{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
540 visninger | Oprettet:

Jer med børn... {{forumTopicSubject}}

Tænkte på, om I har lært jeres børn, at de ikke bare skal gå hen og klappe en fremmed hund?

Jeg oplever tit, at der kommer mindre børn farende hen til mine hunde, når vi fa går nede i byen med dem, og klapper dem, enten på hovedet eller kroppen.
Dette gør de, uden at have spurgt om lov.

Jeg vil mene, at man skal lære sine børn, at man ikke bare farer hen til fremmede hunde og klapper dem, uden at have spurgt ejeren om lov først. De kan jo ikke vide, om hunden vil blive forskrækket, knurre eller bide.
Og hvis det så sker, hvis skyld er det så? Ja, det er nok hundens skyld og dermed og hundeejerens skyld, at den evt. knurrer eller bider. Men hunden kan jo blive forskrækket over det, eller andet.

Jeg synes man skal lære sine børn, at man spørger om lov før man klapper en fremmed hund, for hvis hunden nu bider, hvis skyld er det så?

Undskyld, hvis det blev lidt rodet smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer med børn...
  • #1   24. maj 2009 Jeg er helt enig med dig - og du har nok primært et problem, fordi du har små hunde. Når vi møder familier med børn, siger jeg altid til dem, at de må klappe alt det de vil på "de store", for de elsker børn, men at de skal lade Lanka være, for hun kan godt reagere lidt voldsomt, hvis man kommer for hurtigt hen over hendes grænser. Og alligevel er det ALTID den mindste - dvs. Lanka - som børnene "går efter".

• #2   24. maj 2009 Mine på 3 og 5 ved godt man ikke går hen til andre hunde... Så ikke noget problem der, og du har ganske ret, det vil være hunden der får skylden ...

• #3   24. maj 2009 Er ganske enig med dig..((o:
    Jeg oplever tit at børn synes at mine hunde er de skønneste "kramme-bamser". Jeg har derfor sat mig for, hver eneste gang at holde et høfligt foredrag, om risikoen ved at gå til fremmede hunde, for børnene og de voksne, hvis de sidste da er til at få øje på.
    De fleste får jeg da en god snak med.... Nogen gansk få synes vist at jeg er lidt "små-hysterisk".... får de ser da så rare ud...!!

• #4   24. maj 2009 Mine to på 3 og 4 ved udemærket godt man ikke går hen til en fremmed hund og de gør det heller ikke.
    Hvis de vil hilse på en hund, snakker jeg med ejeren førsat og spør ind til hunde osv og så får du måske lov til at hilsen på den.

• #5   24. maj 2009 Det er rart, at se der er mange der går op i at lære deres børn, at man ikke går hen til fremmede hunde. Det er helt klart også en af de ting, jeg vil lære mine børn, både for deres egen skyld, men bestemt også for hunde og deres ejers skyld smiley

• #6   24. maj 2009 Min pige bliver 5 i juli, og hun har ALTID fået af vide at man ikke klapper en hund uden at spørge ejeren først.

Jeg tænker selv meget over det, altså med andre forældre. Forleden dag da pigen og jeg skulle have en is havde vi den ene hund med, og hun stod så udenfor og ventede på os. Jeg kunne indefra butikken se to børn på ca.3-5 år som stod og ville klappe hende, og Naquita bliver jo helt vild når børn vil snakke. Da jeg komme ud hører jeg de siger til deres mor noget med at den bider hvorefter moren siger "nej, det gør den ikke." Så tænker jeg, hvor fanden ved hun det fra, hun har da ikke spurgt mig!!
    Ungerne siger så at en mand har sagt det til dem, og så er min konklusion at manden har forsøgt at forklare dem at man ikke bare hilser på en fremmede hund.
    Moren var ligeglad. Havde det været den anden hund jeg havde haft med, så havde de fået haps over fingrene for hun bryder sig ikke om at fremmede klapper hende, men så havde jeg fået skylden for at have en uregerlig hund der bider børn.
    Jeg var helt paf over hendes ligegyldighed at jeg slet ikke kunne sige noget til moren. Men nu er jeg forberedt, næste gang får moren ren besked.

Undskyld langgt indlæg.

• #7   24. maj 2009 Er helt enig i at børn skal lære det og min søn har selvfølgelig også lært at man ikke bare går hen til hunde man ikke kender. Men desværre ser man det alt for ofte - især udenfor butikker, hvor hunde står bundet, og der kan det gå gruelig galt.

