{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.338 visninger | Oprettet:

Ud af sengen hund! {{forumTopicSubject}}

Hvordan dælen lærer man sin hund den IKKE må være i sengen ? Vi købte en 6 måneders gammel hund som havde fået lov at være i sengen og forbarmede mig over den og gav den lov til at fortsætte med det.. Nu skal vi have en lille som stort set er på vej ud, og vil ikke have hunden i sengen sammen med den lille.
Godt nok er det en lille hund, men baby skal kunne lægge der i fred.
Har prøvet at stille kurven i sengen og så stille og roligt rykke den ned fra sengen - det var hunden ligeglad med. Hun bliver smidt ned når hun hopper derop, men når ikke at ramme gulvet før hun er deroppe igen.
I nat bæev hun lukket inde i stuen og sove - simpelthen fordi hun tissede i sengen kl 23 om aftenen, og dælme om hun ikke gjorde det igen lige som jeg havde skiftet sengetøj.. Øv..

Hjælp mig lige engang, er ved at være lidt desperat efter at få hende ud af sengen..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ud af sengen hund!
  • #1   20. jul 2009 Lær hende Nej først (google "Nej øvelse hund" eller søg her i forum) - indtil hun kan Nej er det nok bedst at hun ikke er inde på soveværelset, medmindre du kan rose hende til at blive i sin kurv.

• #2   20. jul 2009 Hun forstår sagtens "Nej" det er mere med at lystre den smiley

Har det bare så skidt med at lukke hende ude, for hun piver og skriger - føler mig som en elendig hundeejer ..

• #3   20. jul 2009 ta en t-shirt som du/din mand har haft på så den lugter af en af jer, og gi hunden den med i kurven om natten..

• #4   20. jul 2009 det var da også at straffe den for noget som er din skyld !!!
    kan da godt forstå den hyler

Sæt kurven ned på gulvet ved siden af sengen og tag en t-shirt som Eva C skriver og læg ned i kurven - ræk hånden ned i kurven hver gang den bliver urolig. og så ellers hver konsekvent hver gang den hopper derop - ned i kurven igen.
    Det skal den nok hurtig lære .-)

• #5   20. jul 2009 Jeg vil anbefale at anskaffe en bog om klikkertræning (Karen Pryor er god) til at få Nej til rent faktisk at virke - i kan ikke bruge kommandoer til noget hvis hunden ikke kan/vil lystre dem. Evt kan du bruge klikkeren til direkte at træne hende til ikke at hoppe op i sengen (forstærke "ikke-hoppe-op" og "hop ned" - læs bogen så giver det mening)

• #6   20. jul 2009 Da vi overtog Punktum var hun 3½ år gammel, og havde også været vant til at sove i sengen hele sit liv. Det gør hundene ikke hjemme ved os, og med Punktum var det helt udelukket overhovedet at have hende i soveværelset, fordi hun snorkede som en fuldvoksen mand!!

Den første uge måtte vi også smide hende væk 5-10-20 gange hver nat. Så tilsidst satte vi et børnegitter op foran soveværelset, så hun ikke kunne komme ind. Det gav én urolig nat, men så affandt hun sig med det, og vi kunne fjerne børnegitteret igen.

• #8   20. jul 2009 Jeg kan ikke se hvorfor hunden skal ud af sengen fordi der kommer et barn, der bør være plads til begge, især når det ikke er en stor hund

Kommentér på:
Ud af sengen hund!

Annonce