Løber efter cykler og løbere. {{forumTopicSubject}}
Er det kun mig, eller går folk ikke tur i regnvejr, var en tur på bækkestien , en tur hvor vi normalt møder mange hunde, men i dag mødte vi ingen, det var fint nok, for så kunne jeg slippe ham løs, noget jeg normalt ikke gør dernede.han er en sheltie på kun 9 md. vi fik øvet indkald , en masse , som gik rigtig godt, men så mødte vi et par cykler og løbere, så fik jeg problemet, han styrtede efter dem, gøede og løb efter, ca 300 meter, vendte om og kom tilbage til mig, Hvad gør jeg for at stoppe det når han er løs, hvis han har snor på, har han lært at stå til de er kommet forbi, det går fint, men vil godt have nogle råd til, hvordan jeg løser problemet , når han er fri.
maj 2015
Følger: 6 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 111
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 71 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.049
Jeg har sådan en lille nul-hjerne med minus-koncentration, og på hende (og på mine andre hunde), der virker det at jeg er den opmærksomme der spotter fristelserne... og så er det mit 'job' at fastholde hende i kontakten sådan at hun ikke løber efter uhensigtsmæssige objekter.
Altså f.ex. først træne et 'nej' der virker, og så få givet 'nej-kommandoen' inden fristelserne tager over.
maj 2015
apr 2015
Følgere: 2 Svar: 258
Du kalde ham til dig, når du ser en løber eller en på cykel, hvilket jo er nemt nok på Bækkestien
-roser ham + godbid medens du sætter snor på ham, hvis du ikke er sikker på han vil blive hos dig uden. så skab en god kontakt til ham, og lige når de passerer roser du og giver godbid.
De er så mad fikseret at det formodentlig vil tage fokus problemet.
Der skal en del træning til, men så tror jeg også det vil lykkedes.
(Har selv en Sheltie som blev 10 mdr. i søndags)
maj 2015
maj 2015
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 71 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.049
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
Jo flere gange den får lov til det jo sværere bliver det at få det ændret. Hvis du ikke kan træne dig ud af det er det snor på
maj 2015
Max, hunden skal vel have snoren af, for at lære at komme uden snor,
Han kommer altid når jeg øver indkald med snor, 10 ud af 10. Hvordan træner jeg ham så til at komme, når han er løs, hvis jeg ikke må lade ham være uden Line?
dec 2008
Lang snor på og træn indkald og atter indkald. Beløn når hunden kommer. Når det er trænet igen og igen på cykler, fugle osv kan du begynde at overveje at hunden kan være løs.
Her er det vigtigt ar være ærlig over for selv. Er man helt sikker på at hunden kommer uanset hvad, for ellers er det snor på. hellere en hund i snor en at den bliver kørt over
maj 2015
maj 2015
dec 2008
Når hunden har den adfærd kan det blive rigtig svært og kommer ikke uden meget træning. Lykkes det ikke må man leve med at hunden skal i snor.
maj 2015
apr 2015
Følgere: 2 Svar: 258
Løber efter cykler og løbere.