{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville du/i..
  • #1   1. jul 2008 dt samme som de andre,,men også kigge på temprament og om den er glad for andre mennesker og dyr,,det kunne jeg jo avle vidre på jo smiley

• #2   1. jul 2008 Jeg kigger primært på Hundeweb, når jeg får forespørgsler fra tæveejere. Der kan jeg få de ting at vide, som jeg behøver. Stamtavle, placeringer, antal tidligere kuld og sundhedsstatus. Det er sjældent jeg behøver at vide mere.

• #3   1. jul 2008 Jeg selv ville kræve sundhedsattest der er nyeligt fortaget, jeg ville bede om papier på at hunden er undersøgt og godkendt i forhold til div racerelaterede sygdomme, ville se stamtavlen, udstillingsresultater evt., ville være meget bevidst om hunden kan tilføje de mangler min egen hund har, kontrakt med aftaler på det hele i så fald der skal parres og så tror jeg at jeg også vil vægte meget om jeg svinger med ejer af modpartens hund, ville prøve at sikre mig at der er ærlighed og tillid:-)

• #4   1. jul 2008 Ja ok... jeg vil selvfølgelig også se tæven, eller i det mindste se billeder og hendes udstillingskritikker :o)

• #5   1. jul 2008 Jeg ville ikke have nok i at se billeder af en potentiel han, jeg ville se ham live:-)

• #6   1. jul 2008 Hos cavalieren kan vi bruge hundeweb til en del. Vi har jo hjertescanningen som restriktion og resultaterne er oplyst på hundeweb. De fleste, der tester for PL og øjernlyser deres hunde, får også lavet det officielt, så det kommer på hundeweb. Og ellers er en uofficiel attest fra en dyrlæge på eks. PL lige så god for mig. Så skal jeg jo selvfølgelig lige se den.

Der ud over, kan man jo få oplysninger om stamtavle og tidligere kuld på hundeweb.

Man kan også lave en fiktiv stamtavle, der beregner indavlsgraden - smart!!

• #7   1. jul 2008 Lige en ting mere, som jeg bruger - mine "hunde-kolleger" ! Jeg har et par rigtig gode veninder og også gode bekendtskaber i klubben, som jeg trækker på, hvis jeg har svært ved at beslutte, om en parring er en god idé (man kan dog som hovedregel sige, at hvis man er i tvivl, er det nok en dårlig idé :o) )

Jeg synes også, at gode venner indenfor ens egen race og avl i det hele taget er guld værd! Også når det kommer til at se på ens egen hund. Der skal sommetider andre øjne til at få en til at se, at lille Nuller måske egner sig bedst som sofahund :o)

• #8   2. jul 2008 Ud over at tæven skal have stamtavle og ellers opfylde de betingelser der stilles for at måtte avle på en hund i DKK, ja så skal jeg også kunne lide tævens temperament og udseende før mine hanner får lov at parre dem.
    Tæve ejeren skal jeg også have tillid til, da jeg ikke vil lade min hanhund parre hvis jeg er i tvivl om hvordan de kommende hvalpe vokser op i deres første 8 uger.

Kommentér på:
Hvad ville du/i..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce