{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.065 visninger | Oprettet:

Ang. aflivning af hund {{forumTopicSubject}}

MP >> Respons til dit svar i tråden om Troxie :

Igen tænker jeg på at dyrlægen KUN kan dømme ud fra billederne. Det er jo begrænset hvad han når at opleve af hundens aktivitet og adfærd.
Desuden stoler jeg også 100% på min dyrlæge, men han kunne heller ikke drømme om at tage en så vigtig beslutning for mig. Han kan fortælle mig om de fysiske problemer og så kan jeg selv tage stilling til fremtiden.
Han "råder" ikke, men "oplyser" i stedet for.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. aflivning af hund
  • #1   8. mar 2006 Manne >> Ja, men nu er det bare aflivning generelt. Det er der jo åbenbart mange delte meninger omkring! :o)

  • #2   8. mar 2006 Side 2 i Off Topic

  • #3   8. mar 2006 FF >> Troxie er blevet aflivet idag. Desværre!

  • #4   8. mar 2006 (link fjernet)

  • #5   8. mar 2006 Hvis hunden uprovokeret bider et barn, skal den da bare ikke være i nærheden af børn. Der findes barnløse par der ville gøre alt for deres hund.

  • #6   8. mar 2006 Hvis en af mine hunde bed min søn, ville jeg først prøve at få dem til et hjem uden børn. Før aflivning.

  • #7   8. mar 2006 Hate me... >> Der findes jo altså også mennesker som ikke kan li' børn. Jeg kender sågar en herindefra som til hver en tid ville vælge sin hund over venindernes børn, hvis hendes hund/hunde lige pludselig fandt ud af at de ikke kunne li' børn.

  • #8   8. mar 2006 AH >> Naturligvis skulle dem der overtog hunden være klar over at den ikke kunne lide børn og så tage deres forbehold. Så svært er det sgu' heller ik'!!

  • #9   8. mar 2006 AH >> snakker vi her om hunde der har været hos en adfærdsbehandler eller ej?

  • #10   8. mar 2006 MP >> ½ år? Var det en hentydning til Tulle?

  • #11   8. mar 2006 AH >> Okay. Jeg ville i hvert fald gi' hunden en chance og få den tjekket hos en ekspert før jeg fik den aflivet. En aflivning er for mig altid den aller sidste udvej.

  • #12   8. mar 2006 MP >> Kræft er også en anden sag....der går det som regel hurtigt ned af bakke.
    Jeg mente nu om du hentydede til min Tulle? :o)


  • #13   8. mar 2006 *hvisker* AH.. hvorfor er du ikk på msn???

  • #14   8. mar 2006 AH >> Selvfølgelig ville jeg ikke lade en dræbermaskine gå rundt blandt børn, jeg mener bare, at man altså godt kan tage sine forholdsregler og engang imellem acceptere at ens hund er "speciel". Dermed ikke sagt at det er okay at den bider. Det problem skal selvfølgelig afhjælpes.

  • #15   8. mar 2006 nååårree ja.. svare i tråden..

    Hvis min hund bider er det fluks til dr dyr.. barn eller voksen, der bliver ikk gjort forskel..
    MEN det skaaaaaaal jo være uprovokeret selvfølgelig..

    Har den HD eller kræft, og dr dyr siger det kun bliver værre bliver den aflivet.. også selvom den ikk lider..
    HD A-B kan lige gå, men over det skal den væk, har set hvad det kan gøre ved en hunds væsen og det vil jeg IKK se igen..


  • #16   8. mar 2006 MP >> Præcis, det er den tråd jeg hentyder til. Jeg forstår bare ikke at du kan sige sådan, uden at ha' set hunden. Frede har også HD, endda grad E, og fylder 5 år til maj. Han har højst sandsynligt haft HD siden han var lille hvalp, men har alligevel haft et super godt liv med masser af leg. Jeg kan næsten sidde og fælde tårer over at tænke på, hvis jeg havde fået beskeden da han var lille og havde aflivet ham. Sikken en masse gode år han dog var gået glip af.

  • #17   8. mar 2006 AH >> Jeg kan til dels sagtens forstå dig.
    Det er nok bare mit naive jeg, der håber og tror på at mange hunde kan reddes fra sprøjten hvis folk gider at gøre en lille indsats.


  • #18   8. mar 2006 MP >> Igen syn's jeg bestemt ikke at man kan sammenligne HD og kræft. Det er to vidt forskellige sygdomme. Viser det sig at Frede har kræft har vi stort set allerede taget beslutningen om hvad der skal ske, hvis det ikke kan helbredes. HD derimod, kan en hund leve med i lang tid uden gener.

  • #19   8. mar 2006 Nå, nu vil jeg smutte lidt herindefra. Har nærmest fået firkantede hundeøjne af at sidde her næsten hele dagen.
    Kan I hygge jer. :o)


  • #20   8. mar 2006 AH >> Et dyrlægetjek er seføli det første på listen over ting man skal gøre i en sådan situation. Kort proces, ja, men bare der har været en proces. :o)

  • #21   8. mar 2006 Jeg ved så bare, at jeg ikke vil genfødes som hund og blive solgt til MP ;o)

    Du sagde min far synes alle hunde skal have en chance... tilgengæld synes du jo at ingen hunde skal have en chance? Sådan virker det ihvertfald?


  • #22   8. mar 2006 Janni >> *GG* Der er et par stykker jeg helst ikke vil ende hos som hund herindefra. ;o)

  • #23   8. mar 2006 Helle: Du er ikke naiv, mange hunde kan reddes... men det kræver jo nogen gange noget arbejde... og det er der jo så nogen, der ikke synes et liv er værd... mystisk...

  • #24   8. mar 2006 Janni >> Tja...man undres.

    Og sikke jeg undres idag. Det er den mest undrende dag i umenneskelige tider! ;o)


  • #25   8. mar 2006 Hate me... >> Se...nu er vi enige. Jeg misforstod dig åbenbart. Troede at du ville starte med at aflive hunden.

  • #26   8. mar 2006 Med hensyn til det med at aflive en hund, der har fået HD eller kræft inden den får smerter.

    Nemo fik undersøgt sine hofter da han var 1 år, den ene hofte er E, den anden B.

    Han er 2 gange blevet operede for brystkræft.

    Nemo blev 9 år i torsdags, har haft et godt og meget aktivt liv. Vi bliver tit stoppet af folk på gaden der siger, at han ser så dejlig rar og mild ud.

    Tænk hvis jeg havde aflivet ham dengang jeg fik beskeden om hans hofter. Han ved heldigvis ikke at de ikke er gode.



  • #27   8. mar 2006 Yvette >> Tak for det. Det var dejligt at høre.
    Nej, problemet er jo også når hundene ikke er klar over at de er syge! *GG*


  • #28   8. mar 2006 Helle, det var så lidt. Bliver bare forundret over at folk bare siger de har dårlige hofter, de skal aflives. Jeg vil ikke have undværet Nemo i alle de år. Han har fået lov til at lege vildt med andre hunde og er ude hver dag og gå lange ture.

    Har altid sagt hellere at han lever i 5 år og har et godt liv, end lever i 10 år og har et dårligt liv.



  • #29   8. mar 2006 Hate me... >> Det var rart at høre. Jeg forstod det virkelig som om at aflivning var den eneste udvej.

    Og så tænkte jeg bare "hvad!"
    Og så stod jeg bare "hvad!"
    Og så sad jeg bare "hvad!"

    *GG*

    Ej....nu må jeg vist forlade HG for en lille stund. ;o)


  • #30   8. mar 2006 "Bliver en hund her f.eks kørt ned og det vil give en regning på, lad os bare tage et rundt tal, 10.000, så er hunden aflivet."

    Sætter du pris på din hunds liv???? Loke har da en enkelt gang fået en operation der kostede 12.000... og det er da ingenting, jeg ville sætte mig i enorm gæld for hans skyld!

    Så altså : din hund bliver kørt ned, den kan reddes og få et liv som før, blive helt rask, men det vil koste 10.000... skal den så aflives?


  • #31   8. mar 2006 Yvette du har ret, jeg ville gøre det samme som dig.

    Jeg holder også på, at en hund der pludselig og helt uventet bare angriber skal aflives, men man skal altså også lige prøve på, at finde ud af hvorfor det skete først.

    Bare at aflive den fordi man er træt af den er sku for meget.

    Føj hvor bliver man dårlig tilpas, når nogen gør sådan noget.



  • #32   8. mar 2006 MP >> Jeg kan kun give dig ret i, at det lyder egoistisk. Jeg priser mig bare lykkelig for at jeg ikke er lige så materialistisk.

  • #33   8. mar 2006 Janni. nej da jeg ville betale hvad som helst, for at beholde min dejlige hund.

  • #34   8. mar 2006 Tak Mr. Charlie. *S*

    Hmmm jeg har dyrlæge regninger for over 60.000 på Nemo. For som dyrlægen siger, han er lidt klodset engang imellem.

    Og nej det har intet med hans hofter og gøre.

    Jeg har da Nemo for min skyld, men sørger da for at han lever et hundeliv. Forstået på den måde at han får lov til at lave de ting der er godt for ham. Vi går f.eks meget spor med ham.


  • #35   8. mar 2006 MP >> Det må du sgu' nok sige! Ingen tvivl der! :o)

  • #36   8. mar 2006 MP: for tid siden sagde jeg til min far: "der er altså noget ved ham MP jeg ikke kan lide, og jeg kan ikke finde ud af hvad det er"... Nu ved jeg det så... at du ikke vil give penge ud, når hunden kan blive som før er for mig uforståeligt. Og faktisk synes jeg ikke du så bør have hund. Det er bare min mening.

    Jeg er sætter pris på du altid snakker pænt og høfligt. Og er enig i de ting du siger ang stambog. Men jeg eeeeeeeeeeeeeeeeeeelsker min hund, og det fornemmer jeg ikke du gør, altså elsker dine... og vi er nok bare forskellige mennesker.


  • #37   8. mar 2006 Undskyld jeg kunne ikke lade være....bliver nok frosset snart se you all in a couple of days.....

    (link fjernet)

    Synes hele sagen er absurt og utroværdig....


  • #38   8. mar 2006 Vivi : hvad mener du? Vi kommer fra den tråd :o) vi er flyttet fordi den blev for lang ...

  • #39   8. mar 2006 Kom til at smide en grim bemærkning....Heeeeeeelt nede i bunden. Bad girl Fy skamme sig!

  • #40   8. mar 2006 hehe Vivi... meget modigt :o)

  • #41   8. mar 2006 Vivi >> Hvis du bliver frosset for den bemærkning, så skal jeg nok regne med en sletning! ;o)

  • #42   8. mar 2006 jeg eeeeeeeeeeeeeeeeelsker faktisk også mine tre yngre søskende :o) man kan godt gøre begge dele...

    Vivi: du har ikke skrevet noget der er fryseberettiget, synes jeg :o)


  • #43   8. mar 2006 Vivi >> Men jeg giver dig fuldstændig ret i din bemærkning. Jeg har også det billede printet på mine nethinder. :o(

  • #44   8. mar 2006 Kan bare ikke lade være engang i mellem....
    Synes det er til at brække sig over og jeg synes det er uansvarligt at rode hele HG ind i det især fordi halvdelen af os ville have givet alt for at "redde" denne hund og give den en stabil tilværelse. Jeg kan kun holde mig til den bemærkning fra CE hvilken hund hun anskaffer sig på mandag.


  • #45   8. mar 2006 MP: ok, men ofte er mennesker desværre dem
    , der mindst har fortjent kærlighed ...

    Jeg siger "jeg elsker hele tiden", jeg elsker loke , jeg elsker sol, jeg elsker cola light, jeg elsker en whopper, jeg elsker dyr, jeg elsker animal planet, jeg elsker træer, jeg elsker mit studie, osv ;o)


  • #46   8. mar 2006 Men så betyder det jo ikke så meget vil nogen måske sige... men det gør det for mig... især når det handler om Loke ;o)

  • #47   8. mar 2006 også selvfølgelig min Pappi og resten af familien... men det er jo givet :o)

  • #48   8. mar 2006 MP >> Nu kan man elske på mange forskellige måder, og den form for hengivenhed som ofte er mellem hund og ejer, den kan jeg slet ikke se hos dig. Måske er det fordi det ikke er dine hunde, hvad ved jeg? :o/

  • #49   8. mar 2006 MP: ja, det er det jeg tror nogen vil føle... men det gør det ikke for mig, jeg elsker bare meget :o) og jeg ved med mig selv hvornår det betyder noget...

    Men fakta er, at jeg VIRKELIG elsker Loke...


  • #50   8. mar 2006 MP: ja, du er sikker sød nok ved de dyr... men når du ikke engang vil hjælpe dem ved dyrlægen hvis de kom til skade pga det koster penge...se det kalder jeg hverken hengivenhed eller kærlighed...

  • #51   8. mar 2006 Janni, jeg bliver bare glad når jeg læser om din kærlighed til Hunde:)
    Har selv følelsen af at skulle jeg miste en af mine hunde, mister jeg noget af mig selv:(

    MP: Det du skriver gør mig lidt bange!!!


  • #52   8. mar 2006 MP >> Det virker på mig som om du bare prøver at skille dig ud af mængden.

  • #53   8. mar 2006 Jeg kan godt respektere din holdning til dyr MP, hvad jeg har lidt svært ved at acceptere er, at du anskaffer dig dyr når du har den holdning. Det forstår jeg absolut ikke.

    K og A : :o) ja, jeg ved ikke hvad jeg gør når Loke skal væk, jeg vil ihvertfald være i sorg, og ude af stand til skole/ arbejde i noget tid. Men nu bliver han 13 og jeg har en aftale med ham om han skal blive mindst 20... så er der lang tid til endnu ;o)

    Men MP, vil du ikke hellere være hund hos mig end hund hos dig?


  • #54   8. mar 2006 en historie fra 1840...
    en ung mand tog en hund med ud i en båd, roede midt ud på seinen og kastede hunden over bord i den hensigt at drukne den. den stakkels hund prøvede igen og igen at kravle op ad bådens sider. dens herre skubbede den hver gang tilbage, indtil han fik overbalance og selv faldt i vandet. så snart den trofaste hund så sin herre i vandet, svømmede den hen til ham og holdt ham ovenvande, indtil der kom hjælp fra bredden, og hans liv blev reddet.
    det siger vist alt om forskellen på hund og menneske..


  • #55   8. mar 2006 10.000 er da ikke "dyre domme"...

    Nej Helle, det er faktisk hans holdninger :o)


  • #56   8. mar 2006 yvonne: soooo true :o)

  • #57   8. mar 2006 Yvonne >> God morale! :o)

  • #58   8. mar 2006 Besynderlige holdninger, men okay. :o)

  • #59   8. mar 2006 Vivi er det fordi jeg skrev det til dig i den anden tråd, du går herind og skriver det samme?

  • #60   8. mar 2006 MP: ja, hvis de ikke kommer til at fejle noget, der giver en regning hos dyrlægen ;o)

  • #61   8. mar 2006 Slet lige samme i mit indlæg smiley

  • #62   8. mar 2006 Chico >> Det er det ikke. Hun skrev herinde inden du skrev til hende i tråden! :o)

  • #63   8. mar 2006 MP: Jeg håber du har sygeforsikring... Da jeg mener det er ejerens ansvar at have råd til at holde hund.

    troede en af begrundelserne for at have stamtavle hund var:
    Det kan godt være den er dyr i indkøb, men det er intet i forhold til hvad dyrlæge regninger løber op imod igennem hundes liv.


  • #64   8. mar 2006 nå, jeg er færdig her for idag... men ved min far snart kommer på... sååå stay tuned ;o)

  • #65   8. mar 2006 MP >> Din kommende hund kommer nok til at sætte stor pris på dine bekendtskaber.

  • #66   8. mar 2006 MP >> Vil det sige at du også får bulleren gratis? Med stamtavle?

  • #67   8. mar 2006 MP >> *LOL* Det' bare i orden!

  • #68   8. mar 2006 MP- det er jo nogle springkaniner i har..... Samme vægtklasse ;o))

  • #70   8. mar 2006 Nu kommer det jo an på hvad hunden indholder i sin hjerne om den er skadet eller ej. Der er hunde der har haft det værre der har klaret sig med den rette ejer. Men den rette ejer er åbenbart svær at finde....

  • #72   8. mar 2006 ja, sådan cirkus ;o))

  • #74   8. mar 2006 Rikke >> Nu havde Troxie jo altså kun været hos Miss Piiip og i 1 måned hos hendes veninde, så der havde da stadig været håb for hende hos en anden familie. Jeg mener altså at hendes fremgangsmåde er fuldstændig forhastet.

  • #76   8. mar 2006 Rikke- forfilen det havde jeg glemt
    Kattestrofe


  • #77   8. mar 2006 CE >> Det er det jeg gør bedst. Vil jo helst ikke fremme forståelsen....kunne jo blive frosset! ;o)

  • #78   8. mar 2006 CE >> Alting er godt for noget, siger man, men det har godt nok været en dyr hovedrengøring! :o(

  • #79   8. mar 2006 Selvom prisen nok var blevet betalt, tråd eller ej. :o(

  • #80   8. mar 2006 Mopse >> I starten af tråden handler det om, hvornår man mener at en aflivning er korrekt....senere hen bliver det om hvordan man begår sig som hundeejer....og så tilbage til Troxie igen! :o)

  • #81   8. mar 2006 Annette >> Hvad er din begrundelse?

  • #82   8. mar 2006 Hej Annette! :o)

  • #83   8. mar 2006 CE >> Ren og skær adrenalinsus af sindsygt arrigskab! ;o)

  • #84   8. mar 2006 Til at starte med håbede jeg på at kunne få hende på andre tanker, men da hun allerede daffede fra tråden efter en halv time, blev jeg bare gal.
    Jeg kan bare ikke ha' at folk afliver deres hunde til højre og venstre for nogen latterlige grunde som oftest kan kureres eller i det mindste prøves, og så sidder jeg selv med to syge hunde som jeg elsker over alt på jorden, og kan blive nødt til at aflive dem pga. sygdom.
    Det er sgu' da uretfærdigt!!


  • #85   8. mar 2006 Annette >> Ja, og det skulle hun havde taget hånd om allerede dengang....hvis altså den gang eksisterer.
    Mit problem ligger i hendes troværdighed, og folk som har mødt Troxie flere gange kan heller ikke forstå det.


  • #86   8. mar 2006 Annette >> Hvad med Gulag? Syn's at jeg hørte fra Linn at han vist også kunne blive lidt sur? Eller har jeg misforstået?

  • #87   8. mar 2006 Mopse >> Hvor har du ret! :o)

  • #88   8. mar 2006 Godnat Mopse! sov godt! :o)

  • #89   8. mar 2006 Annette >> Okay, så var det nok bare frygtindgydende snak! ;o)

  • #90   8. mar 2006 Annette >> Han er også en stor dreng, ham Gulag. :o)

  • #91   8. mar 2006 Heiiiii folkens.... sikke i hygger ;(((

    Ce & Janni... tuuusind tak for jeres søde ord i den anden tråd *smiiiiler meget til jer* :)))


  • #93   8. mar 2006 Annette >> Det kunne ligne hende, kunne det! :o)

  • #94   8. mar 2006 Annette >> Wow....glæder mig til at se ham igen. Hvor gammel er han nu? Hvorfor har du ham ikke oprettet herinde?

  • #95   8. mar 2006 har set desperate housewives :o)

    Denne tråd har - hvis vi tæller miss piiips med- om en halv time kørt i 12 timer... vildt!

    Nu vil jeg ud og gå tur med Loke, som jeg eeeeeeeelsker :o) og som gerne må spise børn ;o)))))


  • #96   8. mar 2006 Rikke >> Tror nu ikke at der skulle mere til end en familie der "gad" at påtage sig opgaven. Men man kan selvfølgelig aldrig vide......

