Han ødelægger alt.. Hvad gør vi..? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen..
Snoop er 2år og 4mdr. og er en rigtig sød hund som har været rigtig lærenem.. Men men men..
Han har førhen spist sko når vi ikke har været hjemme, og det har vi ikke kunnet få ham til at lade være med, så vi har købt et skoskab til vores sko. Men så i dag da vi kom hjem efter en tur i Bilka, så havde han været oppe på spisebordet og havde taget 2 headsets til mobiltelefon, og en mobiltelefon.. Ja og nu kan man faktisk ikke se hvad det har været før..
Hvad skal man lige gøre for at få ham til at lade være med at æde alle vores ting..?
Vi har snakket om, om det måske ville hjælpe hvis han bliver kastreret.. Men er der nogen der har nogle råd, eller ved om det overhovedet vil han nogen virkning at vi kastrerer ham..?
Gider ikke nogen negative kommentarer, for så sletter jeg bare indlægget igen..
Mvh Kim
mar 2007
Følger: 37 Følgere: 34 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 1.100
mar 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 88 Svar: 399
Han har nok 20 forskellige stykker legetøj, og 3 ben, så det er ikke der, der mangler noget..
Men jeg tror da lige at vi skal afprøve det med at strø lidt guf rundt på gulvet.. Det med et andet rum, det bliver meget svært da vi bor i lejlighed. Men tak for rådene.. Vender lige tilbage hvis der sker forbedringer..
Mvh Kim
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
Får han brugt næsen til en masse øvelser
mar 2005
Mvh Kim
maj 2007
mar 2005
Hvor kan man anskaffe sig sådan nogle bure..?
Det er kun et alenehjemme problem..
Mvh Kim
mar 2005
Vi træner ikke så meget med ham mere, men vi laver da lidt søge lege når vi er ude at gå tur. Men Det er jo overhovedet ikke det samme som da han var hvalp..
Mette H
Det med at sprede tørkost havde jeg faktisk ikke hørt før. (altså det med at sprede det..) så det skal da også afprøves..
Mvh Kim
maj 2007
På nettet som regel. Jeg MENER at der er på QXL i øjeblikket. Også et, der passer til en golden, men jeg kigger lige efter og smider linket herind.
jan 2006
Du kan også putte hans tørfoder i en 1½ liters flaske og så lade ham få det ud, der skal du nok lige holde øje med han ikke begynder at spise flasken *S*
Hvis han er glad for en bold , så brug den til gemmeleg indendøre, 15-30 søgelege giver en træt hund
mar 2007
maj 2007
maj 2007
sep 2004
Følger: 57 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 643 Svar: 3.041
Skulle også til at anbehale dig den med at putte hans foder i en flaske, men der kom rené på banene før mig. her er det en succes, men desværre ikke nogen opgave længere, Nicki har fundet en fidus til at få dem ud *SS*
Held og lykke
maj 2007
Det er simpelthen bare at google og finde et bur, som er stort nok og som passer til pengepungen.
jan 2006
Har du prøvet en af 2 liters flaskerne istedet, de er nemlog mere bløde og derfor sværere at få foderet ud af
sep 2004
René: jeg bruger nu kun ½ l flaske, min hund er jo ikke så stor *GG*, men måske jeg skulle prøve at udfordre ham lidt med en større flaske
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 542
Vi har samme problem med Balto og har netop af samme årsag haft en adfærdsdbehandler fra dch på besøg i dag
Hun ville IKKE anbefale en flaske her da det stresser hunden mere op i det den skal skubbe flasken rundt for at få maden ud
mar 2007
sep 2004
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 73 Svar: 794
Nu kan jeg jo se at han er en Golden og de plejer jo som regel at være rigtig glade for at bære ting. Gem dummier, bolde eller andet legetøj som han skal finde og komme med til jer. Den leg kan man nærmest lave samtidig med at man laver mad og andet. Man kan øge sværhedsgraden på mange måder - eksempelvis ved at gemme det oppe i højden, under noget osv.
sep 2004
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Og en voksen hund skal skam osse trænes, og hvis i har trappet ned på træningen fordi han jo nu er voksen og kan det "en hund skal kunne", så kan det sagtens være problemet.
