3.663 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 133 Svar

Greta Thunberg Greta Thunberg

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/valg19/pia-langer-ud-efter-16-aarig-klimastjerne-en-pige-med-alvorlig-diagnose/7647270

Hvad synes I?

jeg har ikke helt kunnet blive enig end mig selv. En del af mig synes hun er sej, en anden del at børn ikke skal være voksnes bekymringer

at hun har Aspergers har jeg egentlig ikke overvejet kunne være problematisk... Det ved jeg for lidt om sygdommen til. De jeg kender med diagnosen er velfungerende mennesker med stort potentiale

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Greta Thunberg
  • #1   25. maj 2019 Jeg synes, hun er fantastisk. Hun har formået at tale foran adskillige parlamenter, inklusiv EU.

Nej, måske burde børn ikke bekymre sig om det, men de voksne gør åbenbart ikke nok for, at de kan lade være med at bekymre sig.

Hendes bevægelse sætter virkelig meget fokus på det.

• #2   25. maj 2019 Jeg har det anstrengt med at man bruger hende som man gør.
    Hun er et redskab og det synes jeg ikke er rimeligt.
    Hun udnyttes og vi andre manipuleres - man har pr automatik paraderne nede, når et barn henvender sig med et politisk budskab.
    Havde en voksen sagt præcis det samme, ville mange flere forholde sig kritisk.

Jeg er egentlig enig i det store billede - derfor kunne jeg jo være ligeglad med metoden man bruger.
    Men det kunne også vende den anden vej rundt..

• #4   25. maj 2019 Arh, det er ikke helt rigtigt, CF. Det er kun en vis procentdel der har en "særinteresse". Slet ikke alle.

Anyways, jeg har faktisk ikke givet det særligt meget opmærksomhed, for jeg synes det er lidt underligt at bringe et barn ud i den skala. Min veninde sad da også i noget ungdomspolitik som ung teenager, og det er jo ikke fordi klima og politik skal have en grænse på 20+ år, men det her er ret klart noget andet.
    Og så er det vældig sensationspræget.

• #5   25. maj 2019 Jeg har det lidt både og med hende.
    Jeg synes hun er en super sej og dygtig pige - og jeg er glad for det fokus hun har været med til at skabe på klimaet og den krise vi har bragt os selv i.
    Jeg tror på vi voksne trængte til at høre børnenes stemmer i lige denne sag. Vi trængte til en opsang og ærlighed og til at vågne op.

For hende personligt så håber jeg virkelig på hun har en stærk og støttende familie som følger op på om hun har lyst og gåpåmod til at forsætte, og som kan sætte grænser og lede hende på vej i livet. Jeg er ikke et sekundet i tvivl om den spilleplade hun sættes i - uanset hvor meget hun selv ønsker det, kan være opslidende og kaotisk. Hele det mediemæssige må trække tænder ud. Og især med en diagnose oven i.

Jeg tænker den der balancegang lidt ala børn der er elitesportsudøvere.. Hvornår er det Press fra omverdenen og hvornår er det egen lyst der driver værket..

I forhold til miljøbevægelsen så tror jeg på hun har gjort en kæmpe forskel. Og jeg håber også hun inspirerer andre unge til atinteressere sig for politik. Den der med at man alligevel godt kan gøre en forskel, selv om man bare er “lille jeg”.

• #7   25. maj 2019 My bad, man kunne let misforstå "altså en person med Aspergers vælger jo en eller anden interesse" efterfulgt af din henvisning til en meget specifik særinteresse

• #8   25. maj 2019 jeg har det også lidt anstrengt med hende, og kan ikke helt finde ud af hvor meget der er hende, og hvor meget hun er blevet en frontfigur for andre ...

Og ja, det der med at skubbe et barn i frontlinien, det er lidt "billige" point ...

havde så meget lyst til at spørge de skole strejkende unge om hvor mange af dem der sidder i en flyvemaskine i løbet af sommeren, og hvor mange af dem der har tænkt over hvordan de vil rejse rundt i verden i fremtiden ..

• #10   25. maj 2019 Jeg ville ikke lade min datter rejse land og rige rundt, slet ikke i den alder..

Er det ikke også skidt for klimaet at rejse så meget?

Og underviser forældrene hende så?

• #11   25. maj 2019 ja hun får mig bekendt undervisning hjemme

• #12   25. maj 2019 Okay, så er jeg mere rolig hvad det angår smiley Har de skole eller undervisningspligt i Sverige?

• #13   25. maj 2019 Hun blev jo kendt for at pjække/strejke fra skole om fredagen og demonstrere for klimaet istedet for.

Hun er da helt fantastisk sej smiley Og et stort forbillede for mange unge mennesker.

Ang at hun rejser meget, så foregår det mest med tog. Da det belaster miljøet mindst. Desuden er det da i en god sags tjeneste at hun rejser rundt.

• #14   25. maj 2019 mener også at have hørt i denne uge, at det kun er om fredagen hun ikke er i skole .. sådan overordnet i hvert fald ...

Men AG ... hvor mange unge er reelt klar til at bringe de ofre der også skal til ... fx er det at rejse rundt i verden jo ret udbredt blandt unge i årene efter ungdomsuddannelsen, inden voksen livet for alvor sætter ind ...

Der er jo ingen der ikke kan være enige i målsætningen og alvoren, men derfra og så til at ændre sine egen væremåde og måske drømme om hvad man skal lige den næste ferie og de kommende år ...
    Jeg er lidt i tvivl om de "bare" råber at nu skal der handles fra de voksnes og politikkernes side, eller de reelt har tænkt igennem hvad de selv skal byde ind med i den forbindelse..

• Rikke
    Rikke Tilmeldt:
    jan 2015

Følger: 2 Svar: 49
    #15   25. maj 2019 Greta belyser et vigtigt emne. Hvis ikke de "voksne" tager problemet seriøst nok er det i mine øjne kun godt at de unge tager problemet seriøst. Greta er altså 16, hun er altså ikke et lille barn. Selvfølgelig skal hun have lov til at udtrykke sin mening, det er trods at hende der skal vokse op i en verden der måske bliver ødelagt fordi man ikke passer på klimaet. smiley

• #17   25. maj 2019 Fanatiske forældre der udnytter deres svært psykisk syge pige. Det er så sygt, i mine øjne, at så mange falder på halen for den form for manipulation og propaganda. Hun er så syg, at det ikke er tilladt at stille kritiske spørgsmål til hendes prædiken, for hun er ude af stand til at argumentere for den hjernevask, hun har lært udenad, pga. blandt andet invaliderende angst.

Stakkels pige. På den anden side så er det vel fint hun har fundet en hobby, som kan betale for hendes forældres rejselyst ... da hun er for syg til at kunne gå i skole ...

• #18   25. maj 2019 Jeg har det lidt anstrengt med hende, samtidig med jeg er ret ligeglad.

Altså misforstå mig ikke, jeg går også op i klimaet og syntes det er vigtigt. Men hun siger jo bare det samme som mange andre siger. I min optik får hun kun alt den opmærksomhed hun gør, fordi hun netop er et barn.

• Rikke
    Rikke Tilmeldt:
    jan 2015

Følger: 2 Svar: 49
    #20   25. maj 2019 Jeg tror også hun for alt den opmærksomhed fordi hun er et barn (eller et ungt menneske), men det synes jeg ikke er ensbetydende med at det er forkert. (Så længe hun ikke presses til en masse ting)

Det er et stærkere signal at sende at et barn råber om hjælp. Det viser vel at man ikke mener at de voksne ikke tager opgaven seriøst nok, emnet bliver overset, selv børn kan se der er et problem, men de voksne ser bare til.

• #21   25. maj 2019 Barn/teenager, det er egentlig ret ligegyldigt, hun er ikke voksen smiley

Jeg syntes det er fint hun har en interesse, MEN som sagt jeg tror kun hun får så meget opmærksomhed pga hendes alder, og måske også pga hendes diagnose.

Havde det været en 20 årig HF studerende fra Aalborg, havde der næppe været så meget opmærksomhed.

Og igen hun siger jo bare det samme som rigtig mange andre gør. Så jeg forstår ikke hvorfor folk falder sådan på røven over hende.
    Ligesom dengang hun skulle "møde" paven, ja goddaw mand økseskaft, hun stod på den anden side af et hegn og snakkede med ham i 1 minut, så var det altså heller ikke vildere, der var jo mange andre mennsker også . Men folk faldt total i svimer for uha hun havde haft et møde med paven smiley

• #22   25. maj 2019 Sanne
    Har du nogen dokumentation for dine påstande?
    For det er da så langt fra det indtryk man får når man følger Greta på diverse medier.
    Hendes forældre virker ret anonyme men støtter da op om deres datter.
    Greta er interwievet et hav af gange. Hun svare da uden problemer og virker ikke usikker eller angst.
    På trods af asperger syndrom.
    Hun fungere i en normal skole og ser sund og rask ud.
    At hun vælger genbrugstøj, vegetarmad og fletter sit hår gør hende da ikke mærkelig.
    Hun kæmper for en sag og hun gør det godt.

https://youtu.be/uRgJ-22S_Rs

• #23   26. maj 2019 Der er væsentligt forskel på et barn og en teenager.
    Jeg synes hvad hun gør er godt, jeg tror det er helt frivilligt og jeg tror ikke at det gør mere skade end at forsøge at redde alle teenagers ved at presse dem ned i identiske bokse her i samfundet med strenge regler for altid at passe ind

• #24   26. maj 2019 Nu var hun jo ikke 16 da det startede ...

jeg synes det er fint at unge "råber" op og deltager ... jeg vil nu stadig betvivle de helt har kunnet tænke det igennem, alle kan se faren men ikke alle har den erfaring og viden der gør om de nu også kan overskue hvad de betyder for dem selv og om de vil det ... tænk sig et ramaskrig hun kan møde hvis hun nu som ung kommer til at leve helt modsat det hun nu står for ...

• #25   26. maj 2019 Hanne
    Greta var 15 da hun begyndte sin klimastrejke.
    Hvad er det de unge ikke kan overskue ved at kæmpe for klimaet?
    Hvad i alverden skulle der ske hvis Greta ændrede kurs og levede som de fleste andre mennesker uden tanke for klimaet?

Hvad er det for en angst der står i aviserne? De unge tror altså ikke jorden går under imorgen men at der skal ske ændringer nu for ikke at belaste planeten yderligere.

• #28   26. maj 2019 Kildekritik er et must - også selvom kilden er et 16 årigt vidunderbarn, der siger alt det rigtige.

• #29   26. maj 2019 Jeg får simpelthen kriller i røven af at se og høre på hendes monotone taler. De er blottet for enhver form for entusiasme, og jeg har enormt svært ved at forestille mig, at denne pige selv har fundet på det mediestunt. Det er i min optik et stunt fordi der spilles på en handicappet hest, der vinder på sympatien. Jeg kunne nemt forestille mig, at det er forældrenes agenda. Måske gør hendes diagnoser, at hun har været let at præge og udnytte.
    Min skepsis blev blot endnu tydeligere, da jeg erfarede at Gretas mor har skrevet en bog, hvor pigen tydeligt misbruges til at få solgt skidtet. Jeg synes det er vammelt. Jeg kan slet ikke forstå, hvordan folk kan tror at det er pigens egen kamp.

• #30   26. maj 2019 Jeg kan slet ikke forstå kritikken, vi voksne har jo ikke gjort noget seriøst, er det så mærkeligt at der kommer et ungt menneske der slår i bordet?
    Hvad med malana, er ikke sikker på at jeg staver det rigtigt, hun blev da skudt af taleban, der kan man da snakke om et ungt menneske der sætter sit liv på spil for det hun tror på.

• #37   28. maj 2019 Jyllands-Postens anmelder er vist heller ikke fan.

https://www.bt.dk/anmeldelser/slagter-greta-thunberg-bog-jeg-har-lyst-til-at-melde-moren-til-politiet

• #38   28. maj 2019 interessant hvis de diagnoser skyldes barndom... Det troede jeg var en myte som videnskaben har afvist.?

• #39   28. maj 2019 Pia har det vanskeligt med holdninger, som ikke indbefatter sætninger som 'ud med de fremmede', 'miljøet har det godt', 'obligatorisk stegt flæsk og persillesovs til alle' eller 'medierne og de kloge er ude efter mig'.
    Hun (Pia) er i mine øjne en selvretfærdig gås, der på trods af mere end 30 år i offentlighedens søgelys stadig ikke behersker discipliner som dannelse, selvkontrol og konduite.
    #rejekællingmedlampeskærm

• #40   28. maj 2019 hov hov man diskuterer ikke med formanden hahaha

• #42   28. maj 2019 Tak Sofia. så er det da en ommer for journalisten herover

• #45   28. maj 2019 Jeg tænker ikke det er ualmindeligt at familiens andre børn også kan få diverse diagnoser eller forældrene for den sags skyld.
    At leve med et kronisk sygt barn/søskende kræver enormt meget af familien, og ofte vil alt overskud man som forældre kan samle sammen gå i den retning.
    Det er de færreste familier tror jeg hvor kronisk sygdom kun “rammer” den oprindeligt syge.

