{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
709 visninger | Oprettet:

Lidt spørgsmål ang. hvalp. {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige lidt spørgsmål, jeg håber nogle kan hjælpe med..

- Vores hvalp på 13 uger drikker rigtig rigtig meget vand. Det er vel på sin vis godt? Men nogen gange drikker han så meget og så hurtigt at han kaster op direkte ned i vandskålen.. Han holder kun op med at drikke når vi tager vandskålen konsekvent fra ham. Det skal lige siges at han er meget aktiv, så jeg synes jo det er synd at han ikke har fri adgang til vand, men han kan åbenbart ikke rigtig styre det.

- Han er rigtig slem til at hoppe på ad folk. Jeg har læst flere steder at man skal vende ryggen til og ignorere ham, men ja, så hopper man da bare op bagfra og det er da endnu sjovere når folk så begynder at skubbe ham ned. Hvad gør vi der?

- Det samme med at bide i ting og folk, han har mange legeting og vi giver ham noget at lege med hver gang han bider nogen, efter vi har sagt nej. Bliver det bedre med alderen?

- En sidste ting er at han er meget madglad og får han en godbid er han vildt ivrig, så ivrig at han godt kan komme til at bide rigtig hårdt i ens fingre. Det samme omkring hans madskål, han kan godt finde på at snappe efter en hvis man går forbi eller bare rører hans madskål.


Håber på lidt hjælp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt spørgsmål ang. hvalp.
  • #1   22. jun 2008 Pyh... Det var mange spørgsmål!!!!

    Mht. vand: min egen hund drak også afsindigt meget da jeg lige fik ham og jeg tolkede det som stress/kedsomhed. Hvergang han ikke lige vidste hvad han skulle give sig til drak han. Jeg gav ham vand i små rationer indtil han faldt helt til hos os, men ved ikke om det er det. Hunde med sukkersyge drikker også meget, så hvis det fortsætter ville jeg lige forhøre mig ved dyrlægen.

    Mht. at hoppe op: Ignorer og bliv ved!!!!! HVis han bliver rigtig slem kan i forsøge med time out. Ind i et lukket rum i et par min. hver gang han hopper op...

    Mht at bide: Prøv at skrig rigtig højt, hvis han bider i jer. det er sådan hvalpene lærer at slippe grebet igen, igennem deres leg med kuldsøskende. Måske bliver det bedre med tiden, men jeg ville helt sikkert arbejde med det.

    Mht madskålen: Hvis han står og spiser skal han have fred. Det er hans mad og han har ret til at forsvare det. HVis han bliver overivrig, når i skal sætte skålen ned f.eks hopper op af jer, så sæt skålen på et bord og gå væk igen. Bliv ved indtil han er rolig. Det er jer, der bestemmer tempoet ikke ham...

    Pyha, håber noget af det kan hjælpe!


Kommentér på:
Lidt spørgsmål ang. hvalp.

Annonce