brugshund dobbermann brugshund dobbermann
Min veninde vil have en dobbermann til brugshund. og træne idc med den. vi har kiggede rundt på forskællige hjemmesider fra opdrætter her i landet, men kan ikke finde nogle hvor man kan se de virkelig bruger deres hunde. desværre er de fleste bare hobby hunde.
der skulle vel ikke være nogen herinde som lige sad og kendte hjemmeside til nogle virkelig seriøse flok, om det er her eller udlands er lige meget, bare hunden er efter brugshunde forældre og selvfølgelig med papire ..
nogen der kan hjælpe??
dec 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 847
maria som jeg skrev er det meget uoverskuligt at se ordenlig hvem som er seriøse opdrætter af brugshunde og hvem der bare laver hobby hunde og vi har ringede til 5 som bare lavet hygge hunde. og de har ikke det temperment eller vilje hund leder efter. så derfor forsøgte vi lige en nem løsning på hg men det er det aldrig på hg.. maria tak for det velmene råd bare ikke et vi kunne bruge da det allerede var forsøgt som skrevet i teksten
dec 2006
sep 2005
Følger: 23 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 93 Svar: 1.355
http://www.ascomannis.com/
Jeg har været på kursus i Dansk Politihundeforening med begge opdrættere - Jes har dobermann der er tjenestehund ved politiet her i Danmark, og Lisa træner IPO i USA med sine hunde på højt plan.
De hunde jeg har mødt fra kennelen har været i top både hvad angår brugsegenskaber men ikke mindre vigtigt - også udenfor træningspladsen.
Så der ville jeg kigge hvis det var mig :o).
/Carina
dec 2006
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 432
Håber iøvrigt det går godt med din hund og vi måske snart ser dig igen på udstilling.
dec 2006
brugshund dobbermann