{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.462 visninger | Oprettet:

Zita B
Zita B
Emner: 1 Svar: 2

Indendørs træningsområde søges {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke om indlægget er tilladt, men nu forsøger jeg - håber, der sidder nogen derude, som kan hjælpe mig smiley

Jeg har nogle få hundetræningshold og underviser tirsdage kl. 17-20 (pt.). Nu bliver det snart vinter, og vi har brug for et sted at være indendørs fx en ridehal/lagerhal med rimelig fast bund. Vi passer selvfølgelig godt på stedet, og der er kun få hunde ad gangen.

Så har du en hal, du kunne tænke at leje ud i perioden oktober 2021 - april 2022 i områderne omkring Allerød, Birkerød, Virum, Hørsholm mf. så kontakt mig straks smiley

Bedste hilsner fra

Zita

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indendørs træningsområde søges
  • #1   11. aug 2021 Hvorfor kan i ikke træne udendørs selv om det er vinter?
    Jeg har ikke haft problemer med det, ikke engang med min kuldeskær DP:er.

Men ud og bank på dørene hos rideskoler og firmaer med store haller.
    Ønsker dig held og lykke med dit forehavende.

• Zita B
    Zita B Tilmeldt:
    aug 2021

#2   11. aug 2021 Tak for dit svar. Både pga. lysforhold (underviser 17-20, hvor det er mørkt) og så har jeg ikke lyst til at undervise i potentielle minusgrader 3 timer i træk smiley

• #4   11. aug 2021 En ridehal er der også - grader i det eneste der forskel med den er bunden ikke er bundfrossen og så man beskyttet mod nedbør og blæst. Men ridehaller er oftes bløde bund.

Men du er nød til ud at søge i dit område. Men tror de fleste ride haller takker nej, pga det er i det tidsrum folk har tiden til at ride og 3 timer er lang tid at lukke hallen.

• #5   11. aug 2021 Man kunne gøre lige som rigtig mange andre træningssteder gør om vinteren.
    Nemlig træne om dagen enten lørdag eller søndag.

• #6   11. aug 2021 Jeg forstår så slet ikke reaktionerne på ts spørgsmål, rigtig mange trænings pladser tilbyder indendørs vintertræning, det er hverken nyt eller underligt.
    Hvis der ikke er mulighed for lys på pladsen, man træner agility og bare for at vejret ikke forstyrre for meget. Jeg har været super glad for de muligheder vi har haft, også fordi vinter prøver foregår indendørs, i flere decipliner, så er det fedt at ha prøvet det.

• #7   11. aug 2021 Maja, som Ansofie skriver, så er der næppenogle rideskoler der vil låne deres ridehal ud i tre timer.
    Der vil vel hellere være nogle firmaer der låner deres haller ud, da de nok selv bruger deres haller til deres varer, maskiner mm.
    Og nej, det er ikke nyt med indendørs træning, men det findes ikke ret mange steder.
    Men som jeg skrev i første opslag, så ønsker jeg da TS held og lykke med he des foretagende.

• #8   11. aug 2021 Jeg må tilstå at jeg synes det er ret fedt at have muligheden for at gå over i laden. tænde lyset og træne stuedressuren, nosework, rallyøvelser osv indendørs på vinteraftenerne smiley Jeg har også deltaget på indendørs hold i DKK LP om vinteren. Det er dælme rart og komfortablet smiley Så jeg kan ikke se hvorfor man ikke skulle benytte den mulighed.
    Selv træner jeg mest DcH programmet og underviser også i det og ja, det foregår udendørs i week-enden om vinteren; vi har jo mange øvelser der på ingen måde lader sig træne indendørs smiley Og når man selv har hold og selv går på hold så bliver det hurtigt til mange timer.
    Mht indendørsarealerne så har jeg oplevet at de fedeste steder at træne var fx i tomme lagerhaller - dem er der åbenbart en del del af rundt omkring smiley Ridehaller har været knapt så fede; bunden er simpelthen ikke særlig fed at skulle gå rundt i i flere timer: den er tung. Og man vil opleve at nogle hundeførere bliver ret frustrede over at nogle hunde har ret meget fokus på hestepærene smiley

• #9   11. aug 2021 Jeg har haft heste stående på Nordsjælland, og vi udlejede vores ridehal til hundetræning....det samme gjorde 3 andre gårde i nærheden. Det er ret normalt, så at udskamme TS, er altså noget pjat! Om hun skal træne udendørs eller ej kommer heller ikke andre ved.

Mit bedste bud er at stemme dørklokker hos dem, der har private ridehaller.

• #10   11. aug 2021 Rikke, der er da ikke Nogen der udskammer nogen............

• #11   11. aug 2021 Garbogaard måske? Det ligger i Skævinge.

Jeg er også stor fan af indendørs træning om vinteren smiley

• #12   11. aug 2021 Har lige kigget google maps, måske der er for langt væk, men forholdene er vældig fine!

Der mangler nu et sted i det område du søger.

• #13   11. aug 2021 Jeg har haft stor fornøjelse af at træne indendørs i vinterhalvåret, og mange der træner andet end brugsarbejde, træner netop indendørs i vinterhalvåret.

Der er bare nogle, som skal hælde deres galde ud i alle tråde. TS, hop du bare let og elegant hen over de indlæg, det gør vi andre også smiley

Der hvor jeg havde hest stående for små hundrede år siden, lånte vi hallen ud, når vi alligevel ikke brugte den. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være voldsomt anderledes på Sjælland. Jeg håber du finder noget, du kan bruge smiley

• #14   11. aug 2021 Jeg er godt nok også glad for at kunne træne indendørs i vinteren.

Vi er heldige i Nordsjælland, at en hel del gerne lejer sin ridehal, eller lager ud til hundetræning smiley

Mit agility og hoopers hold er i ridehus med kunstgræs over det hele.

Ridgeback hold (Rally, tricks, fitness og lydighed) i ridehus med rigtig god velholdt fiberbund.

Nosework i indendørs kæmpe savværk hal.

Garbogaard har også rigtig fin hal med kunstgræs smiley

Så TS, det bedste du kan gøre er at ringe rundt og forhører dig smiley

• #15   12. aug 2021 Dengang jeg løb agility og boede i Københavnsområdet var vi nogle stykker der var gået sammen om at købe en agilitybane. Om sommeren brugte vi et græsareal i det beboelsesområde en stor del af os boede i. Om vinteren lejede vi en af hallerne på en rideskole. Det eneste tidspunkt vi kunne få den var søndag aften fra 20-22. Men det var egentligt et OK tidspunkt. Jeg har også trænet DKK LP i en lagerhal ved Greve ret sent om aftenen fra 20-21. Jeg tænker at hvis man er villig til at gå lidt uden for de mest populære tidspunkt fra 19-20 så er der ganske sikkert muligheder. Men man skal som andre siger ud og stemme dørklokker: Personligt fremmøde er den del mere effektivt end mails, sms eller telefon smiley

• #16   12. aug 2021 Har du tjekket mulighederne på https://hundehaller.dk/ ?

• #17   12. aug 2021 og mange der træner andet end brugsarbejde, træner netop indendørs i vinterhalvåret.

Hmm .. jeg træner vel det der går under betegnelsen "brugsarbejde" ? - og vi rykker også indendørs, hvis vi har mulighederne for det smiley

• Zita B
    Zita B Tilmeldt:
    aug 2021

#18   12. aug 2021 Tak for de flere brugbare svar. Tænker tråden gerne må holdes på sporet, så det ikke bliver en diskussion om, hvorvidt man skal træne indendørs eller udendørs om vinteren. Jeg vil gerne tilbyde mine kursister indendørs træning, hvilket er noget de rigtig gerne vil smiley Jeg kender hundehaller.dk, men som en af de andre sagde, så mangler der noget i mit område. Skævinge er for langt væk for mine kursister, er ellers selv glad for at træne på de lækre faciliteter derude smiley

Kommentér på:
Indendørs træningsområde søges

Annonce