{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.153 visninger | Oprettet:

Tisser i sengen :( {{forumTopicSubject}}

Jeg er simpelthen i vildrede her, og har brug for et råd eller to..
Sagen er den at jeg har en hel hanhund, labrador mix, på snart 3 år (fylder 3 år om 2 måneder). Til daglig og normalt er han verdens skønneste, sødeste, nemmeste og dejligste hund jeg nogensinde kunne forestille mig. Han er uden tvivl en pleaser. Og generelt er han nem. Han stikker ikke af (vi bor på en landejendom, som ikke er indhegnet, men han har aldrig stukket af, heller ikke når vi kan mærke på ham at hormonerne raser ). Han blev hurtigt renlig da han var yngre, og har været det ligesiden. Normalt markerer han ikke indenfor, og heller ikke når vi kommer andre steder hen... MEN...
Her for 3 ugers tid siden, vælger hunden at hoppe op i vores seng (han kommer normalt IKKE op i hverken vores senge eller sofa) og pisse i sengen (nede i det ene hjørne af fodenden) Det var tydeligt at det ikke var en "jeg-kan-ikke-holde-mig" plet, det var en markerings plet. Nå, men det ligger sådan at når hunden er alene hjemme, så er han i hundegård, så det er altså noget som sker imens vi er hjemme!
Jeg har nu i den sidste tid holdt MEGET øje med ham (vi bor i et hus med første sal og det er deroppe soveværelset er.) og når jeg har været hjemme, så når han er rendt ovenpå har jeg bare med det samme bedt ham om at komme ned igen. Hunden ligger ALDRIG an til at hoppe op i sofa eller seng når vi er i nærheden, altså kan se ham, så det sker ikke de gange vi er oppe på første salen sammen med hunden (jeg maler lidt, og det gør jeg på første salen, men der kan jeg se at hvis han går i soveværelset, så ligger han sig i døråbningen og kigger på mig). Men min kæreste er ikke lige så opmærksom som jeg er - åbenbart.. For igår da vi gik i seng, havde hunden fandme gjort det igen! Og igår var dagen således at jeg var alene med hunden indtil 11:30 - og da jeg kørte der var jeg oppe i soveværelse og der var der ikke noget pis. Så hunden har gjort det efter min kæreste er kommet hjem og de har været alene i huset sammen (alene = uden mig red.)
Jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre. Vi er meget afhængige af varmen fra brandeovnen, hvilket er grunden til at døren op til soveværelset skal være åben. (ville jo være let bare at lukke døren, men så bliver der fandme koldt XD ) Vi har også snakket om at sætte vores børnegitter op igen, foran trappen, men synes bare ikke det burde være nødvendigt når hunden snart er 3 år, og renlig det er han jo.
Vi bor som sagt på en landejendom, og vi er meget udenfor, så det skulle være mærkeligt, hvis det var fordi han ikke kunne holde sig.
Det eneste jeg kan tænke på at jeg kunne prøve, er at bevidst bede ham om at hoppe op i sengen, og hvis han så ligger an til at tisse, så skælde ham ud. Jeg ved at dette er lidt noget snyd da man faktisk beder om det, men jeg er tilhænger af at man kan kun skælde en hund ud hvis man tager den direkte i adfærden. Så det nytter ikke noget at skælde ud når vi opdager det om aftenen fx Og kan bare ikke se nogen anden løsning på det, fordi jeg kan heller ikke lade være med at tænke at hvis han først er begyndt at markerer i vores seng, så kan det vel risikerer at udvikle sig til andre steder hvis vi fx bare lukker døren. Og synes det virker som en lappe løsning at lukke døren, i stedet for faktisk at gøre noget ved selve problemet. Men hvad tænker i derude bag skærmene? Andre ting jeg skal prøve?

Mange siger/skriver jo med det samme kastration, hvilket er fuldt forståeligt. Men det ønsker jeg for ALT I VERDEN at undgå! Det vil være absolut sidste udvej, og vil uden tvivl vælge en kemisk kastration først! (da man ligesom kan "gøre det om")
Grundet at jeg desværre kender mange som har oplevet at når de har kastreret en hanhund sent, at den faktisk har ændret sig så meget i dens adfærd at de næsten ikke har kunne genkende hunden bagefter og faktisk har fortrudt kastrationen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tisser i sengen :(
Kommentér på:
Tisser i sengen :(

Annonce