{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang. hund i sverig. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg har et par spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med, da vi muligvis skal flytte til sverig smiley

-Jeg ved godt at ens hund skal have en speciel vaccine, men hvordan er det med hvor lang tid der skal gå osv smiley
-Også er jeg lidt usikker med reglerne i sverig ang. hunde racer?
-Andre husdyr skal ikke noget vel, dem kan man bare tage med? (Kanin & hamster)

Er der nogen andre ting man skal tage stilling til før man tager sine dyr med to sweeden?..
;D
håber nogen kan svare.
Mvh. Natasha


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. hund i sverig.
  • #1   8. nov 2009 Mht hunden, skal den have en rabies vaccination, evt give den endnu en efter 1 mdr. 120 dage EFTER sidste rabies vacc, skal hunden blodprøves for at være sikker på, at der er antistoffer nok i blodet. Og når den er ok, så skal hunde have en ormekur mod dværgbændelorm tidligst 10 dage før afrejse. Óg hunden har selvfølgelig et EU pas også...

  • #3   8. nov 2009 Regn med 6 måneder

  • #4   8. nov 2009 Mange tak smiley
    Nogen af jer der ved noget om race reglerne der over?

    Kandesværre ikke åbne dit link :S


  • #6   8. nov 2009 Der er ingen forbud
    Men skrappe regler for hundehold


  • #7   8. nov 2009 Hvilke regler?
    Kan man læse om dem nogen steder?


  • #8   8. nov 2009 Her er et udpluk:

    2008-03-25
    Nya djurskyddsregler för hund och katt
    Nya regler om hur hundar och katter ska hållas och skötas har nyligen beslutats av Jordbruksverket. Bestämmelserna sätter en lägsta nivå och talar om vad som minst måste vara uppfyllt för att din hund eller din katt ska ha möjlighet att må bra och kunna bete sig på ett naturligt sätt. De nya reglerna börjar gälla från den 1 maj 2008.
    Den 1 maj 2008 träder Jordbruksverkets föreskrifter och allmänna råd om hållande av hund och katt i kraft. De nya djurskyddsbestämmelserna kommer att ge hund- och kattägare, samt verksamheter med hund och katt, tydliga regler och praktiska råd om hur en bra och ansvarsfull hund- och katthållning uppnås.

    De bestämmelser som finns idag reglerar främst utrymmeskraven för hund och katt och innehåller väldigt lite om tillsyn och skötsel. Bestämmelserna har visat sig vara svårtolkade och inte tillräckligt omfattande för att fungera för både allmänhet och kontrollpersonal. Många av de gamla bestämmelserna kommer dock att vara kvar i den nya författningen.

    Nyheter
    Här kan du läsa om några av nyheterna i de nya reglerna.

    •Hundar och katter ska få tillsyn minst två gånger om dagen. Unga, sjuka eller skadade hundar och katter ska ses till oftare.

    •Hundar och katter ska få sitt behov av social kontakt tillgodosett.

    •Hundar som hålls inomhus ska regelbundet rastas utomhus och hänsyn ska tas till hundens ålder och hälsotillstånd. Hundar som permanent hålls i rastgårdar ska dagligen rastas på annan plats.

    •Hundar får inte hållas bundna inomhus. Utomhus får hundar inte hållas i löplina permanent.

    •Hundar och katter får inte förvaras i bur utom vid vissa specifika tillfällen (på utställningar, tävlingar och prov, träning inför tävling, i samband med jakt och i samband med transport).

    •Boxar, rastgårdar och andra förvaringsutrymmen för katter ska ha miljöberikning såsom hyllor, klösanordningar och gömställen.

    •Kunskapskraven för den som driver ett hunddagis, katthem eller ett hund- eller kattpensionat förtydligas.

    •I tabellerna som innehåller måttbestämmelser för hundrastgårdar och boxar anges hundens storlek som mankhöjd istället för vikt.

