{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

Jer med børn (ikke hunderelateret) {{forumTopicSubject}}

Nogen beslutninger var bare nemmere da man ikke havde børn smiley

Vi har to børn, en pige på 9 og en dreng på 8.
Vi bor et sted hvor de skal køres til de venner og veninder de går i klasse med.
Der udover bor vi i et hus, som jeg ikke længere vil bo i, med stor have som vi ikke gider holde og så skal der bare laves en masse uoverskuelige ting på huset (nye vinduer, nyt køkken, nyt varmeanlæg og ting som man bare gerne vil lave om).

Hvor flytter man hen?
Børnene går i skole i en lidt større by end den vi bor i, der er i alt fald andet end bare beboelse og det er der deres venner og veninder er.
Der ville de kunne gå/cykle til og fra skole, hjem til venner og veninder.

Om et par år eller tre, vil den store skulle gå i skole i nærmeste større by og med stor garanti ikke komme til at gå i klasse med dem hun går sammen med nu. Det samme for lillebror, bare et år efter.

Skal man så vælge at flytte til den større by? og skal de så fortsætte i den skole de går i nu eller skal man flytte dem til den skole de vil skulle flytte til om nogle år?

Skal man helt trække stikket og flytte tættere på mandens arbejde?
Det vil bevirke at jeg skal have nyt job eller kører ret langt hver dag og børnene skal starte i ny skole og have nye venner og veninder.

Jeg synes det er svært og selvfølgelig ikke kun min beslutning, men vil da gerne hører fra andre der måske har stået i lignede situation.

Byen som børnene får i skole i, har ikke en overflod at huse til salg og jeg er nervøs for hvor godt man kan komme ind i fællesskabet i byen, man kan godt mærke lidt at man ikke bor der, men det kommer måske an på hvor meget man vil deltage i. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer med børn (ikke hunderelateret)
  • #1   29. jan 2019 Hvor langt vil I fra familie og jeres egne venner?
    Selvfølgelig vil I ungerne det bedste, men hvis I ikke selv trives, så kan det være svært med overskud til alt det andet.

Jeg kunne godt ønske jer lidt tættere på, men så bliver husene dyrere. Til gengæld er der ikke så langt til din søster og resten af familien, men længere til dine forældre.

Hvor langt vil du max køre for at komme på job? Er du glad for det eller vil du være villig til at skifte?

Hvad med J? Hvordan stiller han sig i dette dilemma?

• #2   29. jan 2019 Hehe.....
    Jamen jeg vil jo selvfølgelig blive lidt ked af at skulle forlade veninderne og mine forældre, de bliver jo heller ikke yngre, men vi har jo biler og så må man prioterer. Det vil også være dejligt at komme tættere på søster, men nu har det været sådan her i over 20 år, så det kan godt fortsætte sådan.

Mht. job vil jeg helst ikke kører mere end en halv time og JA jeg er glad for det jeg har nu, men er åben. J bruger en lille time hver vej nu og længere, hvis der er uheld eller andet på motorvejen.

J vil og har altid gerne ville ind omkring Roskilde.....men det er dyrt, så andet job med bedre løn, vil skulle til for mig.

• #4   29. jan 2019 Tak Trine.....dejligt at læse om jeres erfaring og at det faldt godt ud.
    Jeg hælder også mest til skole-byen....kan næsten ikke overskue at skal starte nyt job, børnene i nye skoler med nye venner og veninder.....men har ondt af manden min, med al den tid han bruger på vejen, men sådan er det med hans job....det ligger af staden til.

Jeg savner også at måske møde nogen på gåturen med hundene og gadelamper, så man kan gå ud efter mørkets frembrud her i vinterhalvåret.

• #6   29. jan 2019 Roskildeegnen havde været perfekt, set fra resten af familien. smiley
    Men jeg kan godt følge dig, at du gerne vil blive i området men måske have lidt mere liv.
    I må flytte ind til den store by og skabe lidt liv og glade dage, få et netværk derinde - både du og ungerne. smiley

Ses vi søndag? smiley

• #8   29. jan 2019 Vi valgte at køre dem. Da den ældste gik i specialskole/klasse et par år, var hans venner fra rundt omkring. Det havde vi slet ikke kunne flytte efter.

• #9   29. jan 2019 jeg ville lade børnene blive i deres uværende klasser hvis de har det godt med dem

• #10   29. jan 2019 Så spørgsmålet er:
    1: Blive boende
    2: Rykke til lille landsby
    3: Rykke til større by
    4: Rykke til et helt fjerde sted tæt på mands arbejde?

