{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.072 visninger | Oprettet:

At vide om man elsker en anden person? {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens..

Jeg sad i dag og havde en snak med en af mine venner omkring kærlighed og det at elske.

Der er jo mange måder at elske på, alt efter hvilken relation der er tale om mellem en og den anden person. Børn, kæreste, familie, venner, dyr osv.

Vi sad så og snakkede om hvordan man var sikker på om man elskede en anden person, og min ven har en ide om at man kun har et godt forhold og elsker hinanden "rigtigt" hvis man aldrig skændes og sådan.

Jeg prøvede så at forklare at én af de ting der er med til at jeg er sikker på jeg elsker min kæreste er da at vi kan komme op og skændes og de følelser jeg får som en reaktion af dette.

Så vi diskuterede om der er en rigtig og forkert måde at vide man elsker sin bedre halvdel på, og om man måske nogle gange bare bilder sig selv det ind, af mangel på andre ting eller frygt for andre ting?

Hvad siger i? Hvordan ved i at i elsker jeres bedre halvdel? Er noget mere rigtigt end andet? Er det helt individuelt eller er der retningslinjer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At vide om man elsker en anden person?
  • #1   16. feb 2017 det ved man bare

• #2   16. feb 2017 Men man baserer det jo på noget (:

• #5   16. feb 2017 Ja ligepræcis der jeg gerne vil hen. Nogle gange er tanken om alternativet med til at gøre en sikker smiley

• #6   16. feb 2017 Anya - Hvorfor skal man basere det på noget?

Enten så ved man det, eller så ved man det ikke..

• #7   16. feb 2017 Det er så svært at sætte ord på hvad der gør en sikker på at man elsker en anden.

Jeg kan kun nikke genkendende til Isabelle's udtalelse - nøj hvor jeg dog synes han er ulidelig ind i mellem. Men at undvære ham? Det kan jeg slet, slet ikke forestille mig.

Han har en kørsel til Holland efter varer 1 gang om mdr. Jeg HADER det. Der er sååå tomt uden ham - selvom min lillebror også bor her smiley

Jeg elsker ellers de få morgener jeg har ind i mellem, hvor jeg står op før ham, og der bare er ro - men her VED jeg at han er i soveværelset, så det er ikke tomt på samme måde.
    Hvor er det bare fjollet smiley

• #9   16. feb 2017 Jeg ved jeg elsker min til tider irreterende mand smiley
    Det gør jeg, fordi jeg har været ved at miste ham -den dag var det som om jorden under mig revnede og følte mig helt lost smiley
    Vi har været sammen i 16 år og været gift i 13 år-min mand Simon er min bedste ven og den som kender mig 100 procent smiley
    Når han er på forretnings rejser til Jylland i et par dage af gangen-så synes jeg det er meget fedt at jeg er lidt alene,men når mørket og stilheden kommer,så synes jeg godt han må komme hjem igen smiley
    Men mine morgener er mine og der må han gerne blive i sengen smiley

• #10   16. feb 2017 Tak for de gode svar (:

• Dea
    Dea Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 2 Svar: 206
    #11   16. feb 2017 Jeg ved at jeg elsker folk når jeg begynder at have mareridt om at de dør.

Min mand dør jævnligt i mine drømme og det er sjovt nok lige ødelæggende hver gang det sker.

Helt ærligt, så kan jeg meget simpelt ikke forestille mig et liv uden ham. Han kan være det mest røvirriterende i hele verden, men jeg vil ikke bytte ham for nogen eller noget.

Jeg har klart tilvalgt ham og fravalgt at lede efter andre. Måske kunne jeg finde noget bedre, måske, måske, måske. Men når jeg nu HAR fundet en jeg er lykkeligere med end uden, hvorfor skal jeg så slå mig selv i hovedet med de valg jeg kunne have taget istedet for ham?

