{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
998 visninger | Oprettet:

Hundeskov {{forumTopicSubject}}

er der nogen lov omkring hundeskove? Skal hunden kunne acceptere andre hunde? eller må man godt tage en aggressiv hund med og slippe den løs bare den går ved siden af én eller at man har et stabilt indkald?

Kan man slippe sin hund løs uden at frygte at støde på en lille aggressiv hund? eller er det stadig éns eget ansvar at sondere hele området?

Tænkte på om det ville være et sted man evt. kunne træne indkald de første par gange efter at indkaldet i snoren er blevet perfekt,,eller skal man hellere slippe hunden løs på en lang,, menneskefri strækning?

er der ellers nogle steder man kan færdiggøre sit indkald hvis ikke man ved hvordan hunden reagerer på indkald når man slipper den løs? Bare for at være på den sikre side?

Normalt reagerer Tyson bedre når han ikke har snor på, men jeg vil ikke løbe nogen risiko smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundeskov
  • #1   19. nov 2013 I en hundeskov skal du som alle andre steder have fuld kontrol med din hund, dvs nej hvis du ikke er sikker på den kommer når du kalder må du ikke slippe den løs.
    Indkald trænes i lang Line fx 15 m Line, uden Line trænes der på en indhegnet træningsplads de første gange!


  • #2   19. nov 2013 det var også efter at der var blevet trænet i linen.

    Men det regnede jeg også med, skulle bare være sikker smiley


  • Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

    Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #3   19. nov 2013 Det er rigtigt, men derfor kan du bestemt ikke regne med andre overholder det. Du kan sagtens risikere at støde på en agressiv hund, eller en ejer, der ikke har styr på sin hund.


  • #4   19. nov 2013 Desuden gælder reglerne om listehunde også i hundeskoven

  • #6   19. nov 2013 Der er forskel på det, afhængig af om det er et stykke jord, der er udlånt af kommunen, eller om det er en privatperson, der ejer jorden. Jeg ved ikke, hvor man kan læse hvorvidt den hundeskov, man benytter, er privatejet eller udstedt af kommunen.

    Men reglerne om lineføring og mundkurv gælder alle offentlige steder, altså også i hundeskove, der er ejet af kommunen. Så der står, man må have hunden løs, gælder lovgivningen stadig for listehunde.
    Er den privatejet, bør man tage sine forholdsregler og beholde mundkurv og nor på, medmindre andet er tilladt af ejeren. Dog mener jeg altid, man bør spørge de øvrige i hundeskoven. Der er inge grund til at gøre andre bange eller sætte hundeskoven i et dårligt lys pga. det, og at andre ikke ved, hvilke aftaler man har indbyrdes med ejeren af skoven.
    Dog synes jeg ikke, man bør tage en hund med i hundeskov for at holde den i snor og mundkurv, men det er der selvfølgelig delte meninger om.


  • #8   19. nov 2013 Jeg træner indkald i hundeskoven og det går super godt. Jeg har ikke haft nogen grimme episoder, hverken med andre hunde/ejere eller mig selv.

    Jeg synes sagtens man kan træne det der, men det kræver selvfølgelig en del træning i lang line først.

    Vi har desværre ingen indhegnet træningspladser i nærheden og derfor synes jeg hundeskoven er et godt alternativ.


  • #9   19. nov 2013 Vi har alle i familien undret os over om racerne som er opgivet er helt troværdige, men da han var lille havde han alle ørestillinger, nu har han hængeører som er formet som en trekant, vi købte ham som den blanding der er angivet. Og af vi ved af er han ikke listehund. Der er ikke stavle på ham, og derfor kan vi jo aldrig være 110% sikre.

    Vi har aldrig haft problemer med ham og andre hunde (på nær en malamut, som er uddybet på hans profil) Vil desuden heller ikke sætte ham fri hvis andre hunde er under træning da det jo kan ødelægge den, men jeg tænkte bare på om man kunne være nogenlunde rolig hvad angår andre hunde i hundeskoven.


  • #11   19. nov 2013 Enig med Maiken

  • #12   19. nov 2013 men jeg er også lidt forbeholden overfor at putte en mundkurv på hvis han ikke er amstaff, for det vil da bare gøre folks fordomme større.
    Han er én f de mindre hanhunde i kuldet, der er én som vejede 32 da Tyson vejede omkring 25, så den kan meget vel veje omkring 40 nu.
    Og så har vi heller ikke vejet ham det sidste stykke tid, den sidste vejning viste lige omkring 30 (lidt over) og han har stadig et par måneder at vokse i.

    Vi tager forbehold, vi gør alt det vi kan for at han ikke skal blive aggressiv, vi træner og kører ham træt og sørger for at lade ham omgås andre hunde, han leger med en halvgammel labradorhan uden problemer, og 3 hunhunde, 1 som er 1-2 måneder yngre end ham, vores venners hund, én som er 5-7 måneder yngre end ham, min mosters hund og min brors som er omkring 3-4 måneder. desuden omgås han også min mosters ældre hunhund (8 år) som ikke bryder sig om kontakt.

    Den malamute som han ikke brød sig om kunne hverken med hunhunde eller hanhunde. hans forhold til dén fik mig til at blive meget opmærksom omkring hvordan han er med andre hunde, men det fik mig ikke til at kategorisere ham som egenkønsaggressiv..

    Jeg gør alt hvad jeg kan, jeg spørger for at blive klogere. Og det er trods alt bedre at jeg spørger om det jeg er usikker på, så vi kan komme godt fra start og få en god hund. end at jeg undgår at spørge fordi jeg er bange for hvordan andre håndterer hans udseende og ender op med en ustyrlig hund som vi til sidst bliver nødt til at aflive.

    Jeg ved godt at i ikke siger det i en ond mening.


  • #14   19. nov 2013 Der går ikke en dag hvor jeg ikke tænker over det

  • #15   20. nov 2013 Så mange hunde er kommet fysisk og psykisk til skade i hundeskove - undgå dem! Ved ikke hvor i landet du bor, men hvis du har mulighed for at komme til Sorø, kan jeg varmt anbefale dig at tage kontakt til Lise fra SOR hundeskole. Hun kan svare dig på dit sp.mål vedr. hvordan du træner, at du bliver sikker på dit indkald.

  • #16   20. nov 2013 Iiih altså Anja, det skulle jeg også lige til at foreslå... smiley

    Og Malene, hundeskove er nok der der færdes flest mennesker der IKKE har styr på deres hund. Det kan selvfølgelig sagtens være fredelige hunde, men jeg har kendskab til flere der på ingen måder kan gå med deres hund løs, og derfor kører ud i indhegnede hundeskove og lader den løbe, så kan de da om ikke andet indfange den igen.
    De tænker ikke på at andre faktisk også skal kunne færdes der uden at blive ufrivilligt antastet af en løs hund, og jeg har desværre oplevet nogle gange at det er MIG der er den dumme hvis jeg beder folk om at kalde deres vilddyr til sig i en hundeskov - min hund HADER når der kommer fremmede hunde buldrende imod ham.
    Så hundeskove er ikke et sted vi færdes ret meget.


Kommentér på:
Hundeskov

Annonce