• #11   31. jan 2019 Vi er i gang med at flytte. Her er det ud på landet da vi har drøm om at få får igen og høns og sådan.
    Børnene vil blive kørt frem og tilbage.
    Vi lavede en liste over hvad vores drømme er, hvad børnene kunne tænke sig og hvad der er godt for dem, og hvad vi er villige til at gøre for at drømmen går i opfyldelse.
    Tror også personlighed og hvad man passer bedst til betyder meget!
    Jeg bliver stresset bare af at have naboer og vil helst være isoleret. Andre ville blive sindsyge af at leve sådan.

• #12   31. jan 2019 Jeg forstår ikke helt problemet må jeg indrømme, jeg har boet på landet hele min barndom, jeg er da aldrig blevet kørt til kammerater m.m, vi havde en cykel smiley

• #14   31. jan 2019 Hej Bodil.
    Den by vi bor i er dårligt placeret i forhold til hvor de vil skulle cykle hen, altså med meget stor vej, hvor der ofte sker ulykker, med både biler og cykler involveret og det vil jeg simpelthen ikke byde mine børn, fordi vi har valgt at bo ude på landet. Bussen er ligeledes en by i Rusland, da man vil skulle tage ind til den store by først, for så at tage bussen den anden vej igen og forbi vores by, for at komme til kammerater og skole.
    Så det ser jeg ikke som en mulighed og når nu jeg i forvejen ikke er glad ved vores hus og have, så er det heller ikke en mulighed at blive boende.

• #15   31. jan 2019 Solva.....det har nemlig meget at sige og jeg har nydt at bo i denne lille by, da der ikke er mange naboer og her er højt til himlen, men nu er det bare blevet for meget med haven og alle de ting der skal laves og når man nu ikke har en handyman.....
    Jeg har heller ikke vildt lyst til den helt store by.....men der hvor ungerne p.t. går i skole, det vil jeg sagtens kunne leve med, er selv vokset op i den størrelse by. smiley

• #16   31. jan 2019 Julie....jeg tror egentlig ikke det er så meget et spørgsmål til jer, mere søgen efter erfaring, hvordan i andre har oplevet at flytte børnene, komme ind i et lokalsamfund, flytte børnene væk fra deres vante rammer osv.

• #17   31. jan 2019 Vi bor på landet. Flyttede ind da der stadig kørte busser.
    Vi har 3 drenge (8, 11 og 14 år).
    For 5 år siden valgte vi pga børnene at sætte huset til salg. Det stod kort og godt i 3 år uden én eneste henvendelse og er nu taget af markedet. Her på Falster er det nærmest umuligt at sælge hvis man ikke bor i en af de større byer.
    Vores drenge går i skole 25 km fra hvor vi bor. Det er selvvalg. Skolen tættest på er 6 km herfra men det er vi en temmelig befærdet vej.
    Min mand arbejder i Nykøbing hvor skolen også ligger, og han tager børnene med i skole om morgenen. Om eftermiddagen kan de store tage toget lidt ad vejen og en speciel busrute som kun har kørt et år. Det fungerer nogenlunde stabilt. I går havde de fri 14.20 og var hjemme kl 17, da togene var forsinkede. Det tager de egentlig ret cool. Den mindste kører jeg efter en time hver formiddag, da han er i en specialaftale pga epilepsi. Det har jeg gjort siden oktober men han skal køres op i timer igen og skal igen med de store.
    Ja de går i privatskole og kendte alligevel ingen af deres kammerater da de startede. De kommer rundt omkring fra i en temmelig stor radius fra skolen. Vi har fra start været vant til at køre, køre, køre til ALT! Drengene har ingen omgangskreds i den by vi bor (200 indbyggere) i.
    Vi ville naturligvis flytte til Nykøbing hvor skole og min mands arbejde er. Selvfølgelig også nogle af kammeraterne. Derudover behøver de ikke stå op kl 6 for at være i skole kl 8.
    Vi valgte at tage huset af markedet og blive boende. Vi får ikke sådan et sted i byen, hvor ingen klager over vores 5 hunde og 20 høns. Hvor drengene kan boltre sig på 3500 m2, springe på trampolin hvor naboerne kun glæder sig over deres begejstringslarm. Her er ro og fred. Vores drømmehus. Drengene savner ikke at komme tættere på skolen og de behøver ingen "lokal" omgangskreds.
    Det var en stor fejl at vi satte huset til salg og hvor er vi lykkelige over at det ikke blev solgt. Vi kører gerne!

• #18   31. jan 2019 Bodil - trafikken var sikkert heller ikke så slem da du var barn..

• #19   31. jan 2019 Eller måske var folk knap så pylrede, jeg syntes det er tankevækkende at det fx er umuligt at få unge mennesker til at transportere sig selv 3-4 kilometer for at få fritidsjob smiley børn på 12-13 år skal kunne lære at begå sig i trafikken smiley men hvis de bliver kørt hver eneste gang så lærer de det naturligvis aldrig.

• #20   31. jan 2019 Og ja jeg har 3 nu voksne børn som cyklede til skole dagligt fra de var 9-10 år, jo der var trafik også dengang, temmelig meget noget af vejen og ikke cykelsti som der er nu rigtig mange steder;)

• #23   31. jan 2019 ...men nu var det største problem jo ikke trafikken og det er de skal køres til alt, det er at jeg ikke er glad ved at bo der hvor vi bor og hvor vi så skal vælge at flytte hen....tager vi byen hvor de går i skole, så vil jeg ikke have nogen problemer med at de cykler i skole og de vil også kunne tage bussen når de engang skal skifte skole.....selv rideskolen, vil datteren kunne cykle til selv, det ville være fantastisk og de vil kunne rende op på boldpladsen og være sammen med kammeraterne.

Hmm måske svaret til mine bekymringer er at vi skal tage at flytte til den by, hvor de går i skole p.t...... smiley

• #25   31. jan 2019 Jeg tænker at den kommende skoleby vil være et passende sted. Når I nu gerne vil væk fra landet.
    Så har børnene mulighed for at skabe relationer dertil allerede nu.
    Det lyder som en by af rimelig størrelse hvor der er noget for alle. Og børnene kan komme rundt med bus eller tog eller cykel. Så I ikke er så afhængige af at skulle transportere dem.

Det burde være rimeligt nemt at finde noget passende bolig til salg, men prisen kan selvfølgelig være højere.

• #27   31. jan 2019 Jeg har altid skulle cykle. Og ja jeg har da ofte været tæt på at blive kørt ned, men jeg lever stadig. Fra 0.-3. klasse var det bussen, og senere kom vi i en større skole. Vi havde 4 km. i skole og ingen cykelsti. Og senere var det 4,5 km. til busstationen, så vi kunne tage bussen resten af vejen.

Her hvor vi bor, har vi ca. 1 km. til kommuneskolen. Men da morgentrafikken er tæt, og mange kører med hovedet under armen, så har mine unger gået i skole, fra den tid jeg vurderede, at de var trafiksikre nok. smiley

• #30   31. jan 2019 Jeg ville flytte.

Jeg har af naturlige årsager ikke de udfordringer med mine børn, da begge går på specialskole pga diagnoser, men jeg fortryder lidt min eksmand og jeg boede ude på landet, da vores datter var spæd og indtil jeg flyttede fra ham.

Mine børn bliver hentet hver dag af deres lærere i en bil, men i weekenden er det muligt for dem at gå ture med hundene (sammen med mig) eller tage en gåtur ned til mormor, der bor 500 meter fra os.

Det var IKKE min drøm at leje min fars hus og dermed flytte tilbage til den by jeg er vokset op i, men for mine børn er det fantastisk. Jeg drømmer om engang at komme herfra igen (kan kun gå for langsomt) men for mine børns skyld sker det først når de kan magte det. Det var rigeligt for dem, da deres far flyttede ind i et andet hus i sommers, det tog min datter 2 mdr at forlige sig med tanken.

• #31   1. feb 2019 Jeg ville flytte til den lidt større by, hvor dine børn går i skole.
    Fællesskabet skal du ikke være bange for, det kommer helt naturligt.
    Jeg er sikker på at klassekammeraterne og deres forældre nok skal byde jer velkommen.
    Når dine børn skal flytte skole til den store by, kan de selv klare transporten.
    Mine børn gik i den lokale kommuneskole, og havde alle deres kammerater i nærheden.
    Den lukkede da mine børn gik i 5. og 6. klasse og mine børn kom på privatskole.
    Her var alle børnene spredt ud over et stort geografisk område.
    Men transporten mellem ungerne, trods afstandene, klarede de selv.
    Jo, måske sov de lidt oftere hos hinanden.
    Men ingen tvivl om, at de havde utrolig meget glæde af deres klassekammerater i de mindre klasser.

Kommentér på:
Jer med børn (ikke hunderelateret)

Annonce