• #47   28. maj 2019 Selv om det er medfødte lidelser kan man vel udvikle sig forskelligt alt efter det miljø man udsættes for under opvæksten ...

vi joker tit med at vores snart 30 årige søn ville have fået en af de der diagnoser hvis han havde været 10-15 år yngre ... for os var han bare en aktiv dreng der skulle håndteres med en anden fornuft end sin ældre søster ...

jeg mener stadig det kan risikere at give et mega bagslag for pigen, og mener at forældrene burde skærme hende fremfor at promovere hende ...

• #49   28. maj 2019 Wow for en stråmand, Isabelle...

• #52   28. maj 2019 @ pia s ... ja det er så det jeg er MEGET spændt på, hvor mange af de 15-18 årige der vil fornægte det der skal til for at redde kloden .. spændende at følge de næste 10-15 år når de går fra ideologiske unge til voksne der skal have hverdagen til at fungere ..

• #53   28. maj 2019 pia: Det er ellers ret godt dokumenteret, at det ikke var hendes egen idé, det med at klimastrejke, men at hun fra start har haft interesseorganisationer i ryggen. Havde det ikke været hende, så havde de valgt en anden. Målet helliger midlet.

https://uvell.se/2019/02/12/bo-thoren-spindeln-i-natet/

• #54   28. maj 2019 Folk burde bare tage vores klima seriøst og ændre livsstil. Ikke kun danskere men hele verdens befolkning.
    Ikke nedgøre teenagere der prøver at råbe folk op og ikke kalde folk klimatosser fordi de bekymre sig om vores jord.
    Hvis Greta giver nogen dårlig samvittighed, så er det da kun på tide at de tager skyklapperne af.

Hverdagen KAN faktisk godt fungere uden store bøffer og flyrejser.
    Vi skal alle gøre en indsats og ændre vores livsstil, så kloden kan komme på ret kurs.
    Vi har fået muligheden for at opleve denne fantastiske planet, og så må vi sgu også passe på den.

Stop forurening
    Stop overforbrug
    Stop overbefolkning

• #56   28. maj 2019 @ AG du har da så evig ret ... stadig tror jeg der er flere af dem der gerne råber der ikke er villige til at ofre meget når det kommer til stykket ..

• #57   28. maj 2019 Nu kan man jo altså godt være bekymret for klimaet, ønske der sker ændringer , og SELV gøre noget, og samtidig ikke være fan af Greta smiley

• #59   28. maj 2019 Men hun siger bare stadig det samme , som mange andre der råber op. Derfor forstår jeg ikke hvorfor folk falder sådan på røven over hende. Jeg har ikke noget imod hende som sådan, jeg kan bare ikke se det fantastiske i hende smiley

• #60   28. maj 2019 At snakke om klimaet er jo ikke noget nyt her i Danmark, det har vi gjort i RIGTIG mange år..

Så meget at det efterhånden er en selvfølge at vælge den mest økovenlige måde at leve på (ikke nødvendigvis økologisk)

• #61   28. maj 2019 At man ikke er fan betyder vel ikke at man SKAL kritisere personen.
    Ikke være enig med hendes holdninger er helt ok. Men hvorfor genere personen?
    Medierne sætter Greta op fuldstændig som Paludan.
    Måske skulle vi til at kigge grundigt på journalisterne og deres etik og agenda.

• #62   28. maj 2019 Jeg glæder mig til at se pladsen efter Roskildefestival i år. Alle de nyoplyste unge, der råber så højt i disse dage om miljøet, smutter naturligvis ikke fra pladsen uden at rydde op efter sig. De lader naturligvis heller ikke deres telte, soveposer osv. ligge, for de går jo ind for at redde miljøet, og så genbruger man tingene. Det bliver en helt anden festival i år - jeg kan mærke det!

• #64   28. maj 2019 Sofia - seriøst? Ærligt...jeg havde ikke regnet med, at den var så svær at gennemskue, men jeg skal skære det ud i pap...

Der bliver hvert eneste år smidt tonsvis af telte, soveposer, luftmadrasser, liggeunderlag, stole og andet ud, der udmærket kunne genbruges. Hvert år hører man unge, der siger, de bare køber nyt hvert år, for de gider ikke rydde det op. Hvad skal vi kalde den slags unge? Miljøtosser når det lige passer ind i kalenderen/humøret? Det er selvfølgelig mest belejligt at være miljøforkæmper, når man kan stå med skilte og skrige op i skoletiden.

• #67   28. maj 2019 Man kunne måske også overveje at dem, der taler miljø og dem, der ikke rydder op efter sig i Roskilde måske ikke er de samme?

De er trods alt ligeså forskellige som alle andre generationer..

• #68   29. maj 2019 Ca. 130.000 deltagere.....ja, det må bestemt være alle de andre. Naturligvis.

• #69   29. maj 2019 Helt dum er hun nu ikke.. smiley

profilbillede
  • #71   29. maj 2019 I det store klimaregnskab fylder danskerne 0,1% ...

• #73   29. maj 2019 "Til gengæld er vi et af de lande der udleder mest CO2 pr indbygger."
    Ja det gør vi primært pga. vores fødevareproduktion.. Som sparer andre lande for deres.

"De rigeste lande i verden står for langt størstedelen af CO2 udledningen og der synes jeg vi burde gå forrest med bæredygtige produktioner, genanvendlighed og grøn energi."
    Vi har jo allerede optimeret utallige af ting for at nedbringe vores Co2 udledning. Men i Asien f.eks, eller Afrika, hvor befolkningerne både eksploderer OG begynder at få en levestandart som gør dem til Co2-syndere med lavteknologiske biler og kulfyrede kraftværker. (i Asien bygges 100 kulfyrede kraftværker om ugen)
    De hæver levestandarden, men de har ikke råd til at tænke på klimaet.

"For én ting er CO2 en anden ting er al det plastik vi smider i naturen."
    Plastik i naturen?
    https://www.youtube.com/results?search_query=river+of+trash

"I stedet sidder vi og forarges over hvem der flyver til Thailand og hvem der efterlader et telt på Roskilde."
    Jeg har aldrig fløjet og har aldrig været på Roskilde. Så jeg kan åbenbart godt tillade mig at spise rigeligt kød med god klima-samvittighed. smiley

• #75   29. maj 2019 Rigdom er den største kilde til CO2- udledning, ikke fattigdom.
    Rige mennesker spiser, drikker, rejser, køber nyt og smider brugt væk. Luksus er helt tosset dyr på klimakontoen.

profilbillede
  • #82   29. maj 2019 Jeg har ingen cykel smiley Den blev stjålet forrige år..

ja jeg spiser kød, men for mig handler det mere om at få noget ned i maven end at tænke på om det udskiller CO2

• #87   29. maj 2019 WHAT!?!?!? Koster biler og solceller penge? smiley

• #88   29. maj 2019 Selvfølgelig udleder de rigeste langt mere CO2 end de fattige.
    Fattige spiser også langt mindre kød.
    Men de fattige bidrager i høj grad til overbefolkning og forurening.

• #89   29. maj 2019 Det er skide dyrt at leve miljørigtigt smiley
    Vi har jordvarme, solceller og minirensningsanlæg og billigt var det altså ikke at installere. Men nu er det dejligt nemt og billigt smiley
    Bilen er desværre ikke elbil endnu smiley

• #94   29. maj 2019 Nu har Isabelle så ikke sagt at elbiler, solceller osv ikke koster penge. Så forstår ikke helt den der tone mod hende.

Det kan godt være at elbiler, solceller, vindmøller osv koster penge at anskaffe, men på den lange bane vil det spare penge og gavne miljøet.

En del mennesker kunne også sagtens leve uden bil, og nøjes med en cykel, tage bus/tog eller gå på deres ben. Det ved jeg godt at alle ikke kan, der kan være logistik hvor det kun hænger sammen med en bil osv. Men mange af os der bor i en større by ville altså sagtens kunne undvære bilen ( vi har selv fravalgt bil, både af økonomiske og miljømæssige årsager) .

Vi her i vesten er så snotforkælede, og mere vil hele tiden have mere. Selvom mange råber op om miljøet og mange faktisk bekymrer sig om det , så hersker "køb og smid væk" kulturen stadig i STOR stil, og det er dælme noget der sviner af H til og er kæmpe ressourcespild.

• #99   29. maj 2019 Øh, jeg hentyder jo netop til Hollys kommentar, med at det koster penge smiley

Ida: Jeg syntes bare det er SÅ trættende at se på, at man hele tiden skal blive grov i tonen og nærmest hånlig overfor andre, bare fordi man ikke er enig eller ikke kan finde flere argumenter.

Vi tænker nok alle ind imellem vores herinde, men de fleste formår da heldigvis at holde de " dårlige tanker" for dem selv smiley

• #103   30. maj 2019 man skal huske vi er EN klode. når vi smider plastik i naturen her i DK så ender det på et tidspunkt i havet så jeg en forsker fortælle. og havet skyller det blandt andet ned til steder hvor det koncentreres.

så vi har medansvar

• #104   30. maj 2019 Jeg har simpelthen brugt det seneste døgn på at vente på frembringelsen af denne lille miljøsviner smiley

profilbillede
  • #107   30. maj 2019 https://www.youtube.com/watch?v=ZdDxjge5hmY

profilbillede
  • #109   30. maj 2019 Jeg synes det er fedt, men jeg er også pro opvarmning.. smiley Hellere det end en ny istid, for så dør vi af fødevaremangel.
    Vi kan ikke tilpasse os en istid, men ved opvarmning kan landbrugsområder rykkes nordpå, hvor der er uendelige arealer af uopdyrket tundra.

ShuBiDua: https://www.youtube.com/watch?v=DN6q-FYGXvE

• #111   30. maj 2019 Glem det, de er urokkelige i deres mening - om alt.
    Det handler om FØLELSER.. smiley

• #114   30. maj 2019 Nu skal du ikke være så egoistisk Ida..

Keep Cool
    har altid været mit motto.
    Jeg hedder Gynther men folk hernede kalder mig Otto.
    https://www.youtube.com/watch?v=DN6q-FYGXvE

• #116   30. maj 2019 Co2 er ikke sundhedsskadeligt.

Det er grundlaget for al plantevækst..

• #120   30. maj 2019 Ida,

Det vil ikke føre til istid, men vi får det temmelig meget køligere.
    Svarende til andre steder på kloden ved de samme breddegrader..

• #124   30. maj 2019 Holly
    Der er da ingen der modsiger dig i at der findes forurening i ex Bangkok.
    Og at fattige mennesker også kan være skyld i forurening og miljøsvineri.
    Men hvis du stiller en rig og en fattig op imod hinanden. Så udleder den rige i gennemsnit betydelig mere CO2 pga livsstilen.
    Den vestlige verden lever jo et “luksus liv” med stort forbrug, rejser, biler, madspild, m.m contra en fattig afrikaner der aldrig tager på rejser og som går eller cykler rundt og med et minimalt forbrug.
    Der er så andre ting som dumping af affald pga manglende affaldshåndtering, sprøjtegifte, dårlige gamle biler, massiv befolkningstilvækst osv der trækker ned ved fattige lande.

• #126   30. maj 2019 Det virkeligt store spørgsmål, som ingen af de uendeligt kloge forskere sjovt nok fortæller svaret på, er om vi har fossile brændstoffer nok tilbage til at "overophede" jorden..

Vi har storsvinet med olieforbruget, men nu om dage har oliemangel allerede tvunget os til at udnytte den mange gange mere effektivt. Og snart er der ingen olie tilbage.

• #131   30. maj 2019 Nå så blev Holly smidt i fryseren igen. smiley

Må jeg ikke nok blive hjælpeadmin?
    Please. (djævlesmiley)

....

• #135   30. maj 2019 Nu er der en del mere i det, end at vindmøller er grimme. De larmer, de stresser både mennesker og dyr, pga. deres påvirkning af sollyset når de kører etc.
    Men det er såå nemt for dem der ikke skal bo klods op og ned af dem.
    Huspriser falder, og de placeres jo ikke just ved Strandvejen, hvor de har penge nok, til at have råd til dette.
    Når de endelig overtaler nogen til at sætte dem op, så ændrer de pludselig størrelse og betingelser, så det bliver helt urimeligt, for dem der skal bo op af dem.

Ingenting er så sort/hvidt.

• #136   30. maj 2019 Rettelse til #114

Linket var forkert, her er det rigtige: https://www.youtube.com/watch?v=7HXUKkuWQXc
    Nok lige meget nu, men alligevel.. smiley

John,
    En HA blev krænket på FØLELSER.
    Sine egne ovenikøbet..
    Og DET slipper man ikke godt fra, når man er en højreorienteret mand.

Det er vist på tide at HG får lidt balance i regnskabet "(venstreorienteret) kvinde" kontra "(højreorienteret) mand" og jeg melder mig frivilligt. Kort tid efter kommer der helt sikkert mere tolerante boller på suppen herinde, når det halve af HG er lagt på frost.

• #138   31. maj 2019 ...

profilbillede
  • #139   31. maj 2019 Anni
    Fotoet viser virkeligt, at der er noget at tage fat på. For du mener vel ikke, at Greta skulle kunne få statsbanerne til at ændre serveringsform - bare sådan. Eller skulle pigen selv have haft porcelæn med?

• #142   31. maj 2019 Ret vildt, at så mange føler sig truet af en 16-årig pige smiley smiley

• #144   31. maj 2019 Søren, når nu man konstant råber op og endda får skoleelever til at pjække hver fredag fra skolen, burde man så ikke foregå med et godt eksempel ?
    Man kunne jo have smurt en madpakke.

Ida man behøver jo ikke at spise en varm madpakke der har ligget og lumret i en varm taske hele dagen.
    Man kunne jo have puttet madpakken i en lille køletaske. Der findes endda maskasser med indbyggede køleelementer.

Men moral er godt, dobbelt moral er dobbelt så godt.

• #145   31. maj 2019 Man føler sig simpelthen truet fordi man ikke falder på halen over en syg teenager? Beklager, men jeg vil gerne have lov til at tænke selv, jeg har ikke brug for et barn til at give svadaer til højre og venstre, mens hun selv drøner verden rundt og udlever sine forældres drømme.
    Personligt går jeg ikke ind for at udnytte sine børn. Ej heller bryder jeg mig om den dobbeltmoral, der er i klimadebatten. Med alle de danskere, der i disse uger kravler på ryggen af hinanden for at råbe højest om klimaet, så kan man jo undre sig over, at handlingerne ikke følger med. Men som altid, når vi snakker røde vælgere, så er det altid alle andres skyld.

Ida - Nu er det en god sjat år siden, jeg gik i skole, men allerede dengang kunne eleverne godt selv finde ud af, at skaffe et køleskab til klasselokalet. Jeg skal ikke kunne sige om elever er blevet dummere siden jeg var barn. Det er lettere at pege på problemer fremfor at løse dem.....

• #146   31. maj 2019 Jeg forstår nu godt hvis man ikke har lyst til at spise en mad der har ligget i en varm taske i mange timer. I øvrigt det man også byder vores skoleelever

Nu kender jeg en hel del skoleelever som går på forskellige skoler, og pudsig nok, så har de alle køleskab til rådighed.
    I dag er der vist ikke mere ret mange klasser der ikke har køleskab.

• #154   31. maj 2019 Det er alligevel mange generationer, der har overlevet madpakker, der har befundet sig 4-5 timer udenfor et køleskab.
    Mon ikke også de nuværende gør det?

Jeg skal ærligt være ved at jeg ikke overvejede et sekund, at det skulle være ulækkert, da jeg gik i skole..

• #157   31. maj 2019 # 150

Jeg er så irriteret over at hver agurk er pakket ind i plastik.
    Hvad skal det gøre godt for ?
    Det er skide besværlig at få af med gigthænder som er ved at forkrøble.
    Jeg har taget konsekvensen af det og er holdt op med at spise agurker.

• #159   31. maj 2019 Plastikemballage på madvarer har deres berettigelse IMO, fordi det udvider holdbarheden betragteligt.
    Men det må gerne gøres med omtanke.

• #164   31. maj 2019 Jeg forholder mig ingenlunde til hendes diagnose, men jeg forholder mig til at hun kommer med et partsindlæg ligesom alle andre med interesse i at påvirke.
    Hun er bare ikke udsat for samme kildekritik, som andre er, folk ryger lige på halen..

• #167   31. maj 2019 Hov, hun sagde noget om klimaet men køber en spegepølse i plastik! Hov, hun er vegetar men dræber en edderkop! Hov, hun snakker om klimaet men flyver til Spanien!
    Hvor søren er den idé kommet fra, hvor man ikke må kritisere en kultur, man selv er en del af??

Jeg er absolut enig i, at det er dobbeltmoralsk at udøve præcis det man kritiserer. Forskellen består i at være bevidst om sin egen rolle - nogle gange er man uomtvisteligt en del af den kultur man kritiserer. Det betyder da ikke, at man slet ikke må sige fra. Eller bare gøre det, man kan.

Jeg synes det er en rigtig træls tendens, at når folk tager et standpunkt, så skal de DÆLME også gøre det 120%, og hvis ikke de gør det helt ned i mindste detalje er de bare useriøse og dobbeltmoralske.
    Det er så træls en måde at modargumentere på. Det kan gøres bedre.

• #168   31. maj 2019 [/i]Plastikemballage på madvarer har deres berettigelse IMO, fordi det udvider holdbarheden betragteligt[/i]

Nå, så det er godt at agurkerne er svøbt ind i kilomerervis plastik.
    Godt, at æbleavlerne ikke er begyndt på at pakke hvert æble ind i plastik, og pærerne, og blomkålen, hvidkålen mm...…..
    Nen det kommer så nok, de har bare endnu ikke fundet ud af, at det er godt for deres frugter/grøntsager.

• #172   31. maj 2019 Selv om man overplastrede hele DK til med vindmøller og slagtede alt kvæg, ville besparelsen på CO2 ikke være målbar på globalt plan

…. samt at vi ville gå sultne i sengen hver aften.

• #173   31. maj 2019 dk er en af de mest co2 tunge lande målt per indbygger, hørte jeg en klimaforsker sige i dag. man skal huske det måles per indbygger.

en stor post er internetforbrug

• #176   31. maj 2019 Så fordi vi er et lille land, så er det i bund og grund skide ligemeget hvordan vi opfører os?

Altså, det er jo heller ikke målbart på globalt plan, hvis jeg smider tyggegummi i naturen... jeg er jo kun lille mig...

• #181   31. maj 2019 Salat, svampe, (nogle) bær osv...
    Den slags har ultrakort holdbarhed - det bliver altså ikke ufrisk af at ligge fire dage på køl i plastik, men uden er det fordærvet efter 4 dage.
    Det er ikke alt, der har bedst af indpakning, men noget har.