    (link fjernet)


  • #9   8. nov 2009 Det tager ca. et halvt års tid. Min hvalp Cassie på 7 3/4 måned fik resultatet af sin blodprøve i fredags og den var OK. Så nu er alle mine Sveriges godkendte.

    Jeg vil dog anbefale at der med 1 mdr. mellemrum rabies vaccineres. Min venindes tæve fik kun en gang, og det var ikke nok. Så nu må de begynde forfra.


  • #10   8. nov 2009 Det tager ca. et halvt års tid. Min hvalp Cassie på 7 3/4 måned fik resultatet af sin blodprøve i fredags og den var OK. Så nu er alle mine Sveriges godkendte.

    Jeg vil dog anbefale at der med 1 mdr. mellemrum rabies vaccineres. Min venindes tæve fik kun en gang, og det var ikke nok. Så nu må de begynde forfra.


  • #11   8. nov 2009 haha, kan overhovedet ikke forstå svensk..
    evt oversættelse? ..

    OKay, jamen må må vi jo bare til dyrlægen hurtigst muligt. smiley


  • #12   8. nov 2009 Nye regler for dyrevelfærd for hunde og katte

    Nye regler om hunde og katte skal holdes og forvaltes for nylig besluttet af bestyrelsen for Landbrug. De regler, der kræver et minimum, og taler om, hvad der minimum skal være opfyldt, for at din hund eller din kat vil have mulighed for at føle sig godt og være i stand til at opføre sig på en naturlig måde. De nye regler vil træde i kraft fra 1. maj 2008.
    1 maj 2008, der træder jordbruksverkets forskrifter og generelle råd om opbevaring af hunde og katte i kraft. De nye velfærd regler vil give hunde-og katteejere, og aktiviteter med hunde og katte, klare regler og praktiske råd om, hvordan en god og ansvarlig hund og kat holdning er opnået.
    De regler, der findes i dag, er primært reguleret arealkrav for hunde og katte og indeholder meget lidt om inspektion og vedligeholdelse. Bestemmelserne har vist sig vanskeligt at fortolke og ikke er brede nok til at tjene til både generelle og kontrol personale. Mange af de gamle bestemmelser vil dog fortsat være med i den nye forfatning.

    Nyheder:

    Her kan du læse om nogle af nyhederne i de nye regler:

    Hunde og katte skal have tilsyn mindst 2 gange om dagen. Unge, syge og skadede hunde og katte skal tilses oftere.

    Hunde og katte skal have deres behov for social kontakt tilgodeset.

    Hunde, der holdes indendøre, skal regelmæssigt luftes udendørs og der skal tages hensyn til hundens alder og helbred. Hunde, som permanent bor i hundegård, skal dagligt luftes et andet sted.

    Hunde må ikke holdes bundet indendørs. Udendørs må hundene ikke holdes i snor permanent.

    Hunde og katte må ikke opbevares i bur undtagen i specielle tilfælde (på udstillinger, træninger, prøver, træning før konkurrence, og i forbindelse med jagt og transport).

    Bokse, hundegårde og andre opbevaringssteder for katte skal have "miljöberiktning??" (kan ikek finde det danske ord i mit hovede..*GG*) såsom hylder, kradsebrædter og gemmesteder.

    Kundskabskravene til den, som driver en hundedagpleje, kattehjem eller en hunde/kattepension tydeliggøres.

    I tabellerne som indeholder målebestemmelser for hundegårde og boxe angives hundens størrelse i mankehøjde istedet for i vægt.


  • #13   8. nov 2009 MANGE TAK smiley
    det var sødt af dig ..


  • #14   8. nov 2009 Det tog lige lidt tid at sidde og kigge på det ene vindue, huske og oversætte i det andet vindue......*GGGGG*

  • #15   8. nov 2009 Ulve hybrider er de eneste hunde der er ulovlige i Sverige.

Kommentér på:
Spørgsmål ang. hund i sverig.

Annonce