{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.557 visninger | Oprettet:

Lidt spørgsmål ang aflivning af ens bedste ven {{forumTopicSubject}}

Jeg skal jo desværre sige farvel til min dejlige gamle pige lige efter påsken, og det har selvfølgelig fået mig til at tænke over en masse ting.

Jeg har overvejet at få taget en hulens masse billeder af hende, men kom til at tænke på om de billeder nogensinde vil kunne komme til at bringe mig glæde, eller om jeg altid vil tænke at det var hendes sidste dage og blive trist hver gang jeg ser dem? (ved ikke om det gav mening?)
Hvilke erfaringer har i med det?

Jeg har besluttet at Sitta skal aflives herhjemme, men ved ikke helt hvad jeg skal gøre med Kashmir. Min tanke er at min nabo skal gå en tur med Kashmir lige inden dyrlægen kommer, og så først komme tilbage med hende når Sitta er væk.
Men skal jeg lade hende være sammen med Sitta inden jeg kører ud til krematoriet med hende, eller er det bedst at Sitta er helt væk når hun kommer hjem igen?

Kashmir vil uden tvivl komme til at mangle Sitta, hun er blevet meget knyttet til hende.
Hvordan hjælper jeg hende bedst igennem den svære periode vi går i møde?

Synes at jeg havde en masse andre spørgsmål, men kan ikke huske dem lige nu, synes at det er svært at tænke klart når smerten er så stor :O(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt spørgsmål ang aflivning af ens bedste ven
  • #1   1. apr 2012 ved ikke om jeg kan råde dig, blot fortælle at Bine og Otto begge måtte forlade os 25/8-05 og at vi tog en masse billeder af Bine da hun stadig var frisk og smuk at se på...Otto derimod var kun en skygge af den store smukke/flortte schæferdreng han var i 12 år.....er hun stadig sund og køn synes jeg du skal tage billeder......Kashmir bør sige farvel, her fik de andre en god farvelleg med Bine......hun havde 13 1/2 gode år og fik lyskenbrok......mange tanker til dig i denne svære tid......Ane

  • #2   1. apr 2012 Jeg smiler når jeg ser billederne fra Fie´s sidste tur i mosen.

    Hun er meget savnet, men nyder at se billederne af hende.

    Tag massere af billeder, så har du dem og har du ikke lyst til at se dem, så ligger de jo fint på pcén, ville være ærgeligt ikke at have muligheden, hvis du senere skulle få lyst til at se dem


  • #4   1. apr 2012 Enig med Allerggisk over....
    Tog også billeder sidste dag af Kings liv og dagene op til aflivningen.. Hader de billeder!

    Knus til dig

    ps. ville lade Kashmir være der ved aflivningeg, eller ihvertfald lade hende sige farvel/snuse til Sitta når hun er borte. smiley


  • #5   1. apr 2012 Det gør mig utrolig ondt at høre du må tage afsked med Sitta, hun er i sandhed en ener.

    Jeg ville ikke tage en masse billeder, jeg har et billede af Credo fra hendes sidste aften her, men jeg hader det billede...

    Jeg syntes du skal lade Kashmir sige farvel, måske ikke være der imens, men bagefter, lad hende se at Sitta ikke er længere... De forstår meget mere end vi tror og det vil give hende en ro at Sitta ikke blot forsvinder, men hun ved at hun ikke er til længere..

    Alle de varmeste tanker til dig i en svær tid


  • #6   1. apr 2012 Det er svært at råde i en sådan situation.
    Jeg tror, jeg ville mindes hende, som den smukke glade pige og kigge på billeder, som jeg ville forbinde med noget positivt.
    Dog ville jeg helt sikkert lade Kasmir snuse til Sitta, når hun er "sovet ind".


  • #7   1. apr 2012 Jeg ville lade Kashmir være der når Sitta skal herfra, hvordan skal han ellers kunne forstå at hun er død? Det var et råd jeg fik en gang, har selv fulgt det med stor "success" og giver det gerne videre. Min Basse blev afæivet hjemme, han lå her i nogle timer, Whiskey var henne og snuse flere gange - jeg tudede - og hun har aldrig ledt efter ham, hun vidste at han var død.

    Angående bllederne, jeg smed de billeder væk der var taget af Bassen mens han var syg, jeg fik det dårligt af at se dem - elsker at se billeder af ham sådan som jeg gerne vil mindes ham, men ikke som han var til sidst.


  • #8   1. apr 2012 Jeg var rimelig afklaret omkring Fie og de sidste dage blev bare "nydt", forstået på den måde at jeg ikke gad bekymre mig om ben eller ryg holdt.

    Hun fik lov at give den fuld gas, hente alle de pinde/bolde hun overhovedet orkede, det tog jeg billeder af, det var nemlig det hun elskede og den måde jeg blandt andet vil huske hende på


  • #9   1. apr 2012 Mine hunde er med når vi får en aflivet herhjemme. Jeg har for nyligt fået aflivet vores han og vores tæver var med ved siden af ham til det sidste. Det er trygt for den gamle hund og de andre forstår at det er slut. Vi sidder på gulvet og hygger med godbidder til dem alle mens den bedøvende sprøjte virker. Det er altid foregået stille og fredeligt.

  • #10   1. apr 2012 Jeg har overvejet at få taget en hulens masse billeder af hende, men kom til at tænke på om de billeder nogensinde vil kunne komme til at bringe mig glæde, eller om jeg altid vil tænke at det var hendes sidste dage og blive trist hver gang jeg ser dem? (ved ikke om det gav mening?)
    Hvilke erfaringer har i med det?

    SVAR:
    Jeg er MEGET glad for de sidste billeder, jeg tog af Mandy. Det var nemlig den naturlige afslutning på alle de billeder, jeg fik taget gennem 16 år lige fra hun var kun 5 uger.
    I starten så jeg på dem med sorg, men det gjaldt også de andre billeder. I dag føler jeg vemod blandet med glæde ved at se øjebliksbilleder over den dejlige tid, vi fik sammen.
    ---
    Jeg har besluttet at Sitta skal aflives herhjemme, men ved ikke helt hvad jeg skal gøre med Kashmir. Min tanke er at min nabo skal gå en tur med Kashmir lige inden dyrlægen kommer, og så først komme tilbage med hende når Sitta er væk.
    Men skal jeg lade hende være sammen med Sitta inden jeg kører ud til krematoriet med hende, eller er det bedst at Sitta er helt væk når hun kommer hjem igen?

    SVAR;
    Jeg synes, du skal lade Kashmir være med HELE tiden.
    Så oplever hun Sitta sove ind og senere være helt død, og så vil hun ikke lede efter hende. Det ville hun gøre, hvis hun bare oplever, at Sitta er forsvundet.

    Mandy var også til stede, da hendes datter Rumlepot på 13 år blev aflivet. Hun snusede til hende, da hun var død, og da Rumlepot var blevet kold, gik hun op i sofaen og lagde sig.
    ----

    Kashmir vil uden tvivl komme til at mangle Sitta, hun er blevet meget knyttet til hende.
    Hvordan hjælper jeg hende bedst igennem den svære periode vi går i møde?

    SVAR:
    Mandy og Rumlepot var også meget knyttet til hinanden, men jeg oplevede ikke, at Mandy hverken ledte efter hende eller sørgede. Hun blev blot mere kontaktsøgende over for mig.

    Jeg er overbevist om, at det skyldtes, at hun selv fik taget afsked med sin datter.
    ----

    Synes at jeg havde en masse andre spørgsmål, men kan ikke huske dem lige nu, synes at det er svært at tænke klart når smerten er så stor :O(

    SVAR:
    Jo, smerten er stor, men sorgen er prisen, vi betaler for at have holdt så meget af.

    Jeg føler inderligt med dig, for jeg ved, hvor slemt du har det nu.

    Du er også velkommen til at ringe til mig, hvis du har behov for at tale lidt om det.



  • #11   1. apr 2012 Vi er i gang med at forevige Sif & Dusty som vi skal tage afsked med efter påske.
    Vi har taget billeder af deres leg, når de har været i skoven osv.
    jeg er sikker på, de vil bringe os glæde efterfølgende.

    Vi har valgt at Ludvig (vores 3. hund) skal være tilstede, når vi tager afsked med de to andre.
    Han er meget knyttet til dem begge.


  • #12   1. apr 2012 Lillen tog en masse dejlige billeder af min rottweiler Ikon og jeg dagen inden han skulle aflives... de billeder elsker jeg at se...

    Og jeg skal erkende at jeg savner at have samme typer billeder af mine andre hunde jeg har måtte sige farvel til gennem tiden...
    De billeder af Ikon giver mig en indre ro...

    Jeg ville også lade den anden hund selv konstatere at hun ikke er mere... det er som flere andre siger, at hundene forstår så meget mere på den måde... Og afskeden bliver taget, fremfor at din anden hund vil lede efter hende

    sender mine varmeste tanker i din retning... at tage den form for afsked er altid en svær omgang..


