{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
597 visninger | Oprettet:

Jer med børn... {{forumTopicSubject}}

Nu må jeg vide det, har du nogensinde set et barn der selv med 38.5 i feber kan lege, grine og være sig selv dagen lang? Dog drikker han en masse væske og er lidt mere modtagelig end normalt, men ellers er han på og frisk. Yes det er sønnen min vi taler om. Han er vågnet for en time siden, og jeg synes han var lidt varm og ganske rigtigt, 38.5 viste termometeret. smiley Men tænk hvis jeg ikke var opmærksom på ham, så var han da røget i børnehave og jeg var blevet ringet op om et par timer.. Men, hvordan kan han være så frisk med feber?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer med børn...
  • #1   21. jul 2008 Ork dog - sagtens... Min den store har feset rundt og leget med 40 i feber - jeg har også nogen gange tænkt - så ! NU falder han snart omkuld - men nej nej.... :o/

Men børn er helt anderledes med feber

• #2   21. jul 2008 Min søn, Marcus blir først "syg", når han runder de 39...så jeg HAR præsteret at aflevere ham i dagpleje med røde, varme kinder.......
    Og dagplejemoren opdagede det egentligt først, da han skulle ove til middag og fik tøjet af ham.
    Han dampede jo nærmest... !!

Med de mindste børn er det nemmere at opdage, fordi manhar dem tæt på kroppen hele tiden, men når de får den alder, hvor de selv går rundt osv, så kan de gå længere tid...

• #3   21. jul 2008 Åhhh men altså, holder I jeres febersyge, men aktive børn hjemme eller kommer de afsted??

• #4   21. jul 2008 De må ikke komme i institution når de har feber...
    Feber = kroppen "skruer op" når der er bakterier der ikke hører hjemme..

• #5   21. jul 2008 Majse det er jeg godt klar over, men tænker også at det er så irriterende at ringe til chefen og sige han er syg, mens han løber glad rundt... :S Jeg ville nok bare høre om det kun var mit barn der var sådan eller om ander også var sådan.... smiley

• #6   21. jul 2008 Tja men feber er jo feber... og det ville være synd for de andre børn hvis han har en virus han smitter med...

• #7   21. jul 2008 Sådan er min datter også. Ja nogen gange kan man godt tænke at de vist havde haft godt af og komme afsted, så de kunne komme af med deres krudt. Men der er jo en grund til at de har feber:-)

• #8   21. jul 2008 Han er skam hjemme med mig, men jeg tænker bare om det er nødvendigt når han er så frisk.. smiley Men har fået svar både herfra og fra min kære moder-erstatning.. Gg

• #9   21. jul 2008 Super godt valg, at du har beholdt ham hjemme, både pga. som de andre også skrive "smittefaren" og fordi at det er møg irriterende at blive ringet op en time el.2 efter han er afleveret hvor det så opdages, at han er "varm, og du så må be chefen om at smutte igen.
    Når han er SÅ frisk er det højst sandsynligt nok lidt ondt i halsen, men passes det fra dag 1 så kan du måske være heldig at nå og ta det i opløbet, hvor han ellers bare ville risikere at blive dårligere hvis han kom i dagpleje el. institiution.
    Jeg ønsker dig Rigtig god bedring med ham.
    Mange velmenende hilsner fra en mormor til 3 *Ss* ;o))

• #10   21. jul 2008 Anita åhhh hvor er du sød.. smiley Han bliver hjemme i morgen, hvor hans far tar ham... Vil gerne lige se at han er feberfri inden han kommer i børnehave igen.

Grunden til mit indlæg var mere om andres børn også var super friske selvom de havde feber.. Og om det er begrundelse nok til at have dem hjemme..

• #11   21. jul 2008 i en børnehave er der ikke kun mor og de vante omgivelser at forholde sig til...nej der er andre børn (som kan blive smittet), der er flere voksne der er de faste rutiner....så her kan et barn hurtigt blive slap og irretabel med feber.....

• #12   21. jul 2008 Frk. Takker *Ss*. Men kan godt huske det fra mine egne 2 selv om de er 29 og 30 nu og som skrevet så har jeg jo 3 Bbørn på henhv.1½-3 og 5år, så jeg kender godt til det med når ungerne får feber og man står og vakler med hvad man skal gøre.
    For beholder man dem hjemme, så ser det gerne ud som om de bliver friskere og friskere, og ryger de så afsted dagen efter, hva sker der så, ved 11tiden bliver man ringet op, og får at vide at man skal hente sit syge barn. For så er det blusset op igen, da det meget tit er fordi flere børn er sammen, så der er rigtigt mange baktusser i luften, prøv at læg mærke til at der er altid en el. flere der har en løbende næse..
    Og det er det der gør, at selvom feberen er væk imorgen, så blusser den tit op igen fordi barnet bliver udsat for smitte for hurtigt, så kroppen ikke har nået at få immunforsvaret iorden, den er bare kommet dertil hvor feberen er væk.
    Men jo det er Meget naturligt at de er super friske, især hvis det evt. "bare" er pga. lidt ondt i halsen.
    Men igen håber det bedste for jer.
    Jeg håber ikke du ellers skulle noget idag, og da vejret er elendigt, ihvertfald her hvor jeg bor, så få jer en rigtig hyggelig dag ud af det, der er ikke meget andet at gøre alligevel.
    Men igen rigtig god bedring med purken *Ss* ;o))

Kommentér på:
Jer med børn...

Annonce