{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.711 visninger | Oprettet:

Hvordan gør du hunden klar til udstilling? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har anskaffet mig en fransk bulldog og meldt ham til baby-klasse på DKK-udstillingen i Roskilde d. 4/5.

Jeg er komplet ny inden for udstilling, og har derfor meldt mig til et foredrag for nye udstillere. Men samtidig vil jeg gerne høre fra jer, hvordan i gør hunden klar (klipper, vasker, tørrer osv) inden en udstilling. Hvad gøres på dagen og hvad gøres dagen inden?

Hvad skal jeg have indkøbt inden?
Og hvad skal medbringes på dagen?

Håber meget nogle af jer søde mennesker vil være behjælpelige, så vi får en god oplevelse

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan gør du hunden klar til udstilling?
  • #1   3. apr 2013 Åh gud! Han er da slet ikke til at stå for!
    Han er for nuser smiley

Held og lykke på jeres første udstilling!

Og undskyld for OT smiley

• Mona Ø
    Mona Ø Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 2 Emner: 8 Svar: 101
    #3   3. apr 2013 nårrrh nogle søde rynker smiley hehe man får jo helt lyst til at kysse den og nusse den smiley

• #4   3. apr 2013 Indkøb, en god udstillingsline som ligger godt i hånden. Nogle godbider med mindre du laver dine egne, ikke køb dem for store,

Træning træning og træning,

Vask dagen før, børste tænder hvis det er kalksten. Klip negle

Nogle køber sådan noget glans spray som giver pelsen et skinnende udsende.

• #5   3. apr 2013 Først og fremmest tillykke med din skønne hund!

Det er jo forskelligt fra race til race, men jeg bader Kioko og føntørre ham (pga. hans pels).
    Så klipper jeg ham der hvor han skal klippes til (særligt ører, poter, også under poterne, "bukser")..
    Vænner ham til udstillingslinen i GOD tid før udstillingen, da den føles anderledes end andre snore.

Du skal bruge:
    Udstillingsline
    SUPER gode godbidder

Derudover er det en god idé at medbringe:
    Børster, kamme, sakse (hvad der skal til, for at få din hund til at shine).
    En klapstol er uundværlig!
    Mad til dig og hund
    Drikke til dig og hund
    Vaccinationsattester og andre vigtige papirer.

Tror det er det vigtigste. Også en god idé med et bur, men behøves ikke.

• #6   3. apr 2013 Jeg klipper kløerne et par dage før.

Skulle jeg klumre og klippe for langt, har jeg ikke en hund, der halter på dagen.

• #7   3. apr 2013 Vi står bare op og tager afsted smiley
    Vores hunde skal hverken klippes eller vaskes. Pelsen holder sig selv.
    Vi klipper negle og potepels nogle dage før.

• #8   3. apr 2013 Jeg klippede Castello i løbet af ugen op til, og så kom han i bad aftenen inden, eller om morgenen hvis der var tid (:
    Udover dit foredrag ville jeg måske se om der var noget ringtræning i nærheden af dig, så du kan nå at komme af sted et par gange.
    Jeg læste selv bogen "Hundeudstillinger - en herlig hobby" inden jeg tog afsted på min første udstilling, der er vidst også en god huskeliste i den bog smiley

• #9   3. apr 2013 Hvis ikke du allerede har været det, så kom afsted til noget ringtræning. De fleste steder møder man bare op de gange man kan. Der kan du både få at vide, HVAD det er du skal i ringen og HVORDAN du gør det bedst. Men højst sandsynligt kan du også få lov til at låne nogle forskellige snore og finde ud af hvad du og hunden synes bedst om.
    Nummerholder kan du altid købe på udstillingerne.

Sørg for at holde hans kløer korte. Det ser pænest ud og giver den bedste gang/ holdning, men er samtidig også det sundeste for ham. Det samme med tænderne.

Med en kortpelset hund ville jeg vaske 1-2 dage inden udstillingen. Så er han stadig ren og lækker på dagen, samtidig med at pelsen har nået at lægge sig naturligt igen.

Mine egne bliver vasket dagen inden. Jeg bruger to gange shampoo, men ingen balsam. Derefter bliver de fønnet til de er helt tørre for at undgå forkerte hvirvler. Der bliver de så samtidig også børstet igennem.
    Hvis der er god tid på udstillingen, bliver de børstet igennem først på dagen, men ellers bare lige inden vi skal i ringen. Jeg bruger noget der hedder Liquid Silk, som gør pelsen lækkert blød og meget nem at rede ud.
    Inden jeg går i ringen varmer jeg altid hundene lidt op, så de kan præsentere sig bedst muligt. Det er også der jeg giver lidt godbidder, så de er ekstra opmærksomme i ringen.

• #10   4. apr 2013 Jeg børster hundene rigtigt igennem 2-3 dage før, så på dagen kan vi bare stå op og køre afsted! smiley Vi holder kløerne korte, så det tænker vi heller ikke over inden.. Når vi er ankommet til udstillingen børster jeg hurtigt hundene igennem inden jeg skal ind med den første af dem(tre styks, i forskellige klasser ;))..
    Hvis jeg skal gøre lidt ekstra så vasker jeg den mindstes poter dagen inden - hun holder dem nemlig ikke hvide ret lang tid af gangen :o)

Og for guds skyld husk! Ikke noget flagrende tøj, høje hæle eller lignende! Pæne flade sko, et par pæne neutrale bukser(Sort vil være OK til din FB :)) og en neutral jakke/trøje..
    Ringtræning kan også varmt anbefales når både du og hunden er nybegyndere!

Ellers så held og lykke! smiley Vi kommer også i Roskilde med vores tre - der er jo kvalificering til CRUFTS om søndagen, så vi kan da ligeså godt prøve om det kan lykkes smiley

• #11   4. apr 2013 Et par dage før bliver der klippet negle, på selve dagen står vi bare op og køre.

Lige inden Berta skal i ringen, bliver hun tørret over med en fugtig klud (for, at fjerne evt. løse hår).

Lækre godbidder = partypølser

Vi bruger altid pølser, når vi træner ringtræning, og bruger pølser til udstilling. Til alm. lydighed bruger jeg alm. godbidder... - min mand mener jeg er tosset, men jeg tror Berta godt kan kende forskel på, hvilken type træning vi skal i gang med, efter hvilken godbid jeg finder frem.

Så har vi selvfølgelig også en udstillingsline.

Jeg vil også anbefale dig, at få lidt ringtræning inden!

Min mands datter, er vild med FB - hun har sin egen - og hvis det passer tidsmæssigt, så kommer vi også og kigger på FB, så måske vi ses i Roskilde smiley

Hvor er det en lækker lille fyr du har fået dig smiley

• #12   4. apr 2013 Tusind tak for svar alle sammen smiley

Ringtræning har jeg også tænkt mig, men vil gerne lige have han får den sidste vaccination først, hvilket sker på mandag. Så er han også lige noget at falde til og vi kender hinanden en smule. Hentede han nemlig i tirsdags, så det er jo meget nyt smiley

Held og lykke til jer der også skal afsted - og sikke dejlige vuffer i alle sammen har smiley

Kommentér på:
Hvordan gør du hunden klar til udstilling?

Annonce