  • #97   8. mar 2006 Hej Christine :o)

    Det var da så lidt, det passer jo :o)


  • #98   8. mar 2006 Annette >> Det er jo ikke fordi det ligefrem vrimler med hans race herhjemme, så syn's da helt sikkert at han skal herind. :o)

  • #100   8. mar 2006 God lokal-avis-læsnings-tur til vovserne! ;o)

  • #101   8. mar 2006 Annette >> Har I flere end Gulag? Har I stadig Almas?

  • #103   8. mar 2006 Rikke >> Jow, det er jo hvad det er! ;o)

  • #105   8. mar 2006 CE... olderfar???? ehmmm jeg er træt i dag, du må lige uddybe, har jo været inde på den anden tråd hele dagen ;)))

  • #106   8. mar 2006 Annette >> Glæder mig til at se dem begge....og Steel også for den sags skyld....det er jo år og dage siden jeg har set ham. :o)

  • #107   8. mar 2006 Heiii Helle.... :)))

    Puuuuha, sikke en dag hva :((( Er du ikk ved at være træt?? Det er jeg ihvertfald... måtte lige stresse af et par timer ;( men nu er jeg tilbage...


  • #108   8. mar 2006 Halloooou min kompagnon! Jow....mine øjne er temmelig firkantede. *GG*
    Ved virkelig ikke hvad der holder mig kørende idag....tror måske at adrenalinen stadig virker! ;o)


  • #109   8. mar 2006 Sidder og har læst tråden igennem og bliver sq bitter når jeg læser at man ikke vil gøre alt for sin hund, ikke engang betale en dyrelægeregning..... Godt vi betaler vores skat så der ikke er nogen der skal bestemme over vores "røv" hva... Skal vi leve eller ej vil vi ofre det eller ej??? kan kun sige at det står mig klart vi har forskellige opfattelser af vores dyr og vores dyrs værd.. Elsker mine over alt på jorden og ville til hver tid gøre alt for at redde deres liv og sørge for de havde det godt

    Hver vores smag og hver vores kærlighed til dyr bare synde de ikke kan tale og at vi ikke alle er lige modtagelige overfor vores dyrs uendelige kærlighed og trofasthed over for os AMEN


  • #110   8. mar 2006 Sussi >> Tak for det! :o) Jeg vidste jo godt hvor det bare hen fra start, men galskab kan åbenbart holde en kørende! Du har da også været flittig! :o)

  • #111   8. mar 2006 ja ja det er utrolig så forskellige vi mennesker er ....

    midt i feb. døde vores hvalp og gud i skuret jeg fik da gang i alle jeg kunne få gang i da jeg fandt hende ... hun skulle køres til århus og undersøges for dødsårsag. min mand kom hjem fra Aalborg mine svigerforældre kom fra Viborg og så afsted til århus.. og det er sgu ikke helt billig men det er jeg sgu ligeglad med for det var jo min hund og jeg skulle bare vide hvorfor .... men igen vi er forskellige alle sammen...


  • #112   8. mar 2006 Rebecca >> Well spoken!! :o)

  • #113   8. mar 2006 Mette >> Heldigvis er de fleste af os ens på punktet med hengivenhed til vores dyr. Det er blot få der skiller sig ud, i hvert fald herinde.

  • #114   8. mar 2006 Helle Mange tak bliver sq bare så bitter

  • #115   8. mar 2006 Helle P.... jeg har læst begge tråde og må sige at jeg er ..ja måløs...... at aflive en hund er sgu da ikke noget man bare gør ...............

  • #116   8. mar 2006 Rebecca... Amen :)))

    Helle... det må næsten være det samme her ;( Men mine øjne blev godt nok også firkantede til sidst....

    Mette.... ej hvor forfærdeligt :((( Fandt i ud af hvad der var sket med hende så???


  • #117   8. mar 2006 Annette >> Sov godt, min søde kusine! Og klap vovserne blidt, men så det kan mærkes, fra mig! :o)

  • #118   8. mar 2006 ja hun var død af masiv akut lunge betændelse... hun kunne ikke ha været redet af noget .. men det gik så hurtig at hun bare heldigvis sov fra det

  • #119   8. mar 2006 AH >> Jeg ved ikke om jeg ville gøre det hvis muligheden var der. Problemer med mine vovser er, at de allerede har så meget slidgigt at en operation ikke kan gennemføres, så det er slet ikke oppe til debat herhjemme. :o(

  • #120   8. mar 2006 Sussi... tak *ss* Ja vi er jo nogen der mener hun havde fortjent noget bedere :(((( Hvor ville jeg dog ønske vi kunne ha trængt ind til hende.... men nej, sådan skulle det ikke være....

  • #121   8. mar 2006 Mette.... sikke noget skidt :(( Det var da bare så sørgeligt.... sikke noget at komme ud til... puuuha :(((

    Helle.... Det er altså bare noget skidt at høre :(( Kan man slet ikk gøre noget for dem, på nogen måde??? Hvor længe vil de kunne leve et normalt liv....???


  • #122   8. mar 2006 Sussi >> Godnat og sov dejligt! :o)

    Christine >> Vi kan ikke gøre andet for dem end at skåne dem for lange gåture, voldsom leg (hvilket er svært da de elsker at tumle sammen), trapper osv.
    Hvor lang tid vi kan ha' dem endnu er et spørgsmål om hvornår vi kan se på dem at det er tid. Ingen af dem lider nogle laster på nuværende tidspunkt, men hofterne kan pludselig skride fra hinanden.
    Vi tager den en dag af gangen og er selvfølgelig opmærksomme på om der er nogen ændringer i hver isærs adfærd.
    Frede fylder 5 i maj og tér sig som en hvalp. Han har sandsynligvis haft svær HD siden han var hvalp, så de kan sagtens leve et godt stykke tid med den skavank. Nu må vi se. :o)


  • #123   8. mar 2006 Ja det er jo ikke meget i kan gøre så.... hvor er det altså bare uretfærdigt... her sidder i som gode og ansvarlige hundeejere og vil virkelig jeres hunde, og så blir så mange sunde og raske hunde aflivet hver dag.... :((( Sørgeligt....!

  • #124   8. mar 2006 Christine >> Ja, du kan også tro at det piner mig at se! :o(

  • #125   8. mar 2006 Ihhh, hvor I hygger, har i plads til en til?

  • #126   8. mar 2006 Cathrine >> Der er altid plads til én til....Jeg må dog advare om at jeg meget snart vælter omkuld! ;o)

  • #127   8. mar 2006 Ooooog jeg er væltet!!!

  • #128   8. mar 2006 Helle, jeg bli´r heller ikke så længe, er faktisk også på vej under dynerne!
    Jeg har jo også læst om dine hundes HD, og det gør mig ondt at høre. Har også for noget tid siden lagt en hilsen i jeres profil.
    Hvad aflivning angår, det er jo sådan lidt en delikat sag. Grundlæggende er min holdning, at en hund med livsglæde og som yderligere ikke er hindret af eventuelle sygdomme, ikke bør aflives. Dog vil jeg ikke lade dem leve længere, for min egen skyld, hvis de har smerter eller ellers har en forringet livskvalitet. Vores gamle hund havde gigt i bagpartiet, men blev alligevel 14 år! Hun kunne godt have lidt smerter om vinteren, men gulvvarme og en varm brændeovn hjalp hende faktisk så meget, så hverken hun eller vi ikke mærkede til det. Hun var glad og frejdig som en lille hvalp! Og smertefri!
    Havde hun været meget plaget med smerter, havde hun ikke kunne løbe omkring, så var hun uden tvivl blevet aflivet før.
    For mig er der forskel på, hvorfor en hund bider! Hvis den bider uprovokeret og uden grund, så ryger den også her i huset. Mine forældres gamle hund røg på den måde, den bed vores søn i hovedet, fordi han bukkede sig ned, og smalede en ispind op fra gulvet, et stykke fra den, og den for direkte i hovedet på ham. Den havde også kræft, var blevet opereret for det, men det kom tilbage, så den har garanteret haft ondt, og været frustreret. Det skal lige siges, at han aldrig har generet den, eller givet den grund til at reagere sådan.
    Hvis Luna advarer herhjemme, er det ok. Hun napper Sofie i fingrene, når hun river i hendes pels, og jeg synes, det er i orden. Hun har også ved uheld nappet Lasse til blå mærker, når de har leget og tumlet vildt. Og det er for mig ingen grund til aflivning, det er hvad der sker, når man leger.
    Bider hun , så ungerne direkte kommer til skade, må vi vurdere situationen, inden vi ta´r stilling til, hvorvidt hun skal aflives eller ej.
    En hund med HD kan sagtens have et godt liv. Min dyrlæge sagde, at det var vigtigt, man stadig holdt en hund med HD igang, så den får opbygget muskler, der kan styrke den, så den ikke hænger i leddende og slidder på dem. Hænger den i leddende uden muskler til at styrke, så er sandsynligheden for en hund, plaget af HD, at den må aflives i en ung alder.
    Man afliver ikke bare en hund, fordi man ikke magter eller gider den, så finder man et nyt hjem, hvor nogen gider gøre noget ved, de problemer, den måtte have!


  • #129   8. mar 2006 Cathrine >> Pyha...det var langt. :o)
    Jeg har læst dit indlæg i Tulles profil og var også sikker på at jeg havde svaret, men det kan jeg se nu at jeg ikke har. Shame on me. Men i hvert fald, tak for dine søde ord! :o) Mht. resten af dit indlæg kan jeg kun give dig ret. Der er forskellige former for "bidning" hos hunde og man er altid nødt til at kigge individuelt på situationen for at stille en "diagnose".
    Ang. Tulle og Frede kunne jeg aldrig drømme om at lade dem leve hvis jeg kunne se på dem at noget var galt. Men nu tager vi det en dag ad gangen. :o)


  • #130   8. mar 2006 Mandau >> Tak, og ja, det er temmelig trist. I lige måde! :o)

  • #131   8. mar 2006 Helle, andet kan I jo heller ikke gøre *ss* . Man skal naturligvis tage sine forbehold, når hunden har ledproblemer, men jeg tror ikke, man skal pakke dem ind i vat. Jeg tror, man kommer langt ved brug af sin sunde fornuft. Det ved jeg da, vi gjorde med vores den gamle. Hun elskede at være med, når vi red ud på tur med hestene, og jeg har aldrig forbudt hende det, eller ladet hende blive hjemme. Nu red vi også altid den samme rute, hvor hun kunne skyde genvej over markerne og løbe tilbage til stalden, når hun ikke kunne være med hele vejen. Havde vi ladet hende ligge og pakket hende ind, tror jeg ikke, hun var blevet 14.

  • #132   8. mar 2006 Mandau, selv om du var kommet ind i tråden før, havde det nok ikke hjulpet noget alligevel. Hun skrev jo senere, at beslutningen var taget, inden hun oprettede tråden.
    Men det er trist!


  • #133   8. mar 2006 Nå, nu vil jeg i seng. Men fortsat hygge til jer!

  • #134   8. mar 2006 Cathrine >> Det er godt nok værd at tage op til efterretning, jeg har bare så svært ved atsætte hundene i en situation hvor logikken siger mig at det er mere skadeligt end gavnligt. Men selvfølgelig kan det være noget om at Tulle skal ha' bygget sine muskler op. Dyrlægen sagde dog at hendes muskler allerede var store og fine og at det nok var dem der ville blive hendes redning. Hvad angår Frede er det kun hans muskler der holder sammen på hans bagdel. Hans hofter "hænger" slet ikke sammen som de burde, men alligevel går han rundt som én der er fysisk rigtigt sammensat.

  • #135   8. mar 2006 Godnat Cathrine!!

    Mandau >> Ja, jeg tror desværre heller ikke at det havde gjort noget forskel. Heller ikke selvom hele HG havde været imod, havde det gjort nogen forskel. :o(


  • #136   8. mar 2006 Mandau >> Det syn's jeg også. Og jeg har sgu lidt medlidenhed med dem som ikke kender til Piiips baggrund som sprang med på tråden fra start i den tro at de kunne hjælpe. Hvor må de føle sig misbrugte! :o(

  • #138   8. mar 2006 Hundeejer >> Herinde kan et par vejrtrækninger være på bekostning af en hunds liv. :o(

  • #140   8. mar 2006 Hundeejer >> Jeg er sikker på at du har ret, men jeg kunne altså ikke bare sidde og se til....

  • #142   8. mar 2006 Hundeejer >> Tak for det. De er også fantastiske på hver deres måde! :o) Altså Tulle og Frede.
    Hyrdehunde er da også dejlige, men lige en snert for aktive til mig og min psyke! ;o)


  • #145   9. mar 2006 Piip >> Det har du allerede gjort. Tråden blev bare for lang. Dette er en fortsættelse.

  • #146   9. mar 2006 Piiip >> Ok

  • #147   9. mar 2006 Man kan jo altid copy/paste alt hvad der er sagt i denne tråd, ind i den du har lavet!

  • #150   9. mar 2006 Piiip >> I denne tråd er der blevet snakket generelt om aflivning....bl.a. mine egne hunde. Hvis du lægger mærke til det er det ikke mig der bringer dig på banen herinde, men andre brugere. Jeg svarer dem blot!

  • #151   9. mar 2006 Piiip >> Desuden forsvandt "den gode debat" da du valgte at fordufte før idag, da tiden hos Dr. Dyr var bestilt. Efter det har det været ringe med debat, men fyldt med frustration.

  • #152   9. mar 2006 Piiiip >> Og kan jeg ikke selv vælge om jeg vil skrive i en tråd jeg selv har oprettet?