Han skulle jo gerne bare slappe af/sove når i ikke er hjemme, og det kræver han er træt og velstimuleret.
Så foderet ud på græsset som allerede forslået, og så ellers lidt mental aktivering (helst ingen vilde lege, som kaste bold og den slags -det tager lang tid for hunden at falde ned bagefter)
maj 2007
JEG synes ikke at det er synd. Det skal jo ikke bruges som en permanent løsning, men som en afhjælpning indtil mentaltræningen virker. Man kan jo ikke træne sig ud af et alenehjemme problem på en dag. Hellere komme hjem til en hund, som har sovet hele dagen og både hund og ejer er glad end at komme hjem til en hund, som har været så frustreret at ting er ødelagt og mange mennesker skælder jo hunden ud,. når den ødelægger. Så er "kvalitetstiden" med hunden ligesom lagt?!..
jan 2007
Jeg ved ikke om det er direkte synd at putte hunden i bur, men den bliver i hvert fald ikke mindre frustreret af det. Og jeg ville ikke byde min hund så lidt bevægelsesfrihed som der er i et bur en hel dag (osse selvom det er et stort bur).
Men vi har jo hver især ret til vores mening. Jeg ville bare ikke benytte det til så "lille" et problem som det lader til at være. Den ødelægger jo ikke hele huset, men tager hvad den lige kan finde af løse genstande og det kan undgåes ved at lægge dem væk, til det begynder at virke med træningen
maj 2007
Vi er enige et langt stykke hen ad vejen. Men nej, jeg vil ikke synes at det er synd for en hund at være i et bur om dagen, indtil man får rettet op på problemet. Vores hunde er vænnet til buret indtil Lotus blev steriliseret, men vi bruger det aldrig mere, så det er ikke fordi jeg forsvarer mine egne dispositioner. Jeg har bare erfaring fra andre om at det er SUPER at bruge et bur i den tid man træner alenehjemmeproblemer:-)) Men ja, først skal ALT spiseligt og ikke spiseligt fjernes:-)
maj 2007
Meget kort, for vi to bliver aldrig enige, kan jeg se:
Oraklet skriver Citat: "Jeg ved ikke om det er direkte synd at putte hunden i bur". Og det er DET jeg svarer på. JEG skriver heller ikke at man bare skal smide hunden i buret og så forsvinder problemerne. Men JEG har erfaring fra en del retrieverejere at det er en god ting INDTIL træningen er lykkes. Du skriver at hunden skal have et rent ryddet rum?? Jo tak, men er du klar over, hvor mange hunde, der spiser paneler, dørkarme og tapet??
Og SÅ ikke mere fra mig her, for dette bliver vi aldrig enige om:-))
mar 2006
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 135 Svar: 326
Jeg synes helt klart i skal kontakte en adfærdsbehandler og så få problemet behandlet ordentligt fra bunden af.....
nu ved jeg ikke hvor i bor henne af, men min søster er uddannet professionel adfærdsbehandler i foreningen PAFF ( www.paff.dk) og kører gerne ud til folk i østjylland.
I kan da altid prøve at ringe og høre og få nogle proff. råd....
mona Christensen Tlf: 86 91 05 33
www.hundefarmen.dk
men ellers findes der adfærdsbehandlere i resten af landet også
mar 2006
det er uhyggeligt at folk rent faktisk kan kalde sig adfærdsbehandler uden at have lært noget om det og have erfaring osv.
Foreningen PAFF som jeg skrev om at min søster har taget sin uddanelse i er den mest kendte og indholdsrige i hele danmark.
Hun har haft Lone Greva som underviser (der er den mest kendte adfærdsbehandler i danmark)
-og uddannelsen tog 4 år mener jeg.
jan 2007
Men synes så osse der er en tendens til at man skal have sådan en ud til ALT, uanset hvor "lille" problemet er. Er hunden ikke renlig når den er 4 mdr -adfærdsbehandler, har hunden spist EN sko ved EN lejlighed -adfærdsbehandler osv.
Noget af det er altså almindelig sund fornuft og en smule indsigt i hundens normale adfærd.
Mette -kan godt se det var lidt dumt formuleret. Nej jeg mener ikke det er hverken mishandling e.l. at have hunden i bur når man ikke er hjemme. Men jeg synes det grænser til at være synd for den, at den i så lang tid (hvis vi antager man arbejder 8 timer) skal være begrænset til så lidt plads (Møffe ville blive fuldstændig hysterisk af det)
Jg ved godt at du ikke mener det som en permanent løsning, men hvorfor ikke bare starte uden bur, og så undlade at lade ting ligge fremme? Skulle det så mod forventning ikke hjælpe kunne man jo evt tage buret op til genovervejelse (selvom det er imod alle mine principper).
Et børnegitter er ose en udemærket opindelse, så kan hunden begrænses til f.eks. køkkenet som dog giver noget mere bevægelsesfrihed end et bur.
mar 2006
børnegitter er jeg også klart med på
og jo jeg synes da også at adfærdsbehandler er sidste udvej.... på en måde... for når man rent faktisk ikke ved det og så prøver noget man hører der og der og fra den ene og den anden... ja så kan det faktisk i flere tilfælde godt forværre tingene...
- for er hunden det drejer sig om en mentalt hård hund eller er den meget følsom??? og er det fordi den er stædig og trodser / prøver af ?? eller ved den det rent faktisk ikke osv....
alt efter hvad problemet er skal der handles forskelligt. og når man som hundeejer ikke kan se det / ved det er det så ikke bedst at finde ud af det i starten i stedet for at risikere at forværre tilstanden.. ???
jan 2007
Self kan det gå galt på trods af god træning og man så alligevel må søge hjælp. Men jeg har kam set folk undrene spørge herind "hvad er det?" når folk har spurgt hvordan de har trænet alene hjemme.
Eller: Min hund på 3 mdr er endnu ikke renlig, hvad gør jeg???
Man burde vel vide inden man køber hund, at den skal lære at være alene hjemme og at det er helt normalt at en hund ikke er renlig endnu når den er 3 mdr?
maj 2007
Uha, tro ikke at jeg ikke har prøvet det. Min gamle golden tog konsekvent ALLE sko han kunne få fat i. Han ødelagde dem dog ikke, men stillede dem meget gerne i haven i regnvejr. Så i 11 år stod der kun sko i forgangen og på badeværelset og de stod KUN på hylder. Så jo, jeg er enig med dig. Væk med tingene. MEN jeg har en veninde, som havde samme problem som trådopretter. Hun valgte et bur og MEGET alenehjemmetræning og 2 uger senere var problemet løst. Hunden har dog ike sluppet buret endnu (af egen fri vilje). Det står i bryggerset og står åbent og ofte lægger han sig derind. HUN var glad for buret i de tilfælde hvor hun var nødsaget til at forlade ham i et par timer ad gangen, for når hun kom hjem, havde hun en glad og energisk hund og hun var selv glad, fordi hendes hus var "urørt". Men som skrevet flere gange: Det skal bruges med omtanke. Vi bruger IKKE bur til vores og de går i hele huset, men vi HAR et bur, som vi brugte inden Lotus blev steriliseret. Når vi var hjemme, stod det her i arbejdsværelset, helt åbent og begge hundene NØD at ligge i det. Men nu er det jo unødvendigt:-))
jan 2007
Møffe er osse rigtig glad for sit bur, som stod i stuen da hun skulle vænnes til det (bruger det i bilen), og hun lå gerne derinde og slappede af om aftenen. Men hun kunne til enhver tid gå fra det.
