{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.299 visninger | Oprettet:

får at vide jeg er dårlig hundejer!!! {{forumTopicSubject}}

ja,,joey er jo begyndt at løbe væk, over til naboen som har hundepension, og efter folk på cykelstien..
så vi fik den ide, at give joey et halsbpnd på, med en 12-14 meter lang vasketøjs snor,,den er fungere rigtig godt, for hvis han skrider kan jeg træde let på snoren, så den sænker ham,,men hvis han ikke lytter, træder jeg hårdt men dog blidt på snoren, så han stopper..han bliver jo ikke kvalt eller falder bag over pga. den snor..
syntes i det er ondt?
der kom nemlig 2 ældre damer gående på stien, og hvisker/snakker og så høre jeg at de kalder mig for dyreplager!
jeg råber jeg godt kan høre dem..og så skrider de..joey gider ikke tisse og skide med hundesnor på, hvis man har den i hånden..men snoren hænger ikke fat i noget, for den er lidt glat..men syntes i det er ondt?
det syntes jeg ikke..jeg træner også kom her med snoren, så hvis han ikke kommer kan jeg trække let i snoren,,og når han kommer roser jeg ham til skyerne,,det har allerede hjulpet meget..men ondt?han har halsbårnd på, så han bliver ik kvalt..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  får at vide jeg er dårlig hundejer!!!
  • #1   29. mar 2008 Jeg kan ikke umiddelbart se det onde i det...ej heller at du skulle være dyreplager..........Men det gør ondt, når andre siger sådan...........hvis du mærker efter i maven, kan du sikkert mærke at nej, du er ikke dyreplager...så må andre synes hvad de vil........

• #2   29. mar 2008 pernille fra min klasse, hendes far har schæfer kennel, og de går nogen gange det samme..

• #4   29. mar 2008 hader den slags mennesker der siger sådan.. det er jeg også blevet kaldt fordi jeg tog min chihuaua hvalp med ud og tisse i sneen, så kom der to damer forbi og da de var nået et atykke væk råbte de dyreplager den lille hvalp skal da ikke ud når det er er kold...

øhh hvordan lære han så ellers at være renlig?

men det fattede de ikke og havde bare lyst til at tude

• #5   29. mar 2008 charlotte
    min mor købte bare en 25 meter lang hvid vaske tøj snor, og bandt den i et billigt sort halsbånd..genial ide..

• #7   30. mar 2008 faktisk var det mig der bandt en eller anden spejder knude ting, som ikke kan gå op..

• #8   30. mar 2008 jeg fik på et tidspunkt dyreværnet på besøg fordi min tidligere nabo mente at jeg var ond mod min hund da hun havde et bur som hule/kurv... hun var aldrig lukket inde i det og fik altid mad og vand derinde... hun var og er ikke bange for det men søger derind for tryghed...

hold kæft hvor blev jeg ked af det og hvor fedt er det at have en nabo der går og kigger ind af vinduerne... dyreværnet så intet galt og mødte kun en sund glad hund... og det er hun stadig... der er ikke noget at sætte en finger på.... men hold kæft hvor jeg græd da de var gået og blev simpelthen så ked af at hun kunne finde på det....

det gør så ondt når sådan noget sker og man virkelig gør sit bedste... dumme nabo...

• #9   30. mar 2008 ja,,folk der ikke stoler på en er for dårligt..

syntes også det var ubehageligt at klæde om, der hvor jeg boede før, da naboen altid var i haven og kiggede ind på mit værelse..
    så jegh tog gardiner for..nu bor jeg på landet og ingen kan kigge ind..har vinduer men ik så folk kan kigge ind =P

• #10   30. mar 2008 det er møg ubehageligt og jeg begyndte næsten at have trukket for konstant.. det skal så lige siges at jeg i dag har en dejlig hund der får ros af dyrlæger og andre med kendskab til hunde for både udseende og temperament og min og min kærestes engagement i hendes liv... hun mangler intet og vi ringer hellere en ekstra gang til dyrlægen hvis der er det mindste...

de folk der blander sig skal først sætte sig ordentlig ind i situationen.... selvfølgelig hvis man er vidne til at en hund bliver tæsket eller sådan noget så er det en anden sag... men ellers så skal man lige se det an først....

• #11   30. mar 2008 Måske det kunne hjælpe på hundevelfærden, at du istedet for at have hunden i snor med et halsbånd, så brugte en sele istedet - på den måde undgår du, at hunden pådrager sig permanente nakkeskader pga det ryk der uværgerligt vil opstå, når hunden løber fremad og du bremser den via linen smiley

• #12   30. mar 2008 Er haven indhegnet?

• #13   30. mar 2008 Jeg synes bestemt heller ikke du er dyrplager. Det ville være mere uansvarligt at lade hunden løbe rundt i byen. At de dømmer dig som dyrplager efter at have set dig i 2 minutter, siger mere om dem end om dig.

• #14   30. mar 2008 vi har samme problem med vores lille mops hun stikker af det første hun ser chancen til det bla. over til naboen hvis hoveddøren står åbent. Så fik vi sat hønsenet op rundt om haven så hun ikke har fornemmelsen af og være spærret helt inde da hun kan se over til naboerne igennem det og hun hygger ig rigtig når døren står åben så løber hun ind og ud.
    Og synes bestemt IKKE det du gør er dyrplageri på nogen måde tværtimod så lærer hunden jo noget af det men folk er hurtige til og komme med en bedømmelse.
    Hvad med og koncentrer sig om dem der hele tiden er oppe i aviser og tv med mishandling for det er det der skal bremses ikke en træning:)

• #15   31. mar 2008 Synes ikke du er dårlig hundeejer...

• #16   31. mar 2008 nej.. slet ikke en dårlig hunde ejer. Baloo står også lidt i snor ude i mine forældres have når vi er der.. Men er hele tiden der ude og lege med ham.

• #18   31. mar 2008 nej, du er ikke, du er bare ansvarlig for at din hund ikke stikker af.

Vi gør også nogle gange det samme, hvis vi bevæger os steder hvor hundene skal være i snor, eller vi er i tvivl om der er noget der kan være mere spændende end os. Vi kan hurtigt på få deres opmærksomhed med et lille stop med snoren, men de har samtidig friheden til at tulle rundt, uden vi eller dem bliver viklet ind i tre liner.

• #19   31. mar 2008 vi har ikke haft tid til at købe hegn, for vi laver badeværelse,,men det gør vi..

• #20   31. mar 2008 Hvad rager det dig hvad andre synes ???

Folk synes jeg er ond pga. min hund har koperet ører som jeg ikke har noget med at gøre ??

hvad skal jeg stille op med dem jeg er ligeglad

• #21   31. mar 2008 Det er ikke spor dyrplageri.
    Der er bare nogle mennesker der altid skal gøre sig bemærket.
    Jeg har 3 katte, de bliver sat ud om aftenen, fordi de tisser på gulvet, det har jeg en kollega der synes er dyrplageri. Kattene lider ingen nød, de er glade og kælne katte.
    Din hund lider garanteret heller ingen nød, så det at de siger du er dyrplager skal du ikke tage dig af.

Kommentér på:
får at vide jeg er dårlig hundejer!!!

Annonce