Vi skændes. Vi er mennesker, for helvede. Men ofte er vores skænderier udledt af at vi er vrede på alle andre (eller alt muligt andet) end hinanden, men at det er nemmere at blive frustreret på en man kender og ved tilgiver. Der er frustrationer og pis og lort og opgang og nedgang i et forhold, og jeg tror ikke jeg kender nogle par der ikke skændes - så er det sagt.
    At skændes hver dag, nej tak, det tror jeg ikke er sundt, og vi øver os også i at snakke om tingene før der er behov for at råbe. Men nogen gange har man altså lov at være vred og ked af det og så pisse frustreret at eneste løsning er at kaste med spegepølsemadder.

Vi har været sammen lidt over 5 år, har været gift i et halvt.

Selvom der er dage hvor jeg synes han er det værste, så har jeg ikke lyst til at vågne med andres klamme morgenånde i fjæset. Jeg har ikke lyst til at forestille mig et liv uden ham. Jeg vil sku gerne blive gammel og grim og rynket med en mand, der synes min røv er det bedste i hele verden, selv når den hænger ned til knæene.

Jeg har det forøvrigt ligesom Annette - jeg glæder mig til et par dage alene og kan godt lide den første time i døgnet for mig selv. Det betyder ikke at jeg elsker min mand mindre, jeg kan bare godt lide mit eget selskab også og har behov for indadvendt tid uden andre omkring mig

• #12   16. feb 2017 Jeg er enig i #1 det ved man bare. Hvis man skal finde grunde til det eller teste sig selv, mærke efter i et skænderi osv. Så elsker man i mine øjne ikke sin partner nok. Det er nok individuelt, men for mig ville det være en grund til at sætte mig ned og virkelig tænke over om det var et forhold jeg så en fremtid i.

Jeg må dog indrømme at jeg har det stik modsat af din ven, hvis man ALDRIG skændes eller på anden måde er uenige, tror jeg det er fordi man ikke er tryg nok i den anden persons selskab at man tør at være sig selv 110% ..
    Kærlighed er netop som de andre siger at rumme den anden person 100% også når man er uenige.

• #13   16. feb 2017 #12 Det sidste er jeg nu ikke enig i. Jeg har endnu aldrig skændtes med min kæreste, selvom vi har boet sammen i over 1 år nu.
    Men det har da intet at gøre med, at vi ikke tør sige vores mening!
    Vi er ganske vist sjældent uenige, men hvis vi rent faktisk er det, så er det på ingen måder noget vi skændes over alligevel.
    Heldigvis da, for jeg ville simpelthen ikke orke et forhold, hvor vi ikke kunne have forskellige meninger, uden at skændes over det.

• #14   16. feb 2017 vi skændtes heller ikke de første par år.. Det er vi kommet efter de følgende 8 år smiley

• #16   16. feb 2017 #14 Haha ja, vi kommer da nok også til det på et tidspunkt smiley

Men nogle gange kan jeg da blive overrasket over, hvor meget nogle par skændes. Eller generelt det tonefald, mange taler til hinanden i, og hvordan man behandler hinanden.

Men det kan godt være, at det bare er mig, der er gammeldags og sart på det punkt smiley
    Man tager det jo nok ikke så tungt, hvis man er "vant" til det.

• #17   16. feb 2017 vores datter syntes det er træls når vi vrisser af hinanden "hold op med at skændes" siger hun smiley

• #18   16. feb 2017 Jeg sagde skændes eller på anden måde er uenige, ikke at man skal skændes.

• #19   16. feb 2017 Der er nok også forskel på hvad man definerer som skændes smiley nogle synes at man skændes, så snart man diskuterer eller er uenige. Min kæreste kommer fx fra en familie hvor man ikke skændes eller skælder ud - ihverfald meget sjældent. Så han følte vi skændtes hele tiden - men jeg er vokset op i en familie hvor vi desværre kan diskutere/skændes en del, og hvor vi fik en del skæld ud som børn. Så jeg følte bare at vi diskuterede, når han følte at vi skændtes. smiley

Men vi er aldrig vrede eller sure i lang tid bagefter, vi kan sagtens lægge det fra os igen, når vi har "uddebateret" emnet. smiley

