{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
696 visninger | Oprettet:

hjælp.... indbilsk drægtig..... {{forumTopicSubject}}

vores dejlige beagle har de sidste år lidt af overvægt og vi har prøvet forskellige slankemad til hende. Dyrlægen var sikker på hun bare fik for meget mad men efter at ha fået taget nogle prøver, viser det sig at hun har lavt stofskifte og er indbilsk drægtig. Intet har hjulpet og i øjeblikket bor hun hos mine forældre så ikk Rico, vores cocker giver hende nykker. Nogen der kender til problemet, måske har prøvet det med en hund, som har et godt råd? Føler vikelig vi er på spanden....!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp.... indbilsk drægtig.....
  • #1   15. aug 2005 Du skal jo snakke med din dyrlæge om behandling af hendes stofskifte. Derudover skal hun helt sikkert steriliseres. Dette skal ske når hun er ovre den falske drægtighed, helst 1-2 måneder inden næste løbetid. Det vil gøre at hun ikke for disse hormonelle forstyrrelser der gør at hun bliver falsk drægtig.

  • #2   15. aug 2005 har lige læst linket, det var meget godt og ja..., stereliseres havde jeg faktisk ikk tænkt på men det er da rigtig, så sku den jo ikk få de forstyrrelser. un ter sig bare ikk mærkeligt såsom t gemme ting, hun er bare doven og har meget hævede kirtler. Det andet der undre mig er, at der står det vare 2-4-uger men det har har varet i måneder nu med de hævede kirtler.

  • #3   15. aug 2005 Hvor længe er det siden hun sidst var i løbetid? Og hvad har dyrlægen sagt angående hendes stofsskifte?

  • #4   15. aug 2005 vi fik noget nyt foder til hende der skulle påvirke storskiftet og så skal vi til dyrlæge om en måneds tid. Mht den falske drægtighed mente hun det gik over og det ku være pga overvægten

  • #5   15. aug 2005 det er ca en mdr siden hun var i løbetid sidst

  • #6   15. aug 2005 Hvis det kun er en måned siden hun var i løbetid, kan det godt være at hun bliver ved med at være "mærkelig" et stykke tid endnu. Normalt bliver de først falsk drægtige (i hvert fald hvor man ser adfærdsændringer) 2 måneder efter løbetiden (hvor de jo ville få hvalpe hvis de var parret).

    Jeg mener at I skal se tiden an og se om ikke det hjælper med foderet og så få hende steriliseret om ca. 3 måneder. På det tidspunkt skulle hun gerne være ude af den hormonelle påvirkning.


  • #7   15. aug 2005 ja det lyder ikk som nogen dum ide med at få steriliseret hende, vi må lige snakke med dyrlægen igen. Man bliver bare bekymret for sin lille vuf når man kan se hun ikk er sig selv. Det har bare stået på meget længe og der står i det link 2-4-uger og det her er måneder. Hun var oz indbilsk under løbetiden.....

Kommentér på:
hjælp.... indbilsk drægtig.....

Annonce