Helt enige bliver vi ikke, for uanset hvad min hund ødelagde så mener jeg ikke at den skal ligge på så lidt plads en hel dag. Jeg har valgt at få hund, så må jeg jo tage med hvad den evt ødelægger indtil jeg finder ud af at gøre den tryg og glad ved at være alene hjemme.
-men lad os enes om at være uenige:o)
maj 2007
LOOL*... DEN er jeg med på. Og hvor ville verden være trist, hvis vi alle var ens og enige:-))
aug 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 32
Jeg går ud fra han gør det enten af kedsomhed/ensomhed... hvor meget er I sammen med ham om dagen, og hvad laver I?
Læste at han har masser af legetøj - hvad slags har han? det er jo en smagssag hvad de forskellige hunde anser som "godt" legetøj... læg mærke til hvad det er han bider i, måske I kan finde noget af lignende materiale?
Der findes også nogle "aktivitetsbolde"... hvor man propper godbidder i og så skal hunden trille bolden/anstrenge sig for at få dem ud. Det kan vist også gøres med en flaske... eller en sok med knude på... alt er relativt. Sørg for at der er noget, han kan holde sig beskæftiget med, når han er alene. (Det er kedeligt at kede sig :-P)
Du/I behøver ikke svare på mit indlæg. Held og lykke med det!
p.s. Jeg læste noget om et bur... og som fodnote vil jeg sige, at jeg tror ikke dét at begrænse hans bevægelsesfrihed vil mindske tilbøjeligheden til "vandalisme"/sterotopier... den ene dårlige vane afløser den anden, hvis du forstår.
mar 2005
der er kommet rigtigt mange gode råd, og jeg tror vi vil prøve at få fat på en ekspert som der rådes til, øge træningen, med søgelege og den slags, desuden tror jeg jeg vil til at tage ham med ud til mine heste, hvor han kan løbe frit og måske kan han i en lang snor komme med ud på mine ride ture :o)
nu har vi også en garage hvor vi har et par gamle sofaer og noget, han har tidligere været derude, men der er meget lydt og ham der bor ovenpå der klagede over at han kunne høre snoop gå rundt, men jeg tror vi vil få isoleret bedre så det ikke generer og så kan han igen være derude, plus at vi stadig arbejder på at det andet også kan lade sig gøre.
det er planen lige pt. men kan da godt være vi kommer tilbage igen efter flere gode råd he he..
mange tak allesammen.
/Ditte
mar 2005
hej hvor meget vi er sammen med ham tja... det er jo nok der vi har problemet i det hele taget, for vi er meget væk, alt for meget, og den sag arbejdes der på :o)
jeg (ditte) har pt 2 jobs et fuldtids og et deltids, hvilket betyder at i alle hverdage er jeg væk mellem 6 og 10 timer, og i weekenderne er jeg ofte væk ca 10 timer om dagen, mit deltids arbejde er dog sagt op pr. 1 januar. men så har jeg også heste hvor han ikke har været med ud, det kommer han så til fra nu af.
kim er lastbilchauffør og er væk 2 dage af gangen, så han er væk alle hverdage mere eller mindre hele dagen. og har så fri i weekenderne altid..
han har pivdyr, ben, tennisbolde og reb...
men du har ret det han tager herhjemme er ofte skosålerne og gummiting, han tager ikke stof og sådan noget heldigvis så sofaen er fredet endnu :o)
mar 2005
jep, du og mange af de andre der har svaret har ret, vi må simpelthen komme i gange med mere stimulering/træning.
så det er planen, plus at vi som sagt arbejder på at få mere tid hjemme ved ham, eller til at tage ham med os ud.
Han ødelægger alt.. Hvad gør vi..?