• #21   16. feb 2017 min mand og jeg har aldrig skændtes men vi har diskuteret en del vi elsker faktisk at diskutere. og jo nogle gange tænker jeg livet er lettere som single og alene mor men det mine følelser slet ikk enig i for jeg kan ikk leve uden ham.
    mener ikk man behøver at skændes for at elske hinanden men er nok mere der hvor man kan diskutere om tingene på en pæn måde da man så også viser respekt for hinanden og ikk bliver sur over at han måske lader sit værktøj være inde istedet for at tage det med ud på plads. og så snakker vi lige om det og nej vi ikk enige tydeligvis men ikk et skænderi værd.
    køre han mig derud og jeg ved ham så ved jeg også at det bliver grimt med vores temp. så stakkels naboer.

• #24   17. feb 2017 .

profilbillede
  • #25   17. feb 2017 hvis min kæreste og jeg stoppede med at skændes og diskutere så ville der være noget galt!
    vi skændes, jeg græder råber osv. jo lige netop fordi jeg elsker ham og det påvirker mig når der er noget galt, han ikke lytter, han er ked af det, han støtter ikke nok, jeg støtter ikke nok osv. osv.
    hvis jeg bare var ligeglad så ville der være noget i vejen, sådan ser jeg det i hvert fald!
    og selvom vi er de to mennesker jeg kender der skændes mest, vi går konstant og snærre af hinanden og skælder hinanden ud offentligt hos familie OVERALT, vi er altid pisse uenige selv efter snart 4 år! så er vi også det mest lykkelige par der er meget følsomme overfor hinanden, vi kyssern, krammer, sender blikke, klask i røv og bruger næsten alle vores vågne timer sammen, selv efter så længe savner vi hinanden når vi ikke er sammen den sjældne gang der aldrig varer mere end nogle timer, vi har ikke haft en nat hver for sig og det får vi nok heller ikke!
    min kæreste er krop umulig og jeg er en sur kælling, men kæft vi er et godt match, også selvom vi overhovedet ikke passer sammen smiley

• #26   17. feb 2017 kæresten beder mig lige rette at vi ikke har sovet hver for sig! for da vi havde hvalpe sov jeg altså sammen med Coco og dem inde i gæste værelset og i stuen! smiley
    OG SÅ sover man altså ikke sammen, kun i samme hus smiley i nabo rummet!
    han er krop umulig! smiley

• #28   17. feb 2017 Spændende at læse hvordan i tolker det og definere jeres måde at vide det på og rart at vide jeg ikke er ene om at tænke alle mine tanker xD

• #29   17. feb 2017 Pia tror heller ikke det er fordi man sætter kæresten før en selv, hele pointen er bare man selv bliver ked af det når kæresten er ked af det, det betyder jo ikke man tager mindre hensyn til hans følelser eller behov det betyder bare man selv får en rektion fordi man holder så meget af personen

• #32   18. feb 2017 Kan godt se at emnet er lidt dødt, men svarer lige alligevel.

Jeg troede jeg elskede min x-mand, han var jo hele min verden. Kunne jo ikke leve uden ham, eller det troede jeg hvertfald ikke at jeg kunne.

Da han skred en dag, gik virkeligheden egentlig op for mig. Jeg elskede ham jo ikke, og havde aldrig gjort det. Han var en trøst og en tryghed. Alle de år vi havde brugt sammen, var jo ikke ægte. Det var en ide om, at leve familien Danmark. Tanken om at være "rigtig", jeg kunne ikke se mig ud af det.

Men jeg har været ham evigt taknemmelig siden han gik, han gjorde mig en kæmpe tjeneste. For jeg lærte noget af det, jeg lærte hvad kærlighed ikke var. Jeg kom ud af min skald og så verden med helt andre øjne.

Jeg er stadig i tvivl om, om jeg ved hvad kærlighed til en partner er, men jeg er ikke i tvivl om, at jeg kan elske ubeskriveligt.

Jeg skal bare lære at kende forskel på kærlighed og fascination.

Kommentér på:
At vide om man elsker en anden person?

Annonce