Jagthund indkald HJÆLP {{forumTopicSubject}}
Hej folkens. Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal få min fars jagthund til at komme når vi kalder på hende. Det er totalt tilfældigt hvilke gange hun kommer. Jeg har lige været ude med hende og træne det og det virker så umuligt. Jeg har prøvet alt. med snor, uden snor. Jeg har prøvet at løbe i modsatte retning, prøvet at sige underlige lyde, prøvet med flere ting på en gang. Jeg har prøvet at belønne hende hver gang hun kom, også selvom jeg skulle kalde to eller 10 gange før hun kom. Jeg har prøvet kun at give hende godbid når hun kom efter jeg havde kaldt første gang, jeg har prøvet at sætte mig ned, jeg har prøvet ros i form af både stemme og godbidder og intet virker. Det er især et problem af betydning når hun er med ude på jagt, hun kommer kun hente til os når hun har vildt i munden eller fordi vi tilfældigt stod der hvor hun løb forbi. HJÆLP!!!
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.985
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.532
regl nr 1) Udsæt ALDRIG hunden for situationen hvor den ikke kommer.
Dvs: hun skal have snor på indtil hun er med på den.
Også skal I helt tilbage til begyndelsen. En lang snor på hende, lad hende gå to skridt hjem - kald hende hjem. tre skridt kald hende hjem. etc.
Også minimer forstyrrelserne til en start. Altså gør det hjemme i huset.
Og den med afleveringerne... Puha, det er jo en hel videnskab. Men jeg vil påstå at det bliver rigtig svært at træne det ud af hende, fordi hun allerede har fået en rigtig slem vane.
Men start træningen med dummyerne op hjemme i haven til en start og arbejd jer videre.
Brug evt baglænskædning. Fordi I har jo tydeligvis ikke styr på apporteringen - da en inkludere afleveringen
jul 2008
Slut med at udsætte hende for mulighederne for at ikke at komme ind.
jan 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 486
jan 2013
jul 2008
Jeg vil stadig undgå jagt i et stykke tid. Også give hende godbidder hver eneste gang hun kommer, også bruge ekstra lækre godbidder, som skinkestykker, pølser. Måske prøve at gøre dig super spændende. Fx have lidt legetøj med og leg med hende.
bum, bum... Det er dælme træls med den jagt del, fordi der er det jo bare drøn vigtigt hun kommer på indkald..
jan 2013
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 919
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 89 Hunde: 2 Emner: 159 Svar: 2.252
Brug måske en bestemt type ekstra lækker godbid til indkalds træning, her er kyllingepølser et hit.
jan 2013
jan 2013
jan 2013
Jagthund indkald HJÆLP