{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.772 visninger | Oprettet:

Løber efter cykler og løbere. {{forumTopicSubject}}

Er det kun mig, eller går folk ikke tur i regnvejr, var en tur på bækkestien , en tur hvor vi normalt møder mange hunde, men i dag mødte vi ingen, det var fint nok, for så kunne jeg slippe ham løs, noget jeg normalt ikke gør dernede.han er en sheltie på kun 9 md. vi fik øvet indkald , en masse , som gik rigtig godt, men så mødte vi et par cykler og løbere, så fik jeg problemet, han styrtede efter dem, gøede og løb efter, ca 300 meter, vendte om og kom tilbage til mig, Hvad gør jeg for at stoppe det når han er løs, hvis han har snor på, har han lært at stå til de er kommet forbi, det går fint, men vil godt have nogle råd til, hvordan jeg løser problemet , når han er fri.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løber efter cykler og løbere.
  • #2   12. maj 2015 Stop virker fint på fugle og andre dyr, men løbere og cykler , har prøvet med snor på , der standsede han ved stå . han løber kun hvis han ved han er fri.

• #3   12. maj 2015 Hvad hvis du holder kontakten INDEN der sættes efter cyklister m.m.?
    Jeg har sådan en lille nul-hjerne med minus-koncentration, og på hende (og på mine andre hunde), der virker det at jeg er den opmærksomme der spotter fristelserne... og så er det mit 'job' at fastholde hende i kontakten sådan at hun ikke løber efter uhensigtsmæssige objekter.
    Altså f.ex. først træne et 'nej' der virker, og så få givet 'nej-kommandoen' inden fristelserne tager over.

• #4   12. maj 2015 Hans nej virker, så vil prøve det du siger.

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

Følgere: 2 Svar: 258
    #5   12. maj 2015 Husk en Sheltie har et mega stort hyrde instinkt, og det er det der tager over.

Du kalde ham til dig, når du ser en løber eller en på cykel, hvilket jo er nemt nok på Bækkestien smiley
    -roser ham + godbid medens du sætter snor på ham, hvis du ikke er sikker på han vil blive hos dig uden. så skab en god kontakt til ham, og lige når de passerer roser du og giver godbid.

De er så mad fikseret at det formodentlig vil tage fokus problemet.
    Der skal en del træning til, men så tror jeg også det vil lykkedes. smiley

(Har selv en Sheltie som blev 10 mdr. i søndags)

• #7   12. maj 2015 Hanne: Han er ikke madfikseret, så det er ikke lige mad jeg skal bruge, har prøvet med legetøj, men han er i sin egen verden, når han ikke har snor på, men når han har snor på , gør han det ikke, han kikker ikke engang efter dem, så venter han pænt til de er forbi, og der får han selvfølgelig meget ros og godbid, tror jeg vil prøve Trines råd med tørresnoren,

• #9   13. maj 2015 Har bestilt en sperling på 15 m Idag, så starter når den kommer.

• #10   13. maj 2015 hvad er en sperling? Er det en eller anden specielt type fancy snor?

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #11   13. maj 2015 Hvad gør jeg for at stoppe det når han er løs. Din hund skal ikke være løs før den har lært at adlyde. Den kan være til fare for både sig selv og andre.

Jo flere gange den får lov til det jo sværere bliver det at få det ændret. Hvis du ikke kan træne dig ud af det er det snor på

• #12   13. maj 2015 Sporline ,

Max, hunden skal vel have snoren af, for at lære at komme uden snor,

Han kommer altid når jeg øver indkald med snor, 10 ud af 10. Hvordan træner jeg ham så til at komme, når han er løs, hvis jeg ikke må lade ham være uden Line?

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#13   13. maj 2015 Den største fejl er at tage snoren af før du har et sikkert indkald. Allerede nu får hunden lært en forkert adfærd når den løber efter cykler.

Lang snor på og træn indkald og atter indkald. Beløn når hunden kommer. Når det er trænet igen og igen på cykler, fugle osv kan du begynde at overveje at hunden kan være løs.

Her er det vigtigt ar være ærlig over for selv. Er man helt sikker på at hunden kommer uanset hvad, for ellers er det snor på. hellere en hund i snor en at den bliver kørt over

• #14   13. maj 2015 Har købt en 15 m lang Line, så den får han på når den kommer,

• #15   13. maj 2015 Det er en lille skov med en sti, der er ingen biler.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#16   13. maj 2015 Lyder fornuftigt. Det ændre ikke noget. Hvos hunden får "lov" til det der vil den også gøre det andre steder. Du kan bruge stedet til at træne i snor. Når du mener hunden er klar til det kan du prøve det af men ikke før du føler dig sikker på den kommer.

Når hunden har den adfærd kan det blive rigtig svært og kommer ikke uden meget træning. Lykkes det ikke må man leve med at hunden skal i snor.

• #17   13. maj 2015 Tak for råd max

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

Følgere: 2 Svar: 258
    #18   14. maj 2015 Man skal lige huske, at en lang line kan være rigtig farlig, for cykler, løbere og alm. gående, ( f.eks. på selve Bækkestien), og tag ikke fejl af, at hunden også lærer hvornår den har den på, og hvornår ikke. smiley

Kommentér på:
Løber efter cykler og løbere.

Annonce