889 visninger
|
Oprettet:
Avl uden udstilling?? {{forumTopicSubject}}
Vi har jo fået Rasmus ( rød ruhåret gravhund) han har DKK tavle og meningen er at jeg vil lade ham udstille og bruge ham i avlen, hvis han er god nok.
I dag på vores daglige gåtur blev jeg stoppet af en dame, som havde en ruhåret tæve hun gerne ville have parret.
Det kunne kun gå for langsomt, men da Rasmus lige er flyttet ind, så skal han ikke i avl allerede, men det fik mig til at tænke??
Kan man få DKK tavle selvom hunden ikke er udstillet, men ellers er godkendt jf avlsrestikstioner?? Og skal gravhunde have brugsprøve også for at kunne indgå i avl??
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.350
Om gravhundene skal have brugprøve kan du se under DKK's hjemmeside.
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 256
http://www.hundeweb.dk/dkk/public/openPage/tjenester/avlsrestriksjoner/raseData.html?RAID=1487
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 4 Emner: 27 Svar: 154
Bolette; jeg har stirret mig blind på den side og kan simpelthen ikke gennemskue om der skal brugsprøve til eller ej??
mar 2009
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 13 Emner: 54 Svar: 1.376
Fx. kan siges at vores Qira har store ører ift. standarten, og derfor har vi valgt en han med små ører til hende.. Dette kunne vi godt nok også selv se, men nogle gange er det bare bedst at høre det fra andre også; ellers kan man meget nemt stirre sig blind på din egen hund
maj 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 1.750
Mht udstilling så synes jeg lige du skulle tage på en udstilling først og se hvordan det går. Man skal også være lidt selvkritisk og tænke over hvilke positive ting ens hund kan tilføje racen og ikke kun avle fordi man synes ens hund er sød - sådan har alle det jo med deres hunde
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.979
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 256
Jeg faldt over denne her også - syntes ikke der står noget om at de skal brugsprøves for at være avlsgodkendt, men jeg ved det ikke.
http://dgk.dk/av/avlstjeneste
nov 2008
Rikke; som skrevet så bliver det slet ikke aktuelt og som skrevet vil jeg på udstilling for at finde ud af om han er velegnet
Nicolai & malene; Han vil blive øjenlyst og rygfotograferes uanset hvad de når frem til.
Man kan på GHK se hvem der er blevet øjenlyst og rygfotograferet og jeg mener at det er alfa omega at man avler på raske og sunde hunde
maj 2006
Bliver bare så ked af det på jeres races vegne når nogen (damen) ikke har større overvejelser omkring deres avl
nov 2008
Nu har jeg jo smidt x antal kr i en hund med den "rigtige" farve ( for mig ) og ligger et stort arbejde i ham, så er det jo tosset ikke at gå hele vejen
Når det så er sagt, så er der mange ting Rasmus skal lære inden han skal på udstilling. Han har ikke oplevet så meget af en 1 års, så vi skal lige forme ham lidt først og ikke mindst til en del ringtræning hihi
Jeg regner med at tage ham med på udstilling til efteråret, hvis han er klar og ellers så venter vi blot til han er klar.
Han er en sød hund, så det skal såmænd nok komme
maj 2006
Det er sgu den rigtig indstilling...
Avl uden udstilling??