  • #13   1. apr 2012 Jeg har nogle billeder af Ozetta - både fra weekenden inden jeg tog beslutningen og aftenen før. Jeg er glad for at jeg har de billeder - de gør mig trist - specielt den fra aftenen før, men man kan altid slette et billede - ikke fortryde man ikke tog det...

    Jeg fik også Ozetta aflivet hjemme. Nogle anbefaler, at man lader husets øvrige hunde "hilse" på den døde hund, så det ligesom forstår den er borte. Det valgte jeg ikke at gøre. De var glade for hinanden, men kunne også fint uden hinanden. Layney ledte efter hende i starten - det gjorde dælme ondt når hun løb glad hen til hendes kurv om morgenen, for at vække Ozetta, som hun havde gjort i årevis. Men det gik over i løbet af en uge.
    Jeg gjorde ikke noget særligt ud af tiden efter, men jeg havde jo også 2 hunde tilbage...

    Jeg føler med dig - det er en svær og tung beslutning.


  • #14   1. apr 2012 Tror det kommer meget an på hvordan dyret ser ud. Er det stærkt svækket af sygdom, foreks, så ser jeg ikke på de billeder mere.
    Jeg har bl.a. billeder af Iva, lige før hun blev aflivet. Der ser man tydeligt hvor syg hun var. Og de billeder vil jeg ikke se på. Men gerne de billeder af hende hvor hun var frisk og frejdi.


  • #15   1. apr 2012 Jeg får løbende taget af mine og særligt af Vapsi,som er syg.. Men ingen de andre hunde er med ved en aflivning og har aldrig været.. Jeg ser ikke grund til det og alt er kørt normalt derefter

  • #17   1. apr 2012 Uden at skulle sige om du kommer til at se på billederne eller ej så vil jeg sige tag billeder, masser af billeder.

    Kommer du ikke til at se på dem so be it.
    Men har du ikke taget nogen fortryder du måske du ikke fik taget nogen.


  • #18   1. apr 2012 Jeg tog en masse billeder af Oliver (kat) på hans sidste dag herhjemme. Dem er jeg meget glad for.


  • #19   1. apr 2012 Tag billederne så du har dem, en dag fortryder du det måske hvis ikke du tog dem.

    Har ikke rigtig nogle gode råd, det gør stadig for ondt at tale om min himmelhund Mille.

    Jeg ville lade Kashmir sige farvel når Sitta ER væk. Zenta sagde farvel til Mille da Mille var væk og hun har ikke kigget efter hende siden. Zenta var vant til at Mille var hos mine forældre når vi kom derhjem, men hun kiggede ikke efter hende siden hun så Mille var død.

    Igen vil jeg skrive at det gør mig helt ufattelig ondt for dig smiley


  • #20   1. apr 2012 Mange tak for alle jeres svar, og rigtigt mange tak for jeres "kram" Sidder og stor tuder lige nu så hvis der er stavefejl osv må i lige bære over med mig.

    Jeg tror at jeg vil prøve at finde en der kan tage en masse dejlige billeder af min pige, hun er heldigvis stadig en glad og sund hund at se på, og på en af hendes gode dage tonser hun rundt som en vild unghund.
    Tror at i har ret i at jeg måske vil komme til at fortryde det hvis jeg ikke får dem taget, og som i siger så kan jeg altid slette dem igen hvis jeg bliver alt for ked af det når jeg ser dem.

    Ang Kashmir, så tror jeg at jeg holder fast i at min nabo kommer til at gå en tur med hende mens dyrlægen er her, og så får hun lov til at sige farvel til Sitta bagefter, og så bliver min nabo ved hende mens jeg kører den tunge tur ud på krematoriet.

    Tina *TullsTown * og ..•:*¨¨*:•.Basse.•:*¨¨:

    mange tak for jeres søde ord om min pige. Er rørt over at i stadig kan huske hende selvom at det er længe siden at i har set hende. Det bekræfter min idé om at hun er en hund der virkelig har sat sine spor hos de mennesker hun har mødt.
    Og ja, hun er virkelig en ener, man skal lede længe efter en hund der har så stor en personlighed som hende.
    Det kommer til at blive så tomt herhjemme uden hende, hun laver så mange ting hver dag som jeg slet ikke ved hvordan jeg skal kunne undvære. Sådan en lille ting som at hun altid skal køre snuden rundt inden under min dyne og møffe rundt indtil at hun rammer et stykke bart hud, og jeg hvinende siger "Sitta din møffe-røv" er blevet en fast indslag når vi går i seng. Hvem skal nu putte en kold snude ind under dynen?

    Jeg er så glad og stolt over at hun har været en del af mit liv, kunne ikke have ønsket mig en bedre hund.


