28. nov 2012 Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.243
Hvad skal man vide om Pomeranian? :) {{forumTopicSubject}}
Det er ikke en hemmelighed at min kæreste og jeg kigger på hunde vi kunne tænke os engang i fremtiden, for selvom jeg altid kommer til at have mindst en chihuahua, så er der også andre racer jeg godt kan lide, og min kæreste som aldrig har haft hund før mine, skal jo også finde en race som han kan lide
Han er stadig MEGET vild med Corgi, og jeg er faktisk ikke i tvivl om at når vores liv bliver til det, at han så skal have sådan en
Men jeg drømmer jo om på et tidspunkt inden hundene bliver alt for gamle, at få en tredje ind i flokken, og lige med Rosa tror jeg en corgi vil blive for stor og kluntet
Min kæreste ser rigtig mange små videoer og søde billeder, og halvdelen af tiden er det jo selvfølgelig racer vi aldrig får, som husky som de fleste jo er vilde med alene pga udseende.
Men nu er han altså faldet over Pomeranian, som også er en race jeg tit har overvejet, også inden jeg fik de to små vi har nu.
Jeg kunne dog godt tænke mig at hører noget mere om dem, for det er jo ikke nok at den er nuttet
Så hvad er der af sygdomme i racen? hvad skal man være opmærksom på? Hvordan er de i forhold til chihuahua ? (her tænker jeg mest aktivitets niveau)
Kom også gerne med anbefalinger af opdrættere (helst DKK/FCI)
Som sagt vi kigger pt. bare, det er ikke de første par år vi skal have en hund mere, men jo mere viden jeg har på forhånd, jo nemmere er det jo når vi en dag skal have en hvalp, at vide hvilken race og hvad og hvor vi skal kigge hen
Man risikere jo også at man må vente længe på den rigtige hvalp.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Mht sundhed så er det lidt som med chi’en: patella er udbredt og åben fontanelle ses også. Men ellers er det en sund race.
Det er en aktiv race, som gerne vil være ude og med. I forhold til de chihuahuaer jeg kender, så er den mere udholdende, robust og klogere Den er også meget mindre velcrohund.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.243
Jeg vil mangle velcrodelen, for det er noget af det jeg elsker allermest ved chihuahua at de helst skal sidde helt oppe i hovedet på en hele tiden
Men altså det har jeg jo så de to vi har til, så gør det nok ikke helt så meget at den ikke gider mig 24/7..
Umiddelbart lyder det jo ikke som et kæmpe spring i forhold til race så.
nov 2012
Hvordan er det med pelspleje ? Jeg synes jeg har læst det ikke er så meget fordi pelsen er selvrensende, så den bare skal børstes en til to gange i ugen ? Men måske det ikke er helt korrekt ? I fæld er det nok lidt mere krævende.
Jeg kiggede lidt på bichon frise, fordi en af mine venner har en, men det måtte jeg altså også springe fra pga pelspleje..
nov 2012
Kan det passe at jeg engang læste at man skulle forvente at vente rigtig længe hos hende, fordi hun for det første solgte mest til garvede udstillere/opdrættere og ikke særlig tit havde nogle til salg?
nov 2012
Det lyder godt at de lægger mere vægt på hvad man kan tilbyde og ikke nødvendigvis om man går til udstilling. Jeg vil bestemt ikke udelukke at vise den frem, hvis det er sådan en jeg vælger, og jeg kan få lov til at købe en, men jeg vil heller ikke love en masse jeg så ikke kan overholde fordi det ikke fanger mig.
Jeg tror dog jeg vil vente lidt med at henvende mig, da jeg jo slet ikke ved om det er den race vi ønsker os, og jeg skal nok ikke regne med ny hund før tidligst 3-5 år (Lucky er 5 og Rosa er 3 nu)
feb 2006
Jeg vasker to gange om året i forbindelse med fæld. Og så børster jeg ca hver 14. dag - ved fæld hver dag.
Jeg klipper faner, mås, hale og poter.
Men jeg holder heller ikke i udstillingspels.
nov 2012
Den bichon frise jeg kender skal bades og klippes jeg tror det er hver måned.. Det gider jeg ikke, men jeg kan godt børste den igennem en gang i ugen og så ellers lige få det ordnet der skal når det er nødvendigt.
nov 2012
Der er ingen tvivl om at min kæreste er ret lun på ideen om at få sådan en lille fluffy pige hjem, hvilket jeg også er, men samtidig kan jeg godt mærke at jeg er chihuahua menneske helt ind til benet, så det er virkelig svært for mig at skulle rokke mig helt over til en anden race hvis man bare lige kunne blande de to (og nej jeg vil ikke have en af de der fancy pomchi eller hvad de hedder, jeg vil have en mega fluffy chihuahua haha)
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 22 Hunde: 5 Emner: 80 Svar: 437
Det hjælper at vaske og føntørre den en gang imellem, så man er sikker på, at komme 100% igennem, men det er som sådan ikke nødvendigt, hvis bare man har lært at komme i bund.
nov 2012
Jeg har ikke noget imod noget pelspleje, men bichon frise og lign. er altså bare en tand for meget for mig.
Men jeg tænker pomeranian lyder til at være ok. For min skyld behøvede de ikke den kæmpe pels, men jeg går samtidig ikke på kompromis med sundhed osv. så jeg kommer nok ikke udenom udstillingsmodellen pelsmæssigt
Jeg sidder og kigger lidt på videoer på youtube, og ja det kræver da en del når man er i gang, men hvis man bare gør det 1-2 gange i ugen og som du siger lige lærer teknikken, så burde det da være til at overkomme
Og så må jeg jo bare ud og invistere i en masse godt udstyr til det, og så lærer hvalpen det fra starten stille og roligt.
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 95 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.005
godt.
De er alle i familie med hinanden og stammer fra kennel topsy som var i D.R.U. men Gtte
døde så kennelen er ikke mere.
jeg vil gerne fortælle mere men skriv en p.b. til mig.Ane
nov 2012
De er så søde dine små
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 95 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.005
Hos os kostede tæver8000kr. og hanner 6000kr. Her er Jessieka med søn Sofus i år 2010
( er herinde som Mario )priser hos Soffies kennel nu ved jeg ikke.
nov 2012
Men ved chihuahua er 10-12.000 ikke helt ved siden af. Det er mest for at få en idé om hvor meget jeg skal forvente at smide på bordet ville jo være super træls at spare op og så have 10.000, men prisen for en hvalp er 16.000 f.eks.
feb 2006
nov 2012
Jeg vil dog ikke lægge mig fast på at få derfra, både fordi jeg har indtryk af at det ikke er så nemt lige at få en derfra, men også fordi ane nævnte en der lød spændende i pb
Hvad skal man vide om Pomeranian? :)