hundeskov? hundeskov?
hej, nogen der ved om der ligger en hunde skov i viborg?
og hvad er reglerne ?
må hundene godt rende løst?
og hvordan er det med muskel/kamp hunde?
ikke at jeg har en.. ejer en smuk fransk bulldog.. som vidst ikke går indunder disse "farlige" racer..
jeg tænkte på her den anden dag.. en fransk bulldog er det egentlig ikke en muskel/kamp hun som er arvlet til selskabshund?
hvordan kan de være sikker på at disse hunde ikke kan lave ligeså stor skade og hvis de nu også bliver ulovlige og reglerne for amstaff, dobermann, og rotweiler også bliver gældene for de franske bullerbasser hvordan skulle de få en mundkurv på ? :S bare en tanke..
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.099
Dernæst, en fransk bulldog er ikke en kamp/muskelhund som er avler til selskabshund. En fransk bulldog er en fransk bulldog, som er en selskabshund.
Og til sidst, så få lige styr på hvilke hunde der rent faktisk er omfattet af forbuddet. Det er rotten og doberen nemlig ikke.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.759
mar 2010
Nu giver det jo absolut ingen mening at tage sin hund med i hundeskov hvis den har snor på, så jo jeg vil mene at det er meningen at de skal rende løs.
Lige en anden ting, der sker rigtig mange overfald på hunde i disse hundeskove, så overvej lige en gang til om du ønsker at det skal kunne ske for din hund
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.342
En snor i en hundeskov er lig med problemer..... vil råde dig til at lade være med at tage snor på.. nu er jeg flittig bruger a hundeskove.. og har kun set dårligt med snore blandt så mange løse hunde. så snart snoren er af kan alle med alle. men er snoren på , er der en hund bundet, fanget, og fast spændt, det dur bare ikke .. af hvad jeg har set. er kommet i hundeskoven i 5 år .
din frankebuldog tror jeg ikke nogensinde kommer på nogen liste. hverken forbud eller obs liste.
doberman er ikke på nogen liste endnu.
men rottweileren er på obs listen, det vil sige den kan blive ulovlig i 2013..
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
mar 2010
jan 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 10
mar 2010
(link fjernet)
OBSlisten
http://hundenyheder.dk/hundelovens-observationsliste/
Så ved du det til en anden gang.
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.817
<b> Jeg kender skam godt reglerne, dem behøver du slet ikke bruge din tid på at forklare mig
Ok, så det er med fuldt overlæg, at du så vælger ikke at vise det, eller.....?
Fopr det er jo som Kai siger.....man SKAL ikke, - man KAN slippe sin hund løs uden visse betingelser.
mar 2010
maj 2008
Ok, - men hvad er så dit formål med at bilde folk ind, at de SKAL slippe deres hund i en hundeskov?
mar 2010
men mere som i "det er det, der er hele ideen med de indhegnede områder".
Men nogle af jer læser kun de skrevne ord og kan ikke selv tænke sig til en anden mening.
maj 2008
<b> Først og fremmest så er det meningen at hunde skal være løse i hundeskove.</b>
Jeg kan ikke se, at du skriver, så der kan være tvivl. Og du sidder oven i købet og rådgiver en person, som netop IKKE ved en dyt om hundeskove og derfor spørger ind til reglerne.
Men vi skal altså bare fremover ikke tage det, du skriver bogstaveligt eller for gode varer. Tak for info.
Men måske kunne DU jo også bare skrive det, der er i overensstemmelse med de faktiske regler, som der blev spurgt om. Det ville nok i længden være nemmere.
mar 2010
Jeg gider ikke diskuterer med dig, tråden handler ikke om hvad DU synes om det JEG skriver. Opret din egen tråd hvis du vil brokke dig over mig. !
mar 2010
Det var jo sådan set derfor jeg ikke skrev det med.
maj 2008
Du kan vel se, at TS ikke ved så forfærdeligt meget om reglerne i hundeskoven, hvilket jo netop afstedkommer det konkrete spørgsmål vedr. regler.
Så er det da misvisende, at du vælger at skrive noget, som IKKE er i overensstemmelse med reglerne.
Og hvad du "går ud fra" er jo så i den forbindelse ligegyldigt, - især når man står overfor en, som spørger netop fordi....surprise......vedkommende ikke VED det.
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.342
De følger pænt med, og lærte meget hurtigt at komme med når der var nogle hunde der ikke lige gad snakke. Der er et hel fællesskab i vores hundeskov. Der er morgen gruppen og eftermiddags gruppen, Vi får kage og kaffe om søndagen ved specielle lejligheder
Mine to små sorte drenge er rigtige "mor" hunde, så de viger ikke fra min side. Sådan har det været siden første øje kast
vi har fået så mange bekendt skaber, og fået venner der ude, også nogle som vi ser privat nu, rigtig hyggeligt. Vi er også en masse der skrives sammen og mødes på bestemte klokkeslet med lige fra schæfer, til grandanois, til små chihuahua'er. størrelsen spiller ingen rolle så længe det er velbalanceret hunde, der er trænet og aktiveret ordenligt
bare lige for at fortælle at hvalpe nu er meget velkomne i hundeskove. og der også sker noget godt der ude.
hundeskov?