Alt med måde - der er ingen grund til at gå helt rabiat.

• #182   31. maj 2019 Nu skrev jeg ikke om svampe bær mm.
    Jeg skrev om agurker, og dem er der ikke nogen grund til at pakke ind i kilometervis af plastik, lige så lidt, som det er nødvendig at pakke hvert æble ind i plastik

• #183   31. maj 2019 Jeg har ikke modsagt dig...

• #184   31. maj 2019
    Isabelle - Jeg har aldrig stemt på LLR, så dit forsøg på en stikpille er endnu engang så malplaceret - omtrent lige så dumt som dit indlæg #48.
    Jeg kunne skære det ud i pap for dig, men jeg tænker lidt, at det er spildte kræfter, for det virker ikke til at indholdet har interesse - bare du får fyret lidt sejt af, som kan give lidt likes.

Ida - Det må være trist at forvente at alle andre skal løse ens problemer. Jeg er typen, der løser mine problemer fremfor at sidde og tude over, at andre ikke gør det for mig.
    Åh åh stakkels børn....de må nøjes med en kantine, hvis de ikke tåler en madpakke fra tasken smiley Vores forældres generation overlevede taskemadpakken, jeg er endda temmelig sikker på, at de ikke engang overvejede at det var et problem. Men nu havde de nok også rigtige problemer at tage sig af.

• #186   31. maj 2019 Det kunne egentlig være sjovt, hvis man kunne udregne, hvor meget man forbruger - og i mit eget tilfælde, hvad jeg bidrager med til klimaets regnskab.

• #188   31. maj 2019 uh jeg har hørt om sider hvor det kan regnes ud og så kan man betale x-antal kroner som "kompensation"

• #189   31. maj 2019 Sofia - Vi har skov og naturområder, der er gode for klimaet.
    For nogle dage siden var der et program, som jeg desværre kun så det sidste af, men det handlede om, hvor meget hver enkelt træsort bidragede med.

• #191   31. maj 2019 Ida - Nu var det dig, der bragte de stakkels børns varme madpakker på banen, det er disse, jeg forholdt mig til i den givne svar, så køl du bare ned.

• #194   31. maj 2019 Vi løste problemet, Ida - vi var ikke tvunget til at spise en varm madpakke. Det samme kan nutidens børn gøre. Nogle ser problemer...andre ser udfordringer, og løser dem.
    .......................

• #196   31. maj 2019 her i området er der åbnet en virksomhed som omdanner plastik til andre ting herunder brændstof

• #197   31. maj 2019 Ida - Du er sgu en anelse barnlig. Der kom flere løsninger på det problem, du bragte på banen, og så skriver du sådan noget pis.

• #198   31. maj 2019 HL - Præcis! Det er vist bare den eneste i DK, som jeg har forstået? Det er smart, og burde laves flere steder i landet, for det nytter jo ikke at transportere over lange afstande.

• #199   31. maj 2019 Her kan man købe lidt fornuftig aflad.
    https://ddnf.dk/giv-skovbevis/

Jeg var ude at gå i en skov for nyligt, der har været uberørt siden '40'erne.
    Det er en speciel oplevelse, der kan anbefales

profilbillede
  • #200   31. maj 2019 CH hvor og hvordan ved du det? Det ville jeg vildt gerne opleve

• #201   31. maj 2019 Det er her på Langeland, en lillebitte plet.
    Man kender stedets historie smiley

• #204   31. maj 2019 Det er den her virksomhed

https://ing.dk/artikel/dit-indsamlede-plastaffald-bliver-snart-diesel-paa-fabrik-skive-222953

• #205   31. maj 2019 Ah øv. Der er også lidt langt men synes alle vores skove står på rad og række smiley

• #206   31. maj 2019 HL - Jeg er vild med det! Det er også helt vildt, at lille DK er valgt fremfor de andre lande, de havde i tankerne.

• #207   31. maj 2019 Men for at vende tilbage til billede og den første forargelse, så finder jeg det blot pudsigt at man er mere forarget over en pige der køber mad på sin togtur end man er forarget over en industri der spytter unødvendig plastik ud på stribe.

…. fabrikken der spytter plastik ud på stribe, sørger trods alt for arbejdspladser, arbejdspladser giver velfærd og mad på bordet og er med til at vi kan blive behandlet når vi er syge samt er med til at betale for vores unges skolegang/uddannelse.

Når man taler klima, så skal man lige huske på, at man jo ikke bare kan lukke ditten og datten sådan lige på en gang, for gør man det, så kommer vi godt nok til at gå sulten i seng hver aften. Men det er der rigtig mange der glemmer når de råber op og kræver både ditten og datten.

Nu så jeg i en af debatterne enten i går eller i forgårs sådan en ung gymnast (som selvfølgelig også pjækker fra skolen hver fredag) at hvis ikke vi gør noget lige her og nu, så går jorden under om 11 år. Mere dårlig reklame kan man da ikke gøre som "klimatosse" - og det er nok også på grund af sådan nogen som den unge pige at navnet "klimatosse" er opstået.

• #209   1. jun 2019 Det er i alles interesse at forbyde hønsenet, sagde ræven.

• #211   1. jun 2019 #210 …. Tjaaa … mon ikke en enkelt eller 3 + af dem , der rendte rundt og råbte … " RED KLIMAET … RED JORDEN " for et par dage siden …. er de samme personer der er "kommet til " at tabe et lille stykke flødekaramel- papir her under Distortion ???

Bare mit gæt … men alligevel hopper vi med på bølgen HVER gang køerne skal "have prop i Rø*******"

I øvrigt undrer det mig lidt …. hvordan kan det være det KUN er køerne der prutter ? ….. hvad med alle vores HUNDE … katte … os selv … og Dronningen ( nååårh nej … de Royale og HUNDE prutter jo ikke … ha ha .

Min MOPS "fiser" kun ganske lidt. … og det skader ikke klimaet … vel ??

• #213   1. jun 2019 #212 … Selvfølgelig skal Jordkloden reddes og passes på klimaet…. bare det ikke er af én selv …. eller ??

Der er sgu da ingen undskyldning for det svineri under Distortion... uanset hvor længe man var om " at bygge Rom "

Hver gang der foregår et eller andet man kan demonstrere imod ( uanset hvad det er ) er folk på gaden …. og hver gang der er " fest i gaden" ,,, er de samme personer sgu også på gaden. ,,,,, hurra … hurra. …. hvor ER de troværdige alle sammen .. smiley

• #214   1. jun 2019 # Radar ?? laaangt oppe skrev du noget om at streaming er en større miljøsynder end flow tv ... jeg er helt blank på det område, men vil gerne vide mere .. hvorfor /links ?? mangler et "våben" mod mine børn når de synes jeg er håbløst gammeldags i det jeg nægter at streame en elsker at udsendelser er der NÅR de er der ...