  • #153   9. mar 2006 Piiip >> Hvor er du dog naiv....denne debat er ikke engang begyndt endnu. Troede du at den ville blive overstået på en dag?

  • #154   9. mar 2006 Piiip >> Say what? Hvis jeg nu havde fulgt med i den anden tråd? Hvilken tråd taler vi lige om her? Jeg er forvirret!!

  • #155   9. mar 2006 Piiip >> Det er da ikke sjovt at rakke ned på dem med samme mening.....

  • #156   9. mar 2006 God damn, Piiip!! Læs din egen tråd fra imorges igen og kom så og fortæl mig at jeg ikke har fulgt med. Jeg har været med i den tråd fra du oprettede den og indtil nu!!!

  • #157   9. mar 2006 Piiip >> Skrive hvad? Fået svar på hvad? Jeg fatter ikke hvad du mener....

  • #158   9. mar 2006 Piiip >> Hvorfor skulle jeg sige det til dig? Du lytter jo alligevel ikke. Vil faktisk hellere sidde og dele min forundring over hvor uansvarlig en hundeejer du er, med andre brugere herinde. De lytter i det mindste og giver en respons.

  • #159   9. mar 2006 Piiip >> Jow...en enkelt ting vil jeg gerne ha' svar på....

  • #160   9. mar 2006 Hvorfor kunne du ikke bruge mundkurv til Troxie indtil på fredag og få hende tjekket hos ham adfærdsterapeuten? Hvorfor skulle hun absolut aflives idag når der kun var 2 dage til en eksperts syn på hende?

  • #161   9. mar 2006 Oh well.....så er hun allerede offline. Jeg regner nu heller aldrig med at få en konkret svar på det spørgsmål. :o(

  • #162   9. mar 2006 Når du igen kommer online, Piiip, er du så ikke sød at oprette et eller andet nyt latterligt emne hvor jeg kan nedgøre dig? Det ville jeg virkelig sætte pris på!!

  • #163   9. mar 2006 Nå, Mandau....nu vil jeg smutte i seng. Måske ses vi imorgen....man ved jo aldrig...man kan blive både frosset og slettet i disse tider, specielt med disse emner! Kan du sove godt! :o)

  • #164   9. mar 2006 Hej med jer alle sammen.. så kom jeg igennem begge tråde..

    Jeg tror det er mig Helle hentyder til i starten af denne tråd , da hun skriver at hun kender en der til enhver tid ville vælge alle børn fra til fordel for hendes hund/hunde..

    Og ja det har hun helt ret i at jeg ville, Gizmo elsker børn og kan med alle, men nu har jeg jo også fået Fluffy som faktisk er panisk for børn, de gange hun har mødt min onkels datter på 5 år har hun siddet i sofaen og knurret højt bare hun har rørt sig og jeg er ikke 1 sek i tvivl om at hvis hun føldte sig truet eller presset så ville hun bidde og NEJ jeg vil aldrig aflive hende fordi hun ikke kan lide børn og heller ikke hvis hun bidder et barn... Nu kan jeg så heller ikke selv lide børn og har faktisk også den indstilling at møder jeg en mand med barn så er han ikke manden for mig!!!! Så kan folk tænke hvad de vil, men mine dyr (hunde og katte) er mine børn og jeg elsker dem over alt på jorden og at Fluffy ikke kan lide børn ja det betyder ikke noget for mig for så er hun bare ikke sammen med børn, jeg kunne aldrig finde på at tage hende med hjem til folk med børn og her om onsdagen er der bla spejdere her hvor vi bor mellem kl.19 og 22 og der bliver så gået med hunde kl.18 og igen efter de er gået hjem... Man lære at tage sine forholds regler.


  • #165   9. mar 2006 CE.... ej hvor forfærdeligt, jeg kan i min vildeste fantasi ikk forstå at de ikk syns det er synd for hunden, når ungerne slæber rundt med den, kravler oven på den hiver den i pelsen, ørerne ja jeg kunne blive ved...

    Herhjemme får ungerne "røven på komedie", hvis de ikk forstår når der blir sagt stop. Desuden må Futte gerne knurrer af ungerne hvis de gør noget han ikke vil ha, det er jo hans måde at sige fra på, og det er helt okey. Ungerne forstår heldigvis når han siger fra, og jeg syns det er fint de har fundet hans grænser, og det er helt uden at han skal bide.

    Andre gange er han lidt for "godmodig" og der træder vi til, når ungerne "forfølger" ham, efter han har flyttet sig.... UNGER ;))) Men gud hvor de elsker hinanden, det er bare så fedt at se når de ligger og slapper den "arm i pote" i sofaen *Ggg*


  • #166   9. mar 2006 MP... jeg syns ikke du eller din mor har været uansvarlig i denne her situation. Det må ha været en ganske forfærdelig situation, og taget det i betragtning, kan jeg til nød godt forstå hvorfor du er så hurtig til at sige aflivning, hver gang der er en hund der bider....

    Jeg syns bare ikke piiip har taget sine forholdsregler, troxie skulle ha båret mundkurv under sinde udendørs ture indtil på fredag, hvor de så kunne ha fået en eksperts udsagn og vurdering af hende.... men det er bare min mening.... du og resten af din familie, har været ude for en ganske forfærdelig ting, og jeg håber ved gud aldrig mine børn kommer ud for den slags.

    P.s nu har din mor jo ikke i enhver henseende sat jer højere, du fortalte selv her forleden hvordan i måtte sætte jeres behov til side, da i måtte flytte i en lejlighed uden dyretilladelse.... Men ja hun satte jer højere i den situation, hvor hunden bed din bror.... heldigvis!


  • #167   9. mar 2006 Her hos os skal der være plads til alle. Hunden skal respektere børnene, men de skal så sandelig også respektere hunden! Ingen rør hende, når hun er gået for sig selv for at slappe af. Og ingen følger efter hende, når hun går! Ingen slår hende, klemmer hende eller hvad man ellers kan tænke sig. Sofie har haft en mani med at rive hende i pelsen, og det er dælme svært at forklare et barn på 4, som svarer til en 6 mdrs baby, at det må hun ikke. Vi gør, hvad vi kan, men Luna har været lettere at lære ordet nej, end Sofie er. Hun forstår det stadig ikke *ss*. Derfor har vi valgt, at det er ok, når Luna napper hende forsigtigt i fingrene, for det forstår hun.Og rykker nu stort set aldrig i hende mere.
    Vi har også fået faste regler om, hvordan og hvor vi leger med Luna. Har vi ikke det, kører hele huset med 180 i timen, og det er ikke holdbart hverken for hund, børn eller os.
    En kombination mellem børn og hund kan være dødsens farlig, men den kan også være guld værd, når man tager sine forholdsregler, og lærer ungerne at omgås hundene.
    Lasse er efterhånden mere og mere med til at træne Luna, og det har de begge to stor glæde af.


