{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

Trine A
Trine A
Tilmeldt:
28. aug 2017
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71

Baby og hundetræning {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg vil hører hvordan i har klaret at kunne træne med hunden samtidig med, at i har fået en baby. Hvornår var i igang igen efter fødslen, og har i måtte nedpriotere træningen i nogle måneder efter?

Jeg har selv små 9 uger igen til baby kommer, og min hunde træner, synes det er utroligt flot jeg stadig dukker op (også selv om det først gik op for dem at jeg er gravid for 3 uger siden, store jakke kan skjule meget :P) Men er heldigvis ikke plaget af graviditeten, så håber at kunne fortsætte helt til termin, og ellers tager kæresten over.

Men planen med vores hund var jo egentlig, at hun skal være konkurrence lydigheds hund. Hun er netop fyldt 1 år, så vi har jo masser af år, men vil gerne kunne holde træningen ved lige. Så hvor hurtig var i igang igen efter baby kom, og har i kunne få det passet ind med baby, og træning eller har i sat træningen på pause. Jeg har heldigvis en dejlig kæreste, som er tidligere dch træner, så han kan overtage, men man bliver jo sådan lidt vil selv, nu det er mig der har konkurrence intressen smiley Ved godt man kan være uheldig med syg baby osv, men hvis det hele har forløbet normalt, hvordan har det så været for jer med børn?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Baby og hundetræning
  • #1   19. maj 2018 Jeg fødte en søn ved kejsersnit den 18 dec. Jeg var ude og træne min hund første gang ca 3 uger senere. Jeg dyrker LP på konkurrenceplan. Selvfølgelig er tiden ikke det samme som før jeg blev mor, men jeg synes det er gået rigtig fint med at finde lidt tid til træning.
    Jeg har gjort det på den måde at jeg planlægger min træning meget helt ned i mindste detalje, således at når jeg træner, så træner jeg kun ca 20 min men med fuld intensitet og fokus fra min side. Det får både jeg og min hund rigtig meget ud af. Og det er lettere at være kort tid væk med en spæd baby.


  • #5   19. maj 2018 Jeg fik pks og kom ud af sygehuset 5 dage efter. 6 dage efter var jeg ude og gå spor med de 3 hunde jeg havde på daværende tidspunkt.

  • #6   19. maj 2018 Vi har en barnevogn med på lydighedsholdet. Men vil tro hun er 6 måneder. Det er et spændende twist når der pludselig bliver kastet legetøj ud eller raslet og sikre Zivas koncentration. Hun er godt nok meget interesseret i hvor lydene kommer fra smiley

  • #7   19. maj 2018 Her er Zara med smiley det har hun väret fra helt bette

    Nogle gange har far hende

    Jeg träner kort tid men intensivt

    Pt er min hund desværre syg og uden krafter men jeg er lige begyndt at träne ham lidt hver dag igen. Han kan desværre kun arbejde med den energi jeg ønsker i to min men det går fremad. For to uger siden kunne han ikke gå en normal tur smiley

    Pøj Pøj med fødsel smiley


  • Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #8   19. maj 2018 Jeg håber virkelig vi for en baby der kommer til at elske barnevognen, for vil være ked af at skulle undvære gåturene. Men vi tager det som det kommer, og vi har også lavet en aftale om at frem ad rettet må kæresten med til træning, så man om ikke andet kan bytte, hvis baby skal ammes.
    Men godt råd med at have koncentreret træning i eks 20 min, få det vil man nok kunne finde tid til et par gange i ugen, og heldigvis er vores hund (endnu) meget lærenem.


  • #10   20. maj 2018 jeg var i gang efter 3 mdr, men stoppede igen efter en mdr, pga manglende søvn og at jeg er alene med vores søn 205 dage om året og i dag er han 17 mdr og vi svømmetræne hver 14 dag, da jeg stadivæk lider af søvnmangel. men håber at efter sommer vil jeg se om jeg kan komme afsted en dag om ugen igen. smiley
    men jeg har også en sensitiv barn, som kun udtrykker sig sammen med mig.


  • #11   20. maj 2018 baby i vikle smiley

Kommentér på:
Baby og hundetræning

Annonce