{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

Træning uden kontakt????? {{forumTopicSubject}}

Jeg var til træning i lørdags for første gang med min hvalp i en schæferklub. Vi har ellers gået hos dkk fra hun var 8 uger, fordi jeg godt kan lide den måde der trænes på der og for at min nye hund skulle lære en masse forskellige racer at kende og ikke kun schæfere.
Stor var min overraskelse her.... Der var rigtig mange af de fremmødte, som stort set ikke havde kontakt til deres hvalp eller unghund. Og der blev IKKE trænet kontakt øvelser, træningen forgik med hiv i linen og tvang indtil trænerne stoppede div. hundeføre.
Særlig een sprang mig i øjnene fordi hun også var oppe i årene og hun havde en mega smuk langhåret han, som hun simpelthen var ved at flå hovedet af.... Jeg så dem ikke på noget tidspunkt have en øjenkontakt med hinanden... trænerne stoppede hende flere gange de andre snakkede om hende, men nogen egentlig hjælp fik hun ikke....... Jeg tror jeg vil spørge næste gang, hvordan det kan være at man ikke konkret viser hende hvordan hun skal træne sin hund.... Skal siges at holdet har været i gang et godt stykke tid,,, og måske har man prøvet at vise hende det men uden at hun har kunne bruge det.....
Jeg synes det er virkelig en skam... både for føre og hund... Det kan kun ende galt.....Er jeg bange for...
Viser trænerne ikke i jeres klubber konkret hvordan en øvelse kan trænes??????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning uden kontakt?????
  • #1   27. okt 2008 Vi bliver altid rettet og vist. Vores træner går meget op i at vise os tingene flere gange for som hun siger hvis vi ikke gør det rigtigt hvordan skal hundene så kunne

• #2   27. okt 2008 det er meget forskelligt fra træner til træner.. Men jeg gør så godt som jeg nu kan..
    Desværre er der en gang imellem en hundefører som slet ikke vil høre efter hvad man siger.. Og hvad gør man så ??
    De har betalt for at være der og yder ikke vold mod hunden, så man kan ikke bede dem flytte eller smide dem ud..
    Ofte får de bare lov at passe sig selv... Mere eler mindre.
    Jeg forstår så ikke hvorfor man vil batale for at blive undervist, men man vil ikke høre efter hvad instruktøren siger..

• #3   27. okt 2008 Får I hjælp af jeres træner???? F.eks. blev jeg ikke sprugt om jeg vidste hvad div. øvelser gik ud på eller noget i den stil..... Jeg fik at vide, at han kunne se, at jeg havde gået med hund før... og jeg blev spurgt da vi sluttede, om jeg havde fået noget ud af det.... Men f.eks. har min hvalp ikke lært endnu at blive liggende ved dæk øvelserne... Der havde jeg brug for et indput.. som måske ville være bedre end det jeg selv bare gør.... Men jeg har en meget god kontakt med min hvalp..... så egentlig havde jeg nok forventet at det havde vi alle??????

• #4   27. okt 2008 Skær ikke alle schæferklubber over en kam.

Jeg går i en hvor kontakten næsten er det vigtigste. Der bliver arbejdet meget på den før man går videre i øvelserne

• #5   27. okt 2008 Nu har jeg det lidt sådan, at hvis et menneske ikke viser, at have forstået hvad der bliver vist, så må det måske vises og forklares på en anden måde......

• #6   27. okt 2008 Jamen kontakt er det mest vigtige... Man kan ikke lære sin hund noget som helst hvis der ikke er kontakt....

• #7   27. okt 2008 Snow : Citerer lige en dialog her

Træner : Prøv at fange hunden opmærksomhed evt. med en godbid, så du kan få den til at se på dig. Når hunden er i ro og kigger på dig belønner du.. Det kan du bruge i træningen fordi hvis hunden er opmærksom på dig, så er du også sikker på at den hører hvad du siger og du får en hund der er mere sikker i øvelserne.

Hundefører : Min hund hører udemærket.. Det er ikke ørerne der fejler noget, den er bare dum..

Når man har fået den slags svar fra samme hundeføre hver træning i 6 mdr.... Så holder man efterhånden op med at bruge krudt på dem og koncentrere sig om dem der gider og som arbejder for det

• #8   27. okt 2008 På vores hvalpehold er kontakt det ALLER vigtigste i træningen. Der bliver fokuseret på det i hver eneste træningssession.

Så det er bestemt ikke tilfældet i vores kreds under schæferhundeklubben.

• #9   27. okt 2008 Jeg vil også gerne sige, at når man er træner, så prøver man at kommunikere tingene på så mange måder som muligt. Men jeg kender også min begrænsning og ved, at der bare er nogen, jeg ikke er i stand til at nå.
    Om det er mig som formidler eller kursistens evne til at modtage instruktioner ved jeg ikke - sandsynligvis en god kombination.

Men ingen skal ihvertfald komme og sige, at det ikke bliver trænet på vores hold ;o)

• #10   28. okt 2008 Det er dejligt at høre, at der er nogen som også har erfaring omkring træning og kontakt. Som sagt var det også noget af det vigtigste de første 2 mdr. på dkk hvalpemotivation. Men desværre er det slut nu og der kommer først nye hold til marts. Så derfor prøvede jeg igen schæferklubben. Som sagt har jeg kun været der een gang, og jeg er sikker på at vi sagtens kan få noget ud af det Pocha og jeg... Men synes alligevel det var dybt frustrerende at se som mange hvalpefører som ikke havde den fornødne kontakt med deres hvalpe. Og at trænerne ikke fysisk demonstrerede for disse hvordan de f.eks,. kunne få kontakten..

Kommentér på:
Træning uden kontakt?????

Annonce