  • #168   9. mar 2006 Godt skrevet michael.

    Her i huset gælder samme regler som michael skriver om. Hvis en hund bider uprovokeret....så bliver den aflivet. Der er ikke andet at gøre, men det tror jeg ikke folk, som ikke har stået i den situation, forstår.

    CE: Jeg er 100 % enig i at børn absolut ikke skal byde en hund det som didder har været igennem. Det vil aldrig ske her....og det mener jeg 100 %...aldrig!!
    Da Emma aldrig vil blive sat i sådan en situation har hun heller aldrig nogensinde knurret af nogen som helst.

    Vi har ikke små børn, men kommer der små børn i huset så bliver reglerne ridset kraftigt op for forældrene og børn, hvis de er så store, at de kan forstå dem.

    Min hund bliver aldrig nogensinde presset så langt, at den bliver nød til at knurre, som jeg kan læse, at andres hunde gør......det er overhovedet ikke rimelig overfor hunden.

    Men tilbage til hunde og bid.

    Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor mange der har stået med deres hund, som lige har skambidt et barn ?

    Hvor mange af jer, som har så travlt med at dømme, har prøvet det selv ?

    Ikke særlig mange tror jeg.
    Det er det mest modbydelige man kan forstille sig. Man er totalt i chok og ønsker bare at man kunne skrue tiden tilbage, men det kan man jo bare ikke. Man føler vrede og fordømmelse fra forældrene og med god grund.....jeg ville blive sindsyg rasende hvis det var mit barn. Man ser det ske igen og igen inde i hovedet og tænker....hvad faen gik der af den hund ?. Man kigger på hunden og den er totalt fremmede for en....ikke den samme nussetrold.....man kigger i dens øjne og de virker underlig fjerne. Man føler både had og kærlighed til denne hund som med et har ændret mange menneskers liv.

    Tænk lige over det!!!!!



  • #169   9. mar 2006 MP, det er der vel ikke noget underligt i, at hun gør ( din mor) .
    Jeg elsker min hund, ingen tvivl om det. Hun er ikke kun min hund, hun er en ven og min makker!
    Men kom valget mellem hende og mine børn, så er det altså hende, der må vige pladsen, ingen tvivl om det!


  • #170   9. mar 2006 Susie.... nu er det altså hverken fordi mine børn står og prikker hundene eller mishandler dem. Men hvis han ligger og sover og ungerne kravler op i sofaen for at lege, eller kommer til at sætte sig oven på hans ben eller lign, så syns jeg det er ok han lige siger fra... det var det jeg mente med det....

  • #171   9. mar 2006 Okay.....det lød bare som mere end det i det du skrev her ;0)

    "Desuden må Futte gerne knurrer af ungerne hvis de gør noget han ikke vil ha, det er jo hans måde at sige fra på, og det er helt okey. Ungerne forstår heldigvis når han siger fra, og jeg syns det er fint de har fundet hans grænser, og det er helt uden at han skal bide."




  • #172   9. mar 2006 Ja okey, den var måske lidt forkert formuleret....

    Det var mere mht CE's didder :)) At dem der havde ham før syns han var agressiv og babu babu af sted til dyrlægen, fordi han knurrede.... Det syns jeg er fint, da det er deres måde at sige fra på....

    Mine børn har heldigvis respekt for dyr, og ved godt hvordan man skal behandle dem, men en dreng på 1 år og en pige på 3, kan ha lidt svært ved at forstå de er trætte smiley og vil nogen gange gerne "mosle" rundt i sofaen hvor de sover, og der kan Futte feks godt finde på at knurre eller gå væk, og der kan malou godt finde på at gå efter ham og vil lege, men det gider han ikk altid, og det er også fint, og der må vi træde til smiley Håber det var til at forstå lidt bedere nu.....

    INGEN børn herhjemme får lov til at bruge hundene som legetøj. ALDRIG i livet. De må gerne lege og tumle osv, men gider hunden ikk mere, er det slut, men det skal børn jo lige lære. Men har heldigvis aldrig været ude for at mine børn bevidst har gjort noget der gjorde ondt...


  • #173   9. mar 2006 He he....nej sådan mente jeg også at din holdning var.....vi har jo snakket om præcis samme emne for nogle dage siden :0)



  • #174   9. mar 2006 Susie.... det jo det ;)))) Ville bare lige få det HELT på plads *Ggg*

  • #175   9. mar 2006 CE >> *LOOOL*

  • #176   9. mar 2006 "Hvem har dog bildt dig ind at du alene står med de vise ord?"

    Det var da sjovt MP, når i er enige om ting må han gerne komme med sin uforbeholdne mening, men det gælder altså ikke i de tilfælde hvor han er af en anden mening end dig? I dette tilfælde at en hunds liv er mere værd end 10.000 kr???


  • #177   9. mar 2006 Susie det har jeg faktisk prøvet med min gamle schæfer han gik først på en barn og derefter på mig og det viste sig han havde fået en hjerneblødning og blev derfor aflivet. Men Fluffy blir ski ikke aflivet fordi hun ikke kan lide børn...

  • #178   9. mar 2006 MP- det gør mig ondt og selvfølelig er mennesker stadig ''vigtigere'' end familie o.lign. men dyr er stadig gode for os og vi kan lærer noget af dyrene...

    God bedring med morfar ;o))


  • #179   9. mar 2006 Heiiiii Mytte :)))

  • #180   9. mar 2006 hej christineGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG

    hvad er det lige jeg har skrevet der????????????
    Familie og mennesker vil altid komme først men dyr er osse vigtige for os.....



  • #181   9. mar 2006 Hi hi mytte.... jow jow det er noget værre gylle du har skrevet der *Gg* (havde faktisk slet ikk set det, så du kunne egentlig ha sluppet af sted med det tror jeg) ;)))

  • #182   9. mar 2006 Nå så røg piiips tråd squ....

  • #183   9. mar 2006 har hun slettet sig igen?

  • #184   9. mar 2006 Annette... ja det må hun ha gjort... kan ikk finde magai ihvertfald...

  • #185   9. mar 2006 Hun har slettet sig igen, men her er der noget af forklaringen...

    (link fjernet)


  • #186   9. mar 2006 Sorry... lagde linket ind i en forkert tråd... :(((

  • #187   9. mar 2006 Charlotte.... du er bare helt fantastisk :)))) Ros til dig, og tak for dine ord... *ss*

  • #188   9. mar 2006 Helle har forresten gemt de andre tråde, hvis du er interesseret i at se dem :))) Men det er nu trist læsning, men hun har gemt dem så folk kunne se hvordan det egentlig hang sammen...

  • #189   9. mar 2006 Heiiii CE :))))))))

  • #190   10. mar 2006 Charlotte... det ved jeg du gør :((( Og denne sag er også bare så frygtelig, specielt fordi man hverken kan finde hoved alle hale i noget som helst....

    MP kommer her med en ganske kold udtalelse, som jeg må sige skuffer mig (og ja det er han sikkert lige glad med) Men jeg syns bare at du MP og os andre må huske på, at piiip har løget stærkere end en hest kan rende, og at ingen andre har set denne adfærd hos troxie. Desuden syns jeg det er dybt foruroligende, at piiip...

    - Ikke har købt en mundkurv til Troxie (hvis hun virkelig er så agressiv)

    - At hun tar troxie med til træf, når hun har udvist en sådan adfærd, både overfor hvalpe, hunde og mennesker

    - At hun er så "dum" at anskaffe sig magai, når der er begyndene problemer med troxie (husk nu på hun var agressiv overfor andre hunde) og ikke mindst, er der problemer med en hund, hvorfor så anskaffe sig en ny, så der er endnu mindre tid/overskud til at få styr på Troxie

    - At hun smider troxie af H til, og beholder magai selvom troxie var der først

    - At hun sidst men ikke mindst, vælger at aflive Troxie SELVOM hun aldrig har vist nogen form for "mærkelige tendenser" overfor sine ejere (og var altså ikke til fare for familien)

    Syns man skylder sin hund at arbejde med den, hvis den kommer i problemer, piiiip kunne ha taget sine forholdsregler og ha skaffet en mundkurv til Troxie og arbejdet med hende imens, (hvis det er rigtigt hun var sådan, men det er ikke min plads at sige, om det er det eller ej) Skylder man ikk sin hund det som det mindste????

    Jeg er i øvrigt også af den overbevisning, at ville Troxie ville ha bidt pigen, og overfaldet hende på det groveste, så havde hun fået ordenlig fat....

    Mange hunde snapper/bider ud efter børn, min farfars hund er et fiiiint eksempel, det ene øjeblik kunne man ae hende, det næste.... HAPS! (og vi var ikk onde, og hun gjorde det også ved voksne) Og ja det gjorde ondt, men ingen alvorlig skade, og os unger kunne alligevel ikk lade vær med at ae hende (underligt nok) ;))) Mange hunde kan ikk li hurtige bevægelser, og det var vel det hun "flippede" over (altså min farfars hund)

    Men nu var hun også "kun" en yorkshire terrier, og kunne ikk volde den store skade, og hun dødede meeeeget gammel af sygdom. Havde det været en stor hund, vil jeg tro hun havde fået mundkurv på....

    Nå men det blev liiidt langt det her, håber ikk det blev for uoverskueligt smiley


  • #191   10. mar 2006 Christine >> Jeg giver dig fuldstændig ret! I øvrigt må jeg også sige at MP's holdninger har rystet mig godt og grundigt. Kan slet ikke sætte et lighedstegn imellem ham (hende) og ordet "dyreven" længere. :o/

  • #192   10. mar 2006 Helle.... nej jeg var lige ved at falde ned af stolen :((( det var da godt nok lige det sidste jeg havde forventet at "høre" fra hans "mund".....

  • #193   10. mar 2006 Charlotte.... det bare løgn (sidder her med åben mund og polypper) hvordan kan man "gemme" det så godt??? Syyygt ;)) Ved CE og Janni det???? De må da få et chok *Gg*

  • #194   10. mar 2006 Jeg vidste det også godt, og har altid vidst det:o)
    Men de synspunkter der kommer fra hende her, dem kendte jeg godt nok ikke:o)


  • #195   10. mar 2006 Hørt Charlotte.... Det var bare en helt anden opfattelse jeg havde af ham/hende, blev godt nok chokeret over de udtalelser han er kommet med i denne tråd :((( også den med at hvis han/hun skulle gi mere end 10.000 for at redde en hund, ja så var den aflivet.... hvad sker der her tænkte jeg???? Ja det er mange penge, men helt ærlig er ens elskede hund ikk det værd.... fatter det slet ikk smiley

    Det er jo ikk bare en eller anden død ting (eller jo det ender det jo med at være i MP's hunds tilfælde) ;(((


  • #196   10. mar 2006 Ej sig mig.... er jeg den eneste på hele HG, der er blevet ført bag lyset??? *LooooL* Godt gået christine smiley

    Heiiiii CE :)))))))))


  • #197   10. mar 2006 Fyyyyy alle sammen, hvorfor har ikk fortalt mig det *Gg* (sidder slet ikke og føler mig udenfor nu)... smiley

    Så mangler vi bare Mytte også ved det, SÅ føler jeg mig først alene *LoooL*


  • #198   10. mar 2006 Det har vel ikke noget at gøre med du er ført bag lyset, du er vel bare ikke så vågen som os andre:o)

    Men hvis du husker måden Maj-Britt skrev på, så kan du også sagtens læse dig frem til det er én og samme person.
    Dog ikke liiiiige det udtaleser i denne her tråd, dem sys jeg altså ikke jeg kan kende fra hende, men sådan mener hun åbenbart det skal være.......


  • #199   10. mar 2006 Ja, den er grov:o)

  • #200   10. mar 2006 Hihi.... tak CE smiley

    Jeniki... jeg var her vist ikke da maybritt var her, var ny herinde, da MP kom frem og forsvarede sin mor, da der var en der startede en tråd om hans mor..... smiley

    Charlotte.... ja desværre er den nok sand smiley Jeg så ikk hvad MP skrev til Helle.... hvad blev der sagt???


  • #201   10. mar 2006 Har set den :((( Stakkels Helle....

  • #202   10. mar 2006 Ja det har også undret mig lidt.... han plejer altid at være herinde smiley

  • #203   10. mar 2006 Jo jo, har set hende i en anden tråd hvor hun snakker om hun er blevet truet, så hun er her, stadig under MP.

  • #204   10. mar 2006 Sys godt det er imponerende, man tror man "kender" nogen, og så kommer de med sådanne udtalelser - nogen gange så kan man tænke sit.

  • #205   10. mar 2006 Hvor og hvorfor er MP blevet truet?

  • #206   10. mar 2006 Pudsigt at vi slet ikke har hørt noget fra ham/hende endnu. Han/hun har da været rigeligt online, hertil eftermiddag.

  • #207   10. mar 2006 Kender ikke rigtig til historien fra før..... Men jeg synes nu alligevel i fordrejer ordene på Micheal/majbritt....

    Nogle vil offer alt på deres hund og gå over grænsen, men hvor er grænsen?????? er det din eller min???

    Sagen med Troxie var jo dømt for meget længe siden, vel allerede da pip fik hende.......

    Derfor osse min mening i denne sag, det var/er håbløst med mennesker der anskaffer sig hunde uden omtanke...


Kommentér på:
Ang. aflivning af hund

Annonce