  • #21   1. apr 2012 Et lille, forsigtigt spørgsmål: Hvad er der i vejen med Sitta?

  • #22   1. apr 2012 Natravnen:

    Hun har utroligt ondt i hendes hofter, har lige fået taget billeder af dem og hun har 2 D hofter. :O(


  • #23   1. apr 2012 Lige som andre skriver herinde så lad Kashmir lugte til hende når hun er blevet aflivet, så han kan forstå hvad der sker. Hunde kan godt registrere døden, og derfor vil han forstå hvad der er sket med hende, da han får lov til at være der mens det er sket. Ellers vil ha jo rende rundt og lede efter hende, og det er lidt synd..:o((
    Er ked af at du skal igennem dette her, føler med dig, jeg frygter når det bliver min tur..:o(( Håber for dig at det bliver en smuk afsked. Knus og tanker herfra.!


  • #24   1. apr 2012 Susy: Jo hun er en tæve ;O))

  • #26   1. apr 2012 Det skal hun nok torsdag efter påsken, skal lige have ringet til dyrlægen og have aftalt en fast dag

  • #27   1. apr 2012 Jeg har rigtig svært ved at se på de sidste billeder jeg har af Hemingway, men jeg var heller ikke på nogen måde klar over, at han skulle fra mig, da jeg tog dem - og jeg tror det gør en forskel, om man er afklaret med det og derfor tager billederne - eller om det er noget der sker pludseligt.

  • #28   1. apr 2012 Jeg ved godt det ikke er det samme dyr, men jeg havde en hest, som var mit et og alt, mine forældre fik taget et billed af ham jeg ikke kendte til, jeg skulle have det i konfirmationsgave var planen. Men da hesten skulle aflives fik jeg billedet før tid. Det hænger på min væg, så jeg kan de det når jeg skal sove, jeg elsker billedet og jeg elsker historien bag billedet. Nogle gange begynder jeg at græde af savn, men der er ingen dårlige tanker der kommer smiley
    Jeg synes man skal være stolt over at man kan tænke på hvad der er bedst for dyret frem for hvad der er bedst for en selv.

    Min mor har altid ladet vores andre dyr se de døde, både katte og hunde. Det kan vi se er godt, vores dyr er altid blevet aflivet herhjemme, og når de andre har fået lov at se den døde/sovende, er der ingen der "leder" efter den de efterfølgende dage. Til gengæld havde jeg en kat der forsvandt, og både kat og hund gik og ledte efter ham læææænge efter.


  • #29   1. apr 2012 I starten var det svært at se billeder af Buller og Basse, men nu der er jeg taknemmelig for alle de billeder jeg har af dem begge. De har betydet rigtig meget, og jeg tror du vil sætte pris på at have billederne som minder! smiley

  • #30   1. apr 2012 Jeg tog en dejlig serie billeder af Gizmo dagen før han blev aflivet og det er jeg så glad for i dag, det bedste er i ramme på væggen herhjemme smiley

    Jeg fik også Gizmo aflivet herhjemme og jeg havde Fluffy med hele vejen, hun sad sammen med os da han blev bedøvet og også da han fik den sidste sprøjte og bagefter fik hun lov til at snuse osv til ham imens jeg også sad med ham, jeg havde valgt selv at køre ham til krematoriet og der var Fluffy med i bilen, hun blev dog i bilen imens vi gik ind og lagde ham i den lille kiste og sagde det sidste farvel.

    Jeg er meget glad for den måde jeg valgte at gøre det på og sådan kommer det også til at forgå med de næste når tiden kommer, det er møg hårdt, men for mig den helt rigtige måde at gøre det på.


  • #31   1. apr 2012 Men det gør mig rigtig ondt at det er ved at være tid hos jer :-(( Fluffy fik desværre også konstateret D/E hofter sidste mandag, så synes selv det hele kom lidt for tæt på, kan slet ikke magte hvis jeg allerede skal sige farvel til endnu en ven inden for nær fremtid smiley Så jeg ved hvordan du har det :-(( Nu får min tøs dog lige en chance på nogen mdr for at se om div kosttilskud og massage kan hjælpe hende..

  • #32   2. apr 2012 Nadja, jeg er simpetlhen nød til at spørge. Før hun fik taget de billeder, havde hun så nogen gener ? Syntes ikk du har nævnt det før ?

  • #33   2. apr 2012 Jeg føler rigtig meget med dig !!
    Gør hvad du føler er rigtigt for dig.


Kommentér på:
Lidt spørgsmål ang aflivning af ens bedste ven

Annonce