{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

hjælp til indkald {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

jeg har en toy/dværg puddel på 1½ år, og han er så svær at få til at komme hen til sig. Han har kunne engang, hvor jeg endda kunne gå uden snor med ham, men nu kigger han bare på mig når jeg siger "kom bølle", og går den anden vej.

har prøvet alt med godbider og at løbe og sige kom ovs, men intet har givet pote, hva skal jeg gøre ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til indkald
  • #1   3. feb 2013 Holde hunden i snor indtil den kommer.. smiley

Derudover ville jeg købe en sporline og træne indkald med..

• #2   3. feb 2013 Har du trænet den øvelse hvor der er en person der holder din hund, så viser du din interesse for ham og løber 5-10 m. væk fra ham, sætter dig med ryggen til ham, roder lidt i jorden og kalder, hvor så personen slipper ham? smiley Det er en basis øvelse på hvalpeholdet.

• #3   3. feb 2013 Det vil jeg prøve, skal den roses helt vildt når den kommer?

• #4   3. feb 2013 Hunden skal jo få noget ud af at komme hen til dig, hvorfor skulle den ellers gøre det? Ros som verbal ros dvs "du er dygtig" er meget sjællent nok, belønningen skal være noget hunden virkelig er glad for, fx bøf, pølse, flæskesteg eller den vildeste leg med bold, et dygtig, et klap eller en tør kiks er meget sjællent nok.

• #5   3. feb 2013 Træning kunne være: hund i lang Line, du har lommerne fulde af flæskesteg og lader hunden løbe lidt rundt i sin lange Line, OB's Line på 10 til 15 m, når hunden er et stykke væk fra dig kalder du hundens navn og et indkaldsord fx her, i samme sekund hunden kikker efter dig klikker du eller råber dygtig i en glad tone og rækker en skive flæskesteg frem mod hunden.
    Efter nogle gange venter du med at klikke til hunden er på vej ind mod dig, flæskestegen findes først frem efter du har klikket/sagt dygtig.
    Hunden skal lære at forbinde sit navn + indkaldsord med flæskesteg hos ejer nu! Så vil den komme hver gang.

• #7   3. feb 2013 Isabella m, du har ret i at de fleste hunde kan blive ustabile i nogle faser, men det må ikke bruges som en sovepude og det kommer ikke igen af sig selv, der skal arbejdes med det, det nytter ikke noget bare at slippe hunden løs og så regne med at om nogle måneder vil den vips ud af den blå luft bare begynde at komme når man kalder!

• #8   5. feb 2013 Vil helt klart prøve den med en bøf smiley
    - Isabelle m, hvor længe vare den fase normalt, kan man sætte en ca tidsperiode på?

Kommentér på:
hjælp til indkald

Annonce