Alene hjemme problemer!! {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg har virkelig brug for hjælp!
Jeg har en pomeranian Simba som lige er blevet et år.
Da jeg fik ham som hvalp lavede jeg en stor fejl og det er rigtig ked af i dag.
Jeg var meget syg så jeg blev hjemme hele dagen i omkring en måned. Da jeg blev rask igen og skulle forlade hjemme, kunne Simba ikke forstå at jeg skulle forlade ham. Så han gøede helt vildt hver gang jeg gik. Han kunne endda se hvornår jeg var ved at være klar til at gå og der begyndte han allerede at blive urolig.
Jeg har prøvet ændre mine vaner så han ikke opdager det før i sidste øjeblik. Men i sidste ende ved han godt at jeg snart skal gå.
Jeg har prøvet at træne med ham. Jeg tager tøjet på og af igen og igen og igen. Efter ca. 10-15 min. er han ligeglad. Et par timer senere prøver jeg igen og det er det samme. Jeg har læst at man ikke må forlade hunden når man træner med den. Derfor er det svært at finde tid til at træne da man stort set hver dag skal forlade hjemmet.
Jeg har smidt mad på gulvet og gået. Maden er han ligeglad med, han løber efter mig.
Det er et problem hver gang der er nogen som går eller bare tager jakke på.
Hvad skal jeg gøre?!!?!?
Jeg ved det er min egen skyld, så derfor er jeg ked af at jeg skal stresse ham sådan hver dag.
Jeg ved ikke om det gør nogen forskel at han har været igennem en slem sygdomsperiode med brækket ben som resulterede i to operationer. Det hele tog 2 måneder før han blev helt rask.
Jeg tager gerne imod hvilket som helst råd!
Nicole
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Så hold ferie eller få ham passet i dagtimerne, indtil du kan holde ferie.
Jeg kan anbefale, at du træner med, at han er i et mindre rum med en radio tændt på noget rolig musik, og så kaster gode godbidder på gulvet, så han kan søge lidt efter dem og forbinder det, at du går, med noget positivt.
jan 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Den bog?
Jeg har nemlig overvejet at gå ind på biblioteket og leje nogle bøger om dette, da det skal stoppes.
Måske skal jeg bare træne med ham mere? For jeg kan sagtens gå ud uden nogen gøen eller noget når jeg har trænet med ham i en halv time. Men et par timer senere er det glemt.
Men jeg må prøve at træne ham mere.
Tak for hjælpen!!
jan 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Simba har køkkenet (da der er ingen dør), gangen og stuen. Han ligger altid i stuen når vi kommer hjem.
Louise: Det må du meget gerne!
Alene hjemme problemer!!