1.236 visninger
|
Oprettet:
Løber efter cykler. {{forumTopicSubject}}
Cafu løber op på vejen og løber efter cykelisterne, han var ellers stoppet med det men er begyndt igen.
Han er 2 år, og render ellers frit rundt og følger mig over alt, undtagen når der kommer cykler oppe på vejen..
HVAD GØR JEG!! hjælp.
vil så nødig have at han skal være bundet, når nu han ellers følger mig så fint.
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
Du skal tage snor på Cafu og gå op ved vejen. Tag nogle ekstrem lækre godbidder med, hvis han er til det. Og ellers et stykke legetøj han er helt vild med, dog ikke kaste ting.
Når du ser en cyklist, så bed ham om at sætte sig, og gør han det så belønner du ham, rigtig meget.
Vil han ikke sætte sig eller høre efter, så går du modsat cyklen, han skal ikke have succes med at rende efter den.
Jeg har selv problemet med min egen hund, men det er fordi han næsten blev kørt ned da vi gik på fortovet og en cyklist mente at der skulle han også køre.
Jeg har fået lidt succes med at sige nej og så belønne ham, men han går så heller ikke løs da jeg bor i København.
Og min hunds bedste belønning er enten en godbid eller hans trækketov
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
Sakki blev i sin tid bidt i benet af en J.russell-blanding, da han var ude at cykle med min søn.
Jeg opfordrer dig således til at være HELT sikker på hunden ikke løber efter cykler, før den evt. ka gå løs igen.
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 9
Sakki-han er ikke bidsk, og bider ikke.han løber kun efter cyklen.
Maj-britt-ja det kan jeg da prøve, han er meget glad for godbidder.:)
Og andre-ja ved godt jeg kan holde ham i snor, og hvis det var det jeg ville skrev jeg nok ikke herinde.
Løber efter cykler.