{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
598 visninger | Oprettet:

Ville du vide?? *Aflivning* {{forumTopicSubject}}

Ja jeg står i et dilemma.. Jeg fik en hankat for nogen tid siden, som indenfor de sidste 14 dage er begyndt at angribe Money uden grund, money kan gå forbi ham og så går han til angreb og har flået den stakkels hund til blods flere gange, han gør det samme med min anden kat, som oveni det hele er blevet så bange for at være hjemme, at han har tabt sig meget.

Jeg har haft talt med dyrlægen, kattens værn, div. internater og Inges Kattehjem, de nabefaler alle sammen at jeg enten: Finder et nyt hjem til ham, internater tar ikke voksne katte ind mere på denne årstid eller får ham aflivet. Tre af stederne har de direkte sagt at de ville ønske jeg fik ham aflivet, for at skåne katten for mere.. ¨

Nu er det så jeg tænker, tidligere ejer, hun burde jo få besked fra mig af om at katten bliver aflivet i samråd med dyrlægen og internater og kattens værn.. Men, hun har bare virket så ligeglad de gange jeg har haft kontakt med hende både omkring at det gik fint i starten, at han nu ikke er sig selv og at han må flytte, samt da jeg spurgte om ejerskifte-papirene... skal jeg meddele hende at han får fred og ikke ender som kastebold mere??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ville du vide?? *Aflivning*
  • #1   19. maj 2008 jeg ville kontakte hende, så har du hvertfal gjort din del smiley så kan hun ik komme og klage bagefter, hvis hun så er ligeglad, jamen så har du stadig gjort din del smiley

• #2   19. maj 2008 Det er trist at læse din historie..
    Selvom hun virker ligeglad, ville jeg for god ordens skyld kontakte hende. For så har hun ikke noget at komme efter senere, hvis hun af andre veje, hører han er blevet aflivet..

• #3   19. maj 2008 Nu har jeg skrevet til hende hvad jeg har fået rådet, men at jeg da gerne hører fra hende hvis hun har andre løsninger...

• #4   19. maj 2008 Start med at få ham tjekket igennem hos en god dyrlæge. Aggressiv adfærd er meget ofte smerterelateret. Især hvis den er pludseligt opstået. Hos katte er det ikke ualmindeligt at det er bøvl med munden/tænderne.

Er han vant til at gå sammen med andre katte/dyr? Hvis ikke så har du allerede en del af svaret. Det er en udbredt misforståelse, at katte elsker andre katte. Socialt set er katte meget fleksible. De kan lære at sætte stor pris på selvskab, hvis de er vant til samme, men hvis de er vokset op uden, så er det ikke noget de ønsker.

Hvordan er han ellers? Afslappet, hormonplaget (strinter og jamre), stresset, angst? Ofte er løsningen lige foran os.

• #5   19. maj 2008 Jeg aflivede min AB for en uge siden. Inden jeg kørte afsted fortalte jeg det til tidligere ejer. De støtter mig så heldigvis og synes ikke jeg er det ondeste væsen på to ben.
    Hunden bed en dreng uden varsel.

• #6   19. maj 2008 En opdate herfra:

Jeg fik en tid hos dyrlægen kl 12, jeg valgte min gamle dyrlæge da jeg ved de kender mig og ikke bare vil tro jeg giver op. (Jeg har skiftet dyrlæge, men lige med det her ville jeg frygte de ville tro jeg bare ville af med katten!) Simba blev undersøgt på kryds og på tværs og ingen ting var at se. Jeg har så gjort mit, jeg har indleveret katten ved dyrlægen, betalt for en aflivning, men men! Dyrlægen sprugte om de måtte få til i eftermiddag med at finde et nyt hjem hvor han kunne være enekat og det gav jeg tilladelse til. Alene er han nemlig en sød kat, meget kælen og vil gerne putte.. Han er vant til andre dyr, katte, hunde, osv osv, men han har åbenbart bare ikke været glad ved dem!

Tidligerer ejer har fået besked om at han vil blive aflivet, og det accepterede hun fuldt ud. Jeg vil ikke fortælle hende lige nu at det er muligt han får et nyt hjem, det kan hun få at vide hvis det bliver til noget!

• #7   19. maj 2008 Hvis han ellers er en dejlig kat, så skal han da bare til et hjem uden andre dyr.. Så håber, han får en ny chance..:o)

• #8   19. maj 2008 Karina ja uden tvivl, problemet var bare at jeg ikke kunne have ham i lejligheden mere.. Money var virkelig bange for ham, og min hund som der desværre har været mishandlet i 6 måneder skal ikke tilbage til at være bange og utryg i eget hjem, idet jeg har et barn at tænke på samt en anden kat som Money sagtens kan med..

• #9   19. maj 2008 Nej det kan jeg godt se hurtigt kan udvikle sig til et problem.. Der er flere der skal tages hensyn til.. Du har jo også forsøgt at aflevere ham diverse steder. Så er slet ikke af den opfattelse, du har taget den nemme løsning med en aflivning. Det var kun din sidste udvej.

Så skal vi ikke krydse alt der kan krydses for dyrelægen finder et kærligt hjem:o)

• #10   19. maj 2008 Karina jo det er jeg med på.. smiley Han fortjener det bedste ihvertfald..

Kommentér på:
Ville du vide?? *Aflivning*

Annonce