spørgsmål ang. kanin (lidt lang) {{forumTopicSubject}}
jeg har en kanin på 5 år måske mere, jeg har fået ham af en da han ikke blev behandle ordenlig. og dermed ikke blev skifte, så da jeg fik ham ind havde han negle så lange de var besyndt at snure sig. og han havde øjen betændelse.
og så havde han en klump afføring der vare støre end en gold boldt, hvor jeg måtte bade ham 2 gange før det var begyndt at blive opløst.
men begryndt af klumpen har han får hængehud hvor den sad, og tror ikke det retter sig op, men så har den kedelig ting med at få små klumper her og der der kræver et bad for det ikke skal blive slemt, og ikke så glad at for at bade ham da han ikke bliver ynger.
men er der noget man kan gøre før han overhovde får dem?
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.290
hvad fodre du med ??
giv dem masser af godt hø og halm og giv ikke salat og agurk, de er meget vandholdige..... kør en overgang på tørt foder.....
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 627
ellers får han gulerøder og æbler
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 627
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 143 Svar: 717
de næste par dage skal du kun give ham hø og vand. så skulle hans aføring gerne blive bedre og så kan du langsomt begynde at give ham lidt fuldfoder også. men hyold dig fra gulerødder og æbler i starten til at han kan spise hvert fald 50g foder uden at få dårlig mave. så kan du give ham meget små stykker gulerødder.
feb 2006
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 4 Emner: 237 Svar: 1.098
mar 2007
mar 2007
Og har aldrig haft dårlig mave på nogen af mine.
Har kaniner dårlig mave skal du kun give den hø og vand, hjælper det ikke så afsted til dyrelægen.
spørgsmål ang. kanin (lidt lang)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside