kommer ikke når det bliver kaldt kommer ikke når det bliver kaldt
nogen heride der kan hjælpe mig med at få svar på nogle spørgsmål for lige at give lidt info så er racen amstaff,tæve,3 måneder plus det løse og har haft hende i ca. 2 uger...
til tider virker hun sky & bange feks kommer hun ikke når man kalder på hende..om det har noget med jeg ikke har haft hende i så lang tid kan vel være årsagen eller tager jeg fejl??..
/Claus
sep 2005
Følger: 33 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 2.227
lad være med at bøje dig forover, da det kan virker meget dominerende på hende. Sæt dig på hug og drej hovedet til siden
sep 2005
Følger: 33 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 2.227
maj 2004
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 14
F.eks. når hun skal have mad. Når du tager et legetøj og vil lege osv.
Ellers find den slags godbidder hun bedst kan li´ og træn indkald HVER gang du er ude 10-15 gange, og husk at give en godbid hver gang hunden kommer.
Jeg brugte samme metode til min hund og han kommer med det samme
En god idé er også at sætte sig på hug så man virker mindre "farlig".
.
Efter nogle uger kan man gøre det færre gange og til sidst væksle mellem at hunden får en kiks og ikke får kiks.
dec 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 7
dec 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 7
hun er stort set med over alt hvor jeg er..men hvis hun sidder oppe ved en lære man hende vel næsten at det må hun også godt for fremtiden..feks når hun er blivet voksen..
/Claus
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Du skal ikke prøve at fange hunden, men opbygge et godt tillidsforhold til din hund.
Det gør du ved at være spændende, for så vægger du hundens nysgerighed, og samtidig kalder du på hunden, når hunden er på vej hen mod dig, løber du lidt væk, sætter dig på hug, med ryggen til hunden, og piller i græsset, du har en godbid i hånden, og når hunden kommer hen til dig giver du godbiden, og lader hunden løbe igen, når du har gentaget dette 3-4 gangen tager du hunden i halsbåndet, og den føler sig ikke fanget. På denne måde opfodre du hunden til at komme hen til dig, men det taget tid. Held og Lykke.
kommer ikke når det bliver kaldt