{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

Adfærdsbehandler - Tage fejl? {{forumTopicSubject}}

Som nogle af jer nok ved, kontaktede jeg en adfærdsbehandler over internettet, da Freyjas angst for fremmede mennesker og hunde var blevet for voldsom. Jeg nævnte alle de ting hun gjorde når hun mødte noget farligt, og forklarede hvordan hun reagerede så behandleren havde den bedste mulighed til at forstille sig vore situation. Til sidst i e-mailen skrev jeg, at min drøm var at tage Freyja med i en hundeskov, men jeg mente ikke det var aktuelt lige på det tidspunkt, når hun var så bange.
Behandleren mailede mig så tilbage, at jeg sagtens sagtens kunne tage hende med i en hundeskov. Faktisk lød det næsten som om jeg bare skulle "kaste hende ud i det". Jeg var selv i tvivl om svaret, da jeg var sikker på Freyja så ville dø af chok/stress, men da jeg forhørte mig om Risskov hundeskov herinde, hvor jeg blandt andet fortalte om Freyjas problem, fandt jeg hurtigt ud af at jeg ikke var den eneste der syntes det var en dum idé.
Så mit store spørgsmål er; Har I oplevet at en adfærdsbehandler har været fuldstændig gal på den?
Jeg undgik hundeskoven, og begyndte en mere intens træning (og rolig) herhjemme, som har givet pote på mange områder, uden at hun er blevet stresset. Så det går meget bedre for Freyja nu, men venter dog stadig med hundeskoven ;o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adfærdsbehandler - Tage fejl?
  • #1   10. apr 2009 Chrizzeeel... AKA tavlemafia mafioso... .
    Netop.
    Jeg holdte også ved at jeg ihvertfald ikke ville tage hende i hundeskov før jeg selv syntes hun var klar, så må hende adfærdsdamen sku råbe så højt hun vil :o)
    Jeg læste også selv den med hundesvømningen igår. Det var virkelig også helt sindsygt.

• #2   10. apr 2009 Det gør ikke noget at være lidt hippie agtig en gang imellem :oD

Jeg har ikke bestilt et forløb (heldigvis) men derimod bare skrevet en mail. Jeg læste om hende på hendes hjemmeside, og hun lød virkelig sød og velvidende. Men jeg tror hun ikke tog problemet så seriøst som det var/er, selvom jeg gjorde mit bedste for at forklare det til hende i mailen.

• #3   10. apr 2009 Jeg vil sige, at selvfølgelig kan en adfærdsbehandler tage fejl ;o)

Og det, at "behandlingen" foregår over mail og ikke IRL er en indikation for mig om, at hun måske ikke er den mest seriøse i verden.

• #4   10. apr 2009 De tager helt sikkert fejl, faktisk vil jeg sige der nok er flere der ikke aner hvad de laver end dem der gør, mine forældre har også haft fat i sådan et fjols. På de råd de fik lød det mere som om hun troede det var et barn de skulle opdrage end en hund.

Jeg har ikke meget til overs for hunde adfærdsbehandlere.

• #5   10. apr 2009 Jeg personlig vil ikke gi dig et råd, før jeg har set hunden, da der er flere ting der skal ses på, det er jo ikke bare hunden, det drejer sig om.. men også samarbejdet mellem hund og fører.

Men som sagt, så er der nogen der får et stykke papir på at man har tage en uddannelse, i velfærd om hund... og kan kalde sig behandler..

• #6   11. apr 2009 Ja som andre har skrevet før; man tager ikke imod råd fra en som ikke kender dig og din hund! Seriøse/dygtige adfærdterapeuter giver mig bekendt heller ikke den slasg råd uden at se hunden først og sætte sig ind i problemet!
    Håber du får løst problemet, men håber også du vil overveje en anden adfærdsterapeut.

• #9   11. apr 2009 <b>TIL ALLE</b>
    Mange tak for jeres svar.
    Bare rolig, jeg har ikke "bestilt" rådgivning, men blot forhørt mig om problemet, da der på hendes hjemmeside også stod at hun gerne modtog spørgsmål over mail.
    Men problemet er blevet meget bedre, efter jeg selv trænede hende, så det er bare super ;o)

Kommentér på:
Adfærdsbehandler - Tage fejl?

Annonce