• #8   24. maj 2009 Dejligt at høre, at så mange går op i at lære der børn det.......men det er sikkert også fordi i er hundeejere :o)

Så sent som i fredags måtte jeg ....efter venlige afvisninger......skride til ganske upædagogiske metoder for at få en pige på 9-10 år til, at holde snitterne fra Emma.
    Hun blev ganske enkelt ved med at gå efter emma til trods for, at jeg sagde, at hun ikke gad snakke.
    Pigen går hen til hende og siger "se selv....hun gør jo ikke noget"...Emma står og snuser til en græstot, som hun planlægger at lette ben op ad og er ikke det mindste interesseret i pigen....jeg siger at hun skal lade hende være, men hun bukker sig ned og kigger emma ind i ansigtet....sikkert fordi Emma ikke gider kigge på hende.
    Så flippede jeg skråt......"vil du så gå væk og det er NU"....forstår du ikke hvad jeg siger ?"......okay så sagde pigen muggent.

Arrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrh.......heldigvis er Emma meget tolerant, men hun viste tydeligt at hun ikke gad snakke og det skal respekteres.....den pige overtrådte i den grad både mine og Emma´s grænser og havde ikke lært en skid om hvordan man skal gebærde sig

• #9   24. maj 2009 Smilende Sussie:
    Jeg vil bare lige hurtigt tilføje, at Angelina også havde lært det FØR vi blev hundeejere. smiley
    DYGTIG MOAR!! hahaha

• #10   24. maj 2009 ja det skal de bestemt lære jeg har lært mine nabopiger det og de dæmpede signaler forstår ikke de ikke har lært det før de var 9 og 11 da jeg lærte dem det.
    min søn er endnu for lille til at forstå det men mødre vi en fremmed hund og han vil klappe dem spørger jeg altid om han må for ham

• #11   24. maj 2009 Hæ hæ der er ikke nogel der går hen til mine..

• #12   24. maj 2009 Mine har også altid fået af vide, at man ikke snakker med fremmede hunde, uden at spørge om lov først.
    Alligevel er det dog lykkedes min yngste at blive bidt af en lille hund pga. folks forbandede flexliner smiley
    Men altså ikke fordi hun opsøgte hunden. Hun gik bare forbi.

• #13   24. maj 2009 Jeg tror så også at det oftest er IKKE-hundeejere der ikke lærer deres børn at omgå hunde og andre dyr på en ordentlig måde. Jeg ser faktisk også voksne der bare vader hen til en hund med store armbevægelser og udbryder noget om åhhhh og iiiiih hvor er den sød..... uden at vide om den pludselig hænger i flæsket på dem ;o(

• #14   24. maj 2009 Ja og hvis de spørger om hunden bider, kan man vel næsten heller ikke andet end at svare ærligt, "det ved jeg ikke". For hvad hvis man siger nej og hunden så bider? Hånden på hjertet, kan man vel aldrig være 100 % sikker på, at hunden ikke bider...

• #15   24. maj 2009 Yoda er ikke så glad igen for fremmede, han bliver nemt forskrækket og vil ikke kæles lige med det samme, så vi holder ham altid tæt når der er folk i nærheden.

Desværre oplever vi tit, børn samt voksne, der bare går hen og begynder at ae ham. Det er træls, både for os og Yoda. Yoda bliver ofte lidt bange, og kan finde på at knurre for at fortælle det, og så får vi "blikket" som om Yoda allerede havde bidt sig fast - og han har til dags dato aldrig bidt nogen!

Jeg bliver så glad når folk gider tage sig tid til at stoppe, lige at spørge os ad og så evt gøre det på vores præmisser hvis de stadig vil hilse. Ned på knæ, kigge væk, lade Yoda snuse og ikke overskride hans grænser. DET er en god oplevelse for begge parter!

• #16   24. maj 2009 Ja , jeg ville også ønske at børnefamilier var bedre til og lære deres børn bare lidt om hunde.
    Min den gamle er glad for børn men lidt volsom i sin glæde, og dermed let kan vælte børn. På campingpladser er vores placeret så langt væk fra gangstier som muligt, og ikke destro mindre har vi flere gange haft born der har vadet om til ham. Det har kostet flere vrede forældre når han har væltet deres børn.
    Og her i week-enden var en pige blevet "bidt" af Kia der jo har skarbe hvalpetænder. Hendes forældre tog det dog med et smil.

Kommentér på:
Jer med børn...

Annonce