348 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Lugtesans/søge? Lugtesans/søge?

Hejsa! Jeg har efterhånden lært Roy en del tricks, bl.a lærte jeg ham at give pote på blot to dage. Ud fra det kan jeg konstatere at han er rimelig lærenem. Men jeg vil gerne have ham til at kunne "søge" efter godbider og andre ting. Jeg har prøvet at lægge tørfoder ud, men han forstår ikke hvad han skal. Jeg har også prøvet at lægge et stykke kylling hen bag noget, og gnide kyllingen mod gulvet så der kom et duftspor han kunne lede efter, men det er ikke så fedt at skulle vise ham duftsporet hver gang. Hvordan har i lært jeres hund at søge?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lugtesans/søge?
  • #1   5. feb 2006 Hvis du har lyst har jeg på min hjemmeside skrevet lidt om spor
    www.sportshunde.dk

Det kan være at du kan bruge lidt af det.
    Pøj pøj med det

• #2   5. feb 2006 Jeg tager en kigger!

• #3   5. feb 2006 Der er jo selvfølgelig mange andre måder at gør det på ;o))

• #4   5. feb 2006 At lære sin hund at søge er en af de bedste øvelser man kan lære sin hund, da den bliver yderst mentalt tilfredsstillet af det. Det er faktisk langt bedre end en løbetur på 50 km....
    Nå, men hvordan lærer man så "det dumme kræ" dét?

Luka har altid været ret god til det, på hendes måde altså.

Da jeg skulle lære luka det startede jeg med, mens hun var sulten, feks inden hun fik sin morgenmad, med at vise hende hvad jeg havde i hånden....lod hende snuse, men ikke tage det. Derefter smed jeg det ud på terrassen hvor hun kunne SE maden, som regl altså....Engang imellem viste det sig jo at der var nogle stykker som "havde gemt sig" ved en plante eller en anden forhindring. På den måde blev hun mere og mere nysgerrig og vedholden når det gjalt mad. Da hun så havde fundet ud af "metoden" tog jeg det med andre steder hen, feks i skoven eller ud på marken....
    Du skal gå meget stille og roligt frem, ellers risikerer du at hunden bliver frustereret og ikke ved hvad det er du vil have den til...
    Idag har jeg efterhånden fået Luka lært at finde forskellige ting ved feks at sige til hende "hvor er sokken" eller hvad det nu kan være....
    Luka kan idag finde hvad som helst jeg beder hende om, hvis hun er i dét humør...

Michael

• #5   6. feb 2006 Mange tak! Jeg prøver!

Kommentér på:
Lugtesans/søge?

Annonce