Jeg håber da at nogen får vendt skuden, men det er med dette som med så meget andet, mange råber op, mange deltager gerne i diverse marcher, demonstrationer osv, men når de forlader de events så går de lige tilbage til den hverdag og de vaner de kom fra ... når demonstrationen er slut og Greta er rejst videre, så venter den næste festival med vennerne, og de gamle dårlige vaner ... de er jo blevet vænnet til andre rydder op ...
    Det er nemmere/hurtigere at ændre holdninger end vaner ...

• #216   1. jun 2019 Man skal passe på ikke at skrue det med klimaet SÅ højt op , at selv små børn i børnehaven tror at Jorden går under i morgen og at både mor og far pludselig forsvinde op i den blå luft hvis de spiser en bøf. … eller at de selv forsvinder , hvis de kommer til at slå en prut. ….. ( små børn ser også TV.)

Ok .. små børn skal have at vide at de ikke må smide papir og andre ting i naturen … men det er ikke ligefrem nødvendigt at de skal få ondt i maven og næsten kan få "tics" , hvis de ser et stykke papir eller et cigarret skod på jorden.

Og …. og ja … jeg ved godt at "tics" er en ufrivillig lidelse , …. men overdrivelse fremmer forståelsen. smiley

• #217   1. jun 2019 Hver gang? Undskyld men hvornår har der sidst været demonstrationer, som en masse unge har deltaget i?

Isabelle, det er så ikke ret lang tid siden, tror at det var en fredag for en måneds tid siden eller halvanden, at næste alle skoleelever strejkede en fredag og holdt demonstration for klimaet på Rådhuspladsen.
    Da de var færdig og forlod Rådhuspladsen lignede pladsen det billede som John har sat ind i # 210

• #219   1. jun 2019 Det ved jeg, Anni - men jeg taler om FØR denne demonstration.

Og før denne demonstration er det hellere ikke ret lang tid siden, at der var en masse demonstrationer mod nedskæringer/ ændringer af uddannelsessystemet.

Så fuldkommen enig med NITTIB

• #221   1. jun 2019 Jeg pudser MIN glorie .
    jeg har plantet masser af træer og buske i min have ( det snupper de prutter min Mops slipper i haven .) smiley
    Jeg skynder mig at klaske låget ned på "tønden" , når jeg har været på , så der ikke slipper noget "luft" ud der. smiley
    Jeg spiser ikke kød ( kan ikke lide det … jooh en spegepølsemad glider da ned )
    Jeg spiser tit fisk … ( fisk prutter ikke … vel ? )
    Og så sorterer jeg affald …. smider ikke mine cigarret skodder i naturen .

OG... JA …. selvfølgelig skal man passe på naturen … meeeen rolig nu … gå ikke i panik, mon ikke Kloden består de næste tusindvis af år ??

• #223   1. jun 2019 #222 … Ja... kloden består i de næste tusindvis af år …. det er derfor vi ikke skal slå det så stort op at små børn tror den springer i luften i morgen …. de kan ikke se 1000 år frem i tiden.
    Og mon ikke det der bliver gjort nu ( fra i morgen ) hjælper med til Klodens overlevelse ?
    Jeg tror det. … og husk nu Isabelle … din næste bil skal være en EL-bil ( hvad enten du har råd til den ...eller har en EL-oplader stander.)

Stakkels dem , der bor på Nørrebro på 5. sal uden EL-oplader .... men ok … det er måske dem der "grisser" på gaderne under Distortion alligevel ? … eller?

Kan du ikke se , det hele kører i ring , med den fart vi pludselig har på ?

• #225   1. jun 2019 GODT Isabelle … smiley …. tillykke med den … den er i øvrigt rigtig fin .. smiley

Så mangler vi bare alle dem på 4. og 5. sal … og dem uden penge. smiley

• #226   1. jun 2019 Man kunne jo også bare undvære en bil, hvis man alligevel bor inde midt i byen , ligesom mange i dag oogså undvære bil fordi de enten ikke har råd eller ikke finder det nødvendigt smiley Jeg ved godt at der er folk der pga logistik ikke ville kunne undvære en bil, men en stor del af os der bor i større byer ville altså godt kunne undvære bilen. Vi har ikke haft bil i 7 -8 år, og har klaret os ganske fint, både da vi boede tættere på byen, da vi boede i en lille flække ( dog med bus), og så nu hvor vi igen bor lidt tættere på byen. Vi går, cykler eller tager bussen.

Når der kommer flere el-biler, vil der jo også komme flere p-pladser til elbiler med ladestandere, så mon ikke det hele nok skal løse sig i takt med at der kommer flere elbiler, det er jeg ret så sikker på smiley

• #228   1. jun 2019 Jeg tror mit næste køretøj bliver sådan en fiiin en …. den dækker mit behov og den kører også på EL .
    Og der er også bagsæde , så lille LILLY -MOPS kan være der .
    Og så er den billig. … smiley smiley smiley smiley smiley … Er den ikke fiiin ?

profilbillede
  • #234   1. jun 2019 Nu er alle forandringerne vi har jo ikke menneskeskabt. Det har altid været enorme klimaskift på vores klode, også inden mennesket kom til.
    Så gad vide, hvem der var ansvarlig for den sidste istid vores klode havde ?
    Dengang var os mennesker der jo ikke - så hvem giver skal vi nu give skylden for det ?

Selvfølgelig skal vi da passe på vores klode og gøre noget ved klimaet, men selv om vi får det løst, så er det ikke sikkert, at vi hermed har reddet vores livsbetingelser, for der er så meget andet der spiller ind, bare spørg dinoerne og mamutterne.
    Selv om der dengang ikke var "klimasvin" som os mennesker, så bestemte moder natur altså at udrydde dem ved at ændre på klodens livsbetingelser.

• #235   1. jun 2019 meget handler om logistik og ændring af vaner, jeg ved det godt .. og måske kunne vi undvære bilen i hverdagen, eller gå over til el bil ... men for hulen hvor ville jeg nødig undvære den ifht ferier, det ville bare ende i flere fly ferier, det er jo ikke løsningen, ja eller tog selvfølgelig og så leje af bil på ferien (nogen af dem ihvertfald) ... må indrømme jeg elsker mine bilferier i Frankrig og Østrig og der ville være mange steder vi ikke fik set hvis ikke vi kunne køre dertil ...

