Hundens aktivitet? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen
Jeg har lige et par spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med
hvornår er ens hund aktiv?? mere eller mindre aktiv end andre!?!
Grunden til at jeg spørger er, at mange hundefoderprodukter har jo en masse specialiteter hvilket jo er super dejligt, og der i blandt er fx til mindre aktive hunde, og aktive hunde og fx rigtig aktive hunde så som jagt og politihunde mm...!
Men hvordan indeles vores alm familie hundes aktivitet??
Nu har jeg fx samson på lidt over 4 mdr, samlet går vi en tut på 1 time om dagen og så kommer alt det løse ved siden af, så som en lille tur ned af vejen, øve at gå pænt ved siden af hesten når jeg enten rider eller trækker med dem, eller bare øvelser som at lære at give pote, ligge osv....
Håber mit indlæg er forståeligt, jeg syntes det er lidt svært at skrive ned, så hvis i er i tvivl om noget så spørg:)
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 513 Svar: 12.427
Jeg synes hurtigt man opdager, hvis én hund har et aktivitetsniveau ud over gennemsnittet. De tre af vores får helt alm. foder, hvorimod Aqui får høj-energi foder. Han er jo med på de samme ture som de andre, men han løber HELE tiden - og oftest i fuld fart. Ikke noget med at snuse og luntetrave der. Og hvis han ikke får høj-energi-foder bliver han ganske enkelt for tynd.
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
du skal mærke ved ribbenene. stikker de ud eller er de svære at finde?
en hund må hellere være lidt for tynd end lidt for tyk, men den skal selvfølgelig ikke være radmager
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Min hund er aktiv brugshund, men skal bestemt ikke have aktiv-foder. Så bliver han for fed.
Han får normalt 2*170 g Olivers om dagen.
Lige nu er han nede på 2*120 g om dagen, da han ligger helt stille.
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 22
Om morgen får han leg i haven, som er meget meget stor, hvor han får tisset af og leget inden vi køre på arbejde! når jeg kommer hjem går vi en tur på ca 30-45min..
om aften får han en tur af omkring 15-20 min, det varriere lidt af hvor aktisk han er når han kommer på sin aften tur, eller om vejret er meget dårligt!
Han er meget aktiv, og jeg kan se på ham at han nærmest føler sig snydt hvis ikke han kommer ud på en "ordentlig" tur, han bliver alt for aktiv inden for og virker understimuleret hvis ikke han kommer på opdagelse i vildmarken
Og så det løse ved siden af, fx at lære at gå pænt ved siden af hesten osv, men det er ikke noget vi træner i flere timer, vi tager det i små bider måske 5-10 min, for han skulle gerne få nogle gode oplevelser med hestene og det er meget vigtigt for mig og det er heller ikke hver dag
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Jeg ved ikke, hvor grænsen går for andre størrelser, men på et tidspunkt bliver mængden jo enorm i forhold til hundens størrelse, og så er det tid at skifte.
Hvor mange gram mad får din hund om dagen?
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 22
Tror du vi skulle skifte foder i stedet for?? for han får jo også lavet en "masse" prutter! vi foder pt med nutrience junior til store racer!
Jeg har også kigget på royal canin, men jeg kan ikke helt finde ud af det, for det siges jo at kød skal stå først i ingredienserne, og det gør det ikke på mange af royal canin produkterne, det er majs og ris! gør mig endelig klogere, jeg har store lyttende øre
Hundens aktivitet?