{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
701 visninger | Oprettet:

Indkald hjælp! {{forumTopicSubject}}

Har en Labblanding på 11mdr...

Han har ingen opdragelse fået i al den tid. Kan dog sitte og til tider dække...

Har haft ham siden søndag, og han har allerede lært at gå pænt i snor, respektere kattene nogenlunde og når vi er inde komme når jeg kalder...

Han kan IKKE gå uden snor, oog ser sit snit til at løbe med det samme han erfri,
Han kommer ikke når man kalder, men vender det døve øre til...

Hvordan kan jeg træne dette på en fornuftig og hurtig måde? Havde ingen problemer med min anden hund da jeg havde ham fra hvalp... men er jo noget andet med en hvapper på 11 mdr...

Håber i kan give nogle gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indkald hjælp!
  • #1   4. mar 2009 Tillykke med din nye ven :o)

    Da jeg fik min "genbrugs hund" kom hun heller ikke bare fordi jeg kaldte..
    Jeg gjorde det at jeg havde et "hemmeligt våben"
    En bold... Totalt ynglings legetøj.
    Hver gang hun kom hen til mig fik hun bolden at lege med..(sammen med mig)
    Senere fik hun bolden for at komme når jeg kaldte.
    Jeg havde altid bolden på mig, så jeg kunne belønne hende HVER eneste gang.
    Jeg startede også til lydigheds træning med det samme
    Idag er indkaldet sikkert..

    Jeg fik hende som 2½ år gammel i april måned og i september vandt vi en lydighedskonurrence ( DcH klasse C ) med 149,6 point ud af 150 mulige..
    Med andre ord... Det kan sagtens lade sig gøre


  • #2   4. mar 2009 Det er jo meget typisk at hørelsen bliver selektiv i den alder.. Da han er teenager er han i gang med en selvstændigheds face.

    Du skal bruge nogle godbidder der er så fantastiske at han vil gøre alt for dem. Vis ham dem inden du slipper ham, og når han kommer skal han have noget HVER gang. Kald på ham mange gange blot for at give ham en godbid, og lad ham løbe igen. Når han forstår at det at komme hen til dig betyder mad (lever, ost, bacon, oksesteg alt hvad der virker) Så tror jeg du kan få styr på dit indkald.

    Husk at det er meget naturlig, og at han har alderen imod sig, derfor skal du altid sørge for at han ikke kan komme galt afsted hvor du slipper ham, og skæld aldrig ud når du har fået ham indfanget..

    Det lyder til at det en en kvik hund, så mon ikke hurtig han også lærer at komme når du kaldet?

    God træning.


  • #3   4. mar 2009 Hmm jeg tænker lidt på at hvis du kun har haft ham siden i søndags så er han nok ikke blevet helt tryg ved dig. Så lav noget træning med ham til at starte med, Så kommer indkaldet også stille og roligt

  • #4   4. mar 2009 Et godt tip er også og købe en spor line, du kan få den fra mellem 5-15 meter, så kan han være "løs" uden du behøver at være nervøs for at han stikker helt af. ellers som de andre har skrevet lækre guffer, postiv forstærkninger, start hundetræning og giv ham tid til at lære dig at kende. og stort tillykke med ham...

  • #5   4. mar 2009 Tak til alle... Vil prøve lidt af det hele, men må se om jeg kan finde nogle tilpas interessante godbidder da dette ikke interesserer ham...

    Han er helt tryg ved mig, men bare fan... ivoldsk... Ved fra tidligere ejer(og kollega) at han ikke lystrer...


  • #6   5. mar 2009 Hvis han ikke gider mad, så prøv med legetøj..
    Det er fuldstændig ligemeget hvad du bruger, hvis bare det virker


Kommentér på:
Indkald hjælp!

Annonce