• #236   1. jun 2019 Man kunne også skrue ned for rejserne, der er ingen der siger at man skal rejse til udlandet flere gange om året, eller bare 1 gang om året smiley

Jeg har f.eks ikke været ude og flyve i snart 3 år, og har kun fløjet 3 gange hele mit liv, alle 3 gange til Lanzarote for at besøge svigerfamilien. Min mand rejser dog derned ca. med 1½ års mellemrum, jeg vælger oftest at blive hjemme.

Jeg er heller ikke opvokset i en familie der har rejst på charterferier/ferie til udlandet, det vildeste var skiferie i Norge 2 gange med min far, ellers var det camping her i DK med min far.

Der er heller ikke nogen der siger at ingen skal have biler, men argumentet for at elbiler er for dyre, at det er besværligt for folk på 4 sal osv, er simpelthen bare undskyldninger i min verden, for det er ikke en menneskeret at have bil smiley Der er heller ingen der siger at man aldrig skal flyve eller rejse sådan generelt, men at man godt kan tænke lidt mere over hvor meget og hvordan.

Mvh klimatossen der går eller cykler til dagligt, og tager bussen hvis jeg f.eks skal ind til Århus. Ikke ejer en tørretumbler, køber meget genbrug , meget sjældent tager på ferie osv osv smiley

• #237   1. jun 2019 Man kunne også skrue ned for rejserne, der er ingen der siger at man skal rejse til udlandet flere gange om året, eller bare 1 gang om året

Ja, det kunne vi da sagtens - har du tænkt på konsekvensen ?
    Hvert eneste valg vi tager har en konsekvens.

Hvis vi stopper med at rejse på ferie har det store konsekvenser for ferielandenes indbyggere, som lever af turismen, de vil komme til at gå sultne i seng om aftenen.

Man kan ikke bare sådan stoppe, gør man det, kan vi hellere ikke eksistere.
    Man bliver nød til at finde alternativer.

• #238   1. jun 2019 Der er ingen der siger at man skal stoppe, men det er altså ikke nødvendigt at rejse flere gange om året smiley

• #239   1. jun 2019 # 228
    NITTIB, sådan en vil Gaddafi og mig også gerne have, med 50 - 60.000 kr det er godt nok dyrt.
    Min lille bror har sådan en (ikke lige den model du viser) og jeg har prøvet den.
    Den er ret sjov at køre i og der er overraskende meget plads i den.

Hvis jeg vinder den store gevinst i lotto i aften, så køber jeg en til dig og mig ;.)

• #240   1. jun 2019 Der er ingen der siger at man skal stoppe, men det er altså ikke nødvendigt at rejse flere gange om året

Det vil stadig have den konsekvens, at befolkningen i turistlandene vil gå ned i levestandard så mange flere må gå sulten i seng.

• #241   1. jun 2019 Jeg er udemærket klar over at manlgende turister har konsekvenser. Men vi må være enige om at være uenige mht hvor meget man skal/bør rejse smiley

• #242   1. jun 2019 nu er der jo mange andre rejser end turist rejser ... der er forretninger, varer der transporteres , nødhjælp, mennesker der har noget sammen og skal mødes fx politikkere, NGO´er, organisationer osv... det burde begrænset, ja men er det ikke realistisk så må man skrue op for forskningen i alternative brændstoffer ...

at skrue tiden tilbage er næppe realistisk, så man må finde veje der passer til den tid man lever i hvis man vil nå noget ...

• #243   1. jun 2019 Så se lige denne her …. OG TÆNK … !!!!! …. FNIIIS smiley

Og husk lige at gran / fyr er bedre til at snuppe grimme lufte … end bøgetræer …. så vi må passe på grantræer og pynte bøgetræer til JUL … ha ha ha …. og endelig ikke købe JULE træer i plastik … Husk det :

https://www.facebook.com/CharlieSheen/videos/1489117264483987/UzpfSTEyOTE1MzcxMjc6MTAyMTkyMDM0NTU3NzkxNzA/

• Blå fløj
    Blå fløj Tilmeldt:
    jun 2019

Følger: 10 Svar: 1
    #245   1. jun 2019 Mega ømt alligevel smiley

Ondt i røven er en dansk folkesygdom.

• #247   1. jun 2019 Jeg siger det bare...jeg har lige fløjet med Klimaflyet sgu! smiley smiley

profilbillede
  • #250   1. jun 2019 Er Holly smidt ud?

• #251   1. jun 2019 Vandcyklen virkede ikke i dag, så tog flyet fra Bornholm til Kbh.
    Faktisk køber de aflad for hver passager, der er med. Jeg mener det er 110%.
    Vores ø kører sådan et Bright Green Island - halløj, så der spilles på klimahesten i stor stil hos visse firmaer, der er repræsenteret på øen.

• #252   2. jun 2019 så lige et indslag i nyhederne på TV2 ... Jelling Festival er slut, og som oprydderne sagde, det her er alt andet end miljøbevidsthed ... rod, affald, telte der bare var forladt .... mon ikke det vil se sådan ud efter de fleste af sommerens festivaller .. tror godt nok det er svært at få vendt flertallet således de ikke kun taler om det, men også er virkelig bevidste om at få det ind i den daglige tankegang ...

• #253   2. jun 2019 Der er jo ingen beviser for at de unge er de samme som kæmper for miljøet

• #254   2. jun 2019 Nu er det jo langt fra alle unge der råber op om miljøet, så mon ikke en del af dem fra festivallerne er blandt dem der er ligeglade , præcis som der også findes en del voksne der er bedøvende ligeglade smiley

Og det er jo altså heller ikke kun de helt unge der tager på festival, der er da også en masse 30+, jeg kender til en til i 40erne og 50erne der også tager på festival smiley

• #256   17. jun 2019 hun er under 18 og er umyndig, diagnose eller ej.

• #259   17. jun 2019 Derfor kan hun stadig ikke bare rejse rundt i verden.

• #262   17. jun 2019 Sofia - Som barn kan man ikke bare rejse som man lyster, da man netop er umyndig.

• #263   17. jun 2019 Frk Jensen , det er da noget vås.
    Hun kan rejse akkurat lige så meget hun vil og lige så langt hun vil, hvis bare hun har forældrenes tilladelse.

Kommentér på:
Greta Thunberg

Annonce