Hjælp omkring alene hjemme problemer.. {{forumTopicSubject}}
Har brug for nogen goe råd til hvordan jeg skiller mig af, med at Lucky bider alting i stykker, når han er alene.
Hvordan det foregår, når de skal være alene : Ud i haven og lege med pind eller andet i en halv til en hel time. Ind, gå rundt og gøre mig/os klar. Lukker af til de rum det er "forbudt at være i", legetøj, godbid. og så ud af døren.
Kommer hjem Et eller andet splittet ad ud over det hele!
Har øvet alene hjemme træning, og der har heller ikke været noget før inden for den sidste måned.
Tanker omkring måder jeg kan gøre det på.
Ny alene hjemme træning.
Bur, han kan føle sig tryg i (self ikk lukket)
Aflukke til flere rum. (desværre ville det bare resultere i tre hunde, i meget lille gang. Da de er vant til kun at ha gang og soveværelse, og vil ikke seperarere ham fra de to andre)
Åben adgang til hele huset. (er bare bange for, vi så finder endnu mere ødelagt)
Aktivitetsboks, kasse, bold. eller hva de hedder!
Adfærdsbehandler (aller sidste og desperate løsning)
Skal lige siges at det ikke er HVER gang de er alene, at han ødelægger. Men det blir hyppigere.
Dybt frustrende at komme hjem til.
Nogen der har prøvet ligende, og hvad har i haft succes med virkede??
Ville gerne på sigt kunne ha ham i hele huset, lissom de to andre også godt kan. Har heller ikke haft store vanskeligheder med at lære, dem alene hjemme, så det her er et helt nyt problem for mig.
ER IMOD: Mundkurv og aflukket bure!!!
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Hundens adrenalinniveau er helt oppe at ringe, når I forlader den...
Og så sker der ting...
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 103 Svar: 716
aug 2007
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
De skal trættes i hovedet, så de dejser om, når I forlader dem.
aug 2007
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.643
Sørg for din hund er luftet (gåtur med læse avis),
har brugt sit hovede til noget fornuftigt (næsearbejde, problemløsning og samarbejde f.eks)
Og er faldt til ro fordi den er fysisk og mentalt træt så har du sikkert en sovende hund medens du er væk
aug 2007
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Udendørsaktivitet (Leg, kaste pind m.v.) i ca. 15 min. efterfulgt af en lille stille og rolig gåtur på ca. 15 min. Når vi kommer hjem får hun morgenmad hvorefter kæresten tager på arbejde.
Mens jeg så gør mig klar til at tage afsted, får hun et lille tyggeben som tager ca. 10 min at gnave sig igennem. Det plejer at få hende til at falde helt ned hvorefter jeg tager på arbejde når hun lige har været ude og tisse af igen.
Det vigtigste er (som de andre også skriver) at han/hun ikke er oppe at køre når man forlader dem. Vores hund har f.eks. meget svært ved selv at "falde ned" igen, skal ofte have lidt "hjælp" det. (F.eks. et tygge-ben, stille og rolig kælen/snak og at alt omkring hende foregår i roligt tempo)
maj 2007
aug 2007
Og det er ikke fordi jeg er negativ over svar, men forklare bare hvordan han er.
sep 2007
Det er et godt spørgsmål som jeg ikke har et absolut svar på.
Hvis det "kun" er fordi din hund har ekstra overskud af energi er det vigtigt at få brugt den energi hensigtsmæssigt (for dig) hver dag. Hav nogle klare rutiner så kan din hund sagtens lære det.
Hvis din hund ikke har lært at være alene hjemme (ingen garanti at de kan det bare fordi de er to) skal du igang med denne proces stille og roligt.
Hvis din hund er angst ville jeg bede om hjælp.
aug 2007
sep 2007
pindekast stresser rigtig meget brugt på denne måde - en stresset hund har svært ved at finde ro.
Få din hund til at bruge næsen en 20 minutter så skal du se en træt hund
sep 2007
maj 2007
Jeg har bare erfaret, at huset ser "pænest" ud når vi kommer hjem, hvis Bine er meget afslappet og næsten sover når vi kører.
(Har hørt at det kun er de første 20 min. hunden er alene, den laver ballede, men ved ikke om det passer).
Men kan godt se, at det kan være svært, når det er noget den lige pludselig er begyndt på.
Håber i finder ud af noget
Hjælp omkring alene hjemme problemer..