde af en stik fra en Rokke ?

• #12   5. nov 2009 Jeg ville ikke selv turde beholde vores hund hvis han gjorde dette.

Jeg ville finde et nyt hjem til hunden der er børnefrit 100%.

det ikke for at være en dum kælling eller andet, men hverken barn eller hund er tjent med at frygte hinanden.

Håber i finder en god løsning. Knus

• #13   5. nov 2009 Ja jeg vil også sige at i mange situationer så kan man tage sig tid til at sætte sig ind i HVORFOR hunden gør som den gør og hvad man kan gøre ved det.
    Men i en situation som din hvor hunden allerede gør udfald mod så lille et barn så synes jeg ikke at der er tid til at være pædagogisk !

Kommentér på:
Vores hund snapper!!

Annonce