Intens træning - Hvordan gør du?:) {{forumTopicSubject}}
Der er rigtig mange hundejere som af den ene eller anden grund træner med deres hund. Nogle gør det for hyggens skyld, nogle for at konkurrere og andre for at træne uønsket adfærd væk.
Hvis du sætter dig for at træne en bestemt ting med vovsen hvordan bærer du dig så ad?:) Træner du hver dag? Flere gange om dagen? Og hvilken metoder bruger du?:)
Vi har tit debatteret emnet, at lære hunden at gå pænt:) Der findes rigtig mange forskellige måder at træne på, men hvad virker for dig og hvorfor?:)
Har du en hund med adfærdsproblemer? Hvis ja, er det noget du træner? Træner du intenst for at gøre det bedre? Eller lever du med det som det er?
Håber det gir bare lidt mening;)
jun 2010
Følger: 81 Følgere: 87 Hunde: 1 Emner: 130 Svar: 1.335
Jeg træner positivt og bruger også klikker :o) Jeg skælder ham ikke ud men viser ham hvordan han skal gøre ved hjælp af ros og kontakt :o)
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 96 Svar: 1.497
Ja nu har jeg jo så blot en hvalp på 5½ måned, men vi træner da en hel del, og er allerede kommet på konkurrencehold til træning.
(Og må da vidst heller (inden jeg får bidt hovedet af) skrive at jeg er meget obs på hvornår hun ikke kan mere. Plus at jeg er meget obs på at det ikke kører for højt for ikke at skabe en stresset hund, og alt træning er med indlagte legepauser).
Efterhånden træner vi egentlig kun lidt på turen, da det er det der passer hende bedst nu. Da hun var yngre trænede vi mere intenst da hun simpelthen var enormt sulten efter det.
Nå vi træner intenst træner vi ca. 20 min. og så selvfølgelig med pauser imellem. Vi træner kun det hun pt synes er sjovt at lave. Derfor træner vi aldrig kun en ting, men variere og Dixie styrer hvad der bliver trænet ud fra hvad hun finder mest interessant
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 346 Svar: 14.168
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 96 Svar: 1.497
Hihi. Ja så kort kan man jo også sige det!
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 346 Svar: 14.168
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Men lige nu har jeg et mål at ville lære ham to bamser, som han skal touche. Han fatter det ikke, så vi træner to gange om dagen i 10-20 minutter, til han ikke gider mere.
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.957
Intens træning - Hvordan gør du?:)