597 visninger
|
Oprettet:
Jer med børn... {{forumTopicSubject}}
Nu må jeg vide det, har du nogensinde set et barn der selv med 38.5 i feber kan lege, grine og være sig selv dagen lang? Dog drikker han en masse væske og er lidt mere modtagelig end normalt, men ellers er han på og frisk. Yes det er sønnen min vi taler om. Han er vågnet for en time siden, og jeg synes han var lidt varm og ganske rigtigt, 38.5 viste termometeret. Men tænk hvis jeg ikke var opmærksom på ham, så var han da røget i børnehave og jeg var blevet ringet op om et par timer.. Men, hvordan kan han være så frisk med feber?
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Emner: 85 Svar: 1.807
Men børn er helt anderledes med feber
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 1.802
Og dagplejemoren opdagede det egentligt først, da han skulle ove til middag og fik tøjet af ham.
Han dampede jo nærmest... !!
Med de mindste børn er det nemmere at opdage, fordi manhar dem tæt på kroppen hele tiden, men når de får den alder, hvor de selv går rundt osv, så kan de gå længere tid...
dec 2006
Følger: 45 Følgere: 46 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 2.403
feb 2007
Feber = kroppen "skruer op" når der er bakterier der ikke hører hjemme..
dec 2006
feb 2007
nov 2004
Følger: 28 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 120 Svar: 1.404
dec 2006
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Når han er SÅ frisk er det højst sandsynligt nok lidt ondt i halsen, men passes det fra dag 1 så kan du måske være heldig at nå og ta det i opløbet, hvor han ellers bare ville risikere at blive dårligere hvis han kom i dagpleje el. institiution.
Jeg ønsker dig Rigtig god bedring med ham.
Mange velmenende hilsner fra en mormor til 3 *Ss* ;o))
dec 2006
Grunden til mit indlæg var mere om andres børn også var super friske selvom de havde feber.. Og om det er begrundelse nok til at have dem hjemme..
maj 2007
Følger: 30 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 67 Svar: 1.825
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
For beholder man dem hjemme, så ser det gerne ud som om de bliver friskere og friskere, og ryger de så afsted dagen efter, hva sker der så, ved 11tiden bliver man ringet op, og får at vide at man skal hente sit syge barn. For så er det blusset op igen, da det meget tit er fordi flere børn er sammen, så der er rigtigt mange baktusser i luften, prøv at læg mærke til at der er altid en el. flere der har en løbende næse..
Og det er det der gør, at selvom feberen er væk imorgen, så blusser den tit op igen fordi barnet bliver udsat for smitte for hurtigt, så kroppen ikke har nået at få immunforsvaret iorden, den er bare kommet dertil hvor feberen er væk.
Men jo det er Meget naturligt at de er super friske, især hvis det evt. "bare" er pga. lidt ondt i halsen.
Men igen håber det bedste for jer.
Jeg håber ikke du ellers skulle noget idag, og da vejret er elendigt, ihvertfald her hvor jeg bor, så få jer en rigtig hyggelig dag ud af det, der er ikke meget andet at gøre alligevel.
Men igen rigtig god bedring med purken *Ss